Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Niniejszym informujemy, że szkolenia stacjonarne organizujemy z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa, ale ostateczna decyzja o realizacji poszczególnych terminów zostanie podjęta na podstawie liczby zgłoszonych uczestników.

Jako alternatywę realizujemy szkolenia w formie online.
Zapytaj o szczegóły: info@szkolenia-semper.pl 508 393 926
KALENDARZ SZKOLEŃ
Organizacja szkoleń Semper Blog Jak komunikować się z pokoleniem Y?

Jak komunikować się z pokoleniem Y?

Jak komunikować się z pokoleniem Y?

Pokolenie Y zadomowiło się na polskim rynku pracy. Czy jest to pokolenie, któremu można zawodowo zaufać i powierzyć wymagające zadania? Jak wygląda praca z przedstawicielami generacji Y? Poznaj odpowiedzi na kluczowe pytania i dowiedz się, jak stworzyć właściwe relacje ze swoimi pracownikami z tego pokolenia.

Kim jest pokolenie Y?

Każde pokolenie rządzi się swoimi prawami… tak mawiali nasi dziadkowie. Pokolenie Y też ma kilka istotnych cech. Ogromny postęp technologiczny, który dokonał się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, ma ogromny wpływ na ludzi, którzy właśnie w tych czasach dorastali i wkraczają na rynek pracy. Przyjęło się, że pokoleniem Y określa się osoby, które urodziły się między 1980 a 2000 rokiem. Są to więc ludzie, którzy wychowywali się w zupełnie innych warunkach niż wcześniejsze pokolenia – w czasach pokoju i w gospodarce wolnorynkowej.

Dla pokolenia Y, nazywanego też pokoleniem cyfrowym i millenialsami, świat nie ma granic. Internet stał się nieodłącznym elementem dnia codziennego, który umożliwia komunikację z najbliższymi, znajdującymi się tuż obok, ale także z osobami z drugiego końca świata. Pokolenie Y jest przyzwyczajone do przetwarzania ogromnych ilości danych. Korzysta z rozmaitych komunikatorów i mediów społecznościowych. Ciekawość świata przekłada się także na chęć rozwoju. Dlatego millenialsi są osobami dobrze wykształconymi i otwartymi na wyzwania.

Jak prezentuje się pokolenie Y na rynku pracy? Wokół Igreków krąży wiele stereotypów. Mówi się, że są to osoby lekkomyślne, wykazujące postawę roszczeniową i nielojalne. Czy rzeczywiście tak jest? Poznaj bliżej millenialsów i przekonaj się, co mogą wnieść do Twojej firmy.

Czego oczekuje pokolenie Y?

1. Balans między pracą a życiem prywatnym

Dla pokolenia Y bardzo ważna jest równowaga pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Igreki chcą swobodnie decydować o sobie i o swoich planach. W ciągu dnia znajdują czas nie tylko na wykonywanie obowiązków w pracy, ale chcą też rozwijać pasje. Nudna praca? To nie dla nich. Świetnie sprawdzą się na stanowiskach, gdzie będą mogli uwolnić swoją kreatywność i zmierzyć z zadaniami, które lubią. Cenią sobie elastyczne godziny pracy. Nie zawsze też muszą być obecni w firmie, ponieważ ich zdaniem praca zdalna z wykorzystaniem możliwości technologicznych również może być wydajna.

2. Atmosfera w pracy przyciąga na dłużej

Pokoleniu Y zarzuca się, że nie potrafi przywiązać się do firmy i bardzo często zmienia miejsca pracy. To nie do końca prawda. Dla przedstawiciela tego pokolenia firma to ludzie. Millenialsi nie przywiązują się do organizacji, ale do osób, z którymi pracują. Zgrany zespół i dobra atmosfera motywują ich do działania i podejmowania trudnych zadań. Firmy zatrudniające millenialsów bardzo często poza strefą pracy wyznaczają też dodatkowe miejsca do rozrywki i odpoczynku oraz organizują spotkania integracyjne poza biurem. Ma to zacieśniać relacje pomiędzy pracownikami.

3. Rozwój drogą do sukcesu

Generacja Y wychowała się w świecie, który zmienia się każdego dnia. Jej przedstawiciele są przyzwyczajeni do dynamicznej rzeczywistości i zdają sobie sprawę z potrzeby rozwoju. Nowinki technologiczne i przyswojenie wiedzy na ich temat nie stanowi dla Igreków problemu. Szukają pracy, w której zmierzą się z intelektualnymi wyzwaniami, a jednocześnie umożliwi im się rozwój osobisty. Są pokoleniem globalnym, dla którego nie ma barier komunikacyjnych.

Pokolenie Y – jak do nich dotrzeć?

Jesteś pracodawcą, którego zespół to przede wszystkim osoby z generacji Y? A może przymierzasz się do zatrudnienia młodych pracowników? W jednym i drugim przypadku warto wiedzieć, jak się komunikować z pokoleniem Y i jakie warunki stworzyć, by team osiągał wysokie cele.

1. Płaska struktura organizacyjna

Pokolenie Y nie przywiązuje wagi do autorytetów. Trudno stać się wzorem do naśladowania dla tego pokolenia. Jak zatem stać się dobrym szefem? Millenialsi cenią sobie dobre kontakty z przełożonymi, ale jednocześnie oczekują płaskich struktur w firmie. Chcą funkcjonować w zespole na równych prawach i mieć możliwość prowadzenia dyskusji.

2.Motywacja dodaje skrzydeł

Pokolenie Y lubi mieć jasno określone cele zawodowe i widzieć efekty swojej pracy. To jeden z czynników, który działa motywująco i zachęca do większego zaangażowania. Poza wyznaczonym celem znaczenie ma również komunikacja pomiędzy liderem a pracownikiem.

Millenialsi są osobami pewnymi siebie i przekonanymi o swojej wartości. Pochwały napędzają ich do działania. Krytyka może zadziałać demotywująco. Warto zatem regularnie organizować indywidualne spotkania z pracownikiem i szczegółowo wyjaśniać, czy udało mu się sprostać oczekiwaniom. Docenianie osiągnięć jest kluczowe, jeżeli chcemy podnieść efektywność pracy.

Pokolenie Y i jego charakterystyka jest bardzo złożona. Trzeba jednak pamiętać, że osoby z literką Y mają wiele atutów, które warto wykorzystać i przełożyć na rozwój firmy. 



Polecane artykuły

Czego dotyczy instrukcja kancelaryjna? Weź udział w szkoleniu!

Do obowiązków urzędników należy rozpatrywanie wniosków, odