Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
NEWSLETTER

Zapisz się
Organizacja szkoleń Semper Blog Jak sprzedawać, czyli zmienić szansę handlową w lojalnego klienta?

Jak sprzedawać, czyli zmienić szansę handlową w lojalnego klienta?

Jak sprzedawać, czyli zmienić szansę handlową w lojalnego klienta?
Efektywna sprzedaż to jeden z głównych filarów działania każdej firmy. Powiedzmy sobie wprost - bez sprzedaży nie ma pieniędzy, a bez pieniędzy nie ma możliwości dalszego prowadzenia biznesu. Śmiało można zatem stwierdzić, że od sprzedaży zależy tak naprawdę wszystko. Tylko jak tę sprzedaż realizować? Jak sprzedawać w dobie ogromnej konkurencji, rosnących wymagań oraz ograniczonej ufności klientów?

To, na czym bazuje każda sprzedaż oraz trudniący się nią handlowcy, to techniki wywierania wpływu. Bo jak inaczej doprowadzić kogoś do podjęcia określonej decyzji, jeśli nie odpowiednio na niego wpływając? Metod jest co najmniej kilka, jednak ciężko stwierdzić, która z nich jest najlepsza. Tę kwestię powinniśmy tak naprawdę zweryfikować samodzielnie – testując, sprawdzając, porównując. Jedno jest pewne – sprzedaż nie może opierać się na wymuszaniu na kliencie podjęcia określonej decyzji. Wywieranie wpływu powinno być umiejętnie stosowaną sztuką, nie zaś nachalną techniką perswazji.

Spróbujemy przedstawić Wam trzy najlepsze sposoby na sprzedażowy sukces. Poniższe metody pokażą Ci, jak skutecznie zamknąć sprzedaż.

TAK czy NIE?

To jedna z prostszych możliwych technik. Przedstawiamy propozycję wprost, a następnie pytamy naszego interesanta, czy nasza propozycja mu odpowiada - przy pomocy właśnie tak bezpośredniego pytania, jakim jest „TAK czy NIE”. Przykładowo: „Czy chce Pan, byśmy się tym zajęli?”, ,,Czy chciałaby Pani skorzystać z takiej usługi?”. Metoda bezpośrednia, a więc bardzo prosta. Jest jednak jedno ,,ale”. Wprost zadane pytanie daje odpowiadającemu dwie możliwości – zgody na naszą propozycję bądź jej odrzucenia. Tak naprawdę, jeśli nasz klient powie: ,,nie”, nasza droga się zamyka – nikt nie chciałby tu przecież usilnie zmieniać wprost określonego stanowiska. Jeżeli jednak mamy do czynienia z osobą, która zanim podejmie decyzję, potrzebuje dany temat przedyskutować, z pewnością przed udzieleniem tak jednoznacznej odpowiedzi, zdecyduje się jeszcze porozmawiać oraz rozważyć wszelkie za i przeciw.

TAK czy... TAK?

To już zdecydowanie bezpieczniejsza technika, która daje nam większe pole do popisu, a do tego wskazuje na większe prawdopodobieństwo skorzystania z naszej oferty. Można nawet zaryzykować stwierdzeniem, że o nim przesądza. ,,Według Pani lepiej byłoby wybrać opcję A czy B?”, ,,Która z opcji – A czy B, wydaje się Pani bardziej rozsądna?”, ,,Na którą więc opcję – A czy B chciałaby się Pani zdecydować?”. Technika ta ma duży potencjał – klient czuje bowiem, że ma prawo wyboru, a zatem decydowania o tym, co będzie dla niego najlepsze. Proponujemy, pytamy, a zatem niczego nie narzucamy. To pytanie tak naprawdę sugeruje jedynie chęć uzyskania opinii.

Dlaczego NIE?

Celem ostatniej techniki jest uzyskanie końcowego ,,NIE”. Nie chodzi jednak o „nie”, które świadczy o tym, że klient odrzuca Twoją ofertę, ale ,,nie”, które oznacza, że nie ma już więcej pytań i wątpliwości. Jak się to odbywa? Bardzo prosto – najpierw sprawnie przeprowadzasz klienta (oczywiście musi być to osoba decyzyjna) przez proces sprzedaży, wysłuchując wszelkich jego wątpliwości i innych nurtujących kwestii. Na koniec pytasz, czy osoba decyzyjna ma jeszcze jakieś pytania, a jeśli usłyszysz tak bardzo wyczekiwane tutaj ,,nie”, jesteś już tak naprawdę w przysłowiowym domu. Jeśli Twój klient nadal ma jednak wątpliwości – ,,wyczerpujesz” je, zgrabnie udzielając odpowiedzi na wszelkie możliwe pytania. Kiedyś przecież się skończą.

Wiesz, jak skutecznie sprzedawać?

To tylko kilka z najprostszych sprzedażowych technik, a jednocześnie jedynie ułamek wiedzy, jaką posiadać powinien każdy handlowiec. Jeśli chcesz kompleksowo nauczyć się technik sprzedażowych oraz maksymalnie zgłębić tematykę skutecznego zamykania sprzedaży, polecamy udział w specjalnym szkoleniu dla handlowców, ale nie tylko – bo również pracowników biur obsługi klienta, inżynierów wspierających sprzedaż czy pracowników działu marketingu. Na takim szkoleniu dowiesz się, jak zwiększyć efektywność sprzedaży, poznasz i przećwiczysz skuteczne modele prowadzenia rozmów z klientami, najlepsze techniki zarządzania uwagą czy reagowania na niechęć klienta. Przygotowaliśmy dla Ciebie mnóstwo cennej wiedzy dotyczącej przydatnych narzędzi, które zadecydują o pewnym wzroście sprzedaży w Twojej firmie. Zapraszamy!



Polecane artykuły

Negocjacje win-win – charakterystyka, metody i zalety

Współczesny rynek wymaga od przedsiębiorców nie tylko elastyczności, ale również umiejętności komunikacyjnych. Kluczem do sukcesu często okazują się negocjacje win-win, które skupiają...
Pomoc de minimis – co to jest i komu przysługuje?

Pomoc de minimis stanowi specjalny rodzaj dofinansowania publicznego w Unii Europejskiej, dostosowanego do potrzeb przedsiębiorstw, które nie chcą zakłócać konkurencji wewnątrzwspólnotowej....
Metodyki zarządzania projektem – rodzaje i najważniejsze różnice

Firmy dostrzegające potencjał drzemiący we właściwym zarządzaniu realizowanymi przedsięwzięciami mają do wyboru różne metody zarządzania projektami. Które metodyki zarządzania projektem...

ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

24-26 kwietnia | Warszawa, Gdańsk lub Online
20-22 maja | Kraków, Poznań lub Online
10-12 czerwca | Warszawa, Wrocław lub Online
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

25-26 kwietnia | Wrocław lub Online
23-24 maja | Warszawa, Gdańsk lub Online
13-14 czerwca | Kraków, Poznań lub Online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

22-23 kwietnia | Gdańsk, Wrocław lub Online
27-28 maja | Warszawa, Kraków lub Online
17-18 czerwca | Gdańsk, Poznań lub Online
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

29-30 kwietnia | Kraków lub Online
27-28 maja | Warszawa lub Online
17-18 czerwca | Wrocław lub Online
Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych.

25-26 kwietnia | Warszawa lub Online
27-28 maja | Kraków lub Online
17-18 czerwca | Poznań, Wrocław lub Online
Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i nowa ustawa PZP. (Noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

11 czerwca do 14 czerwca 2024 | Zakopane lub Online
27 sierpnia do 30 sierpnia 2024 | Zakopane lub Online
08 października do 11 października | Zakopane lub Online
Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

18-19 kwietnia | Gdańsk lub Online
20-21 maja | Kraków lub Online
24-25 czerwca | Warszawa lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2024 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
KFS
szkolenia dofinansowane
BUR
Baza Usług Rozwojowych
Szkolenia online
terminy webinarów
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia w języku angielskim
Porady prawne
już od 100 zł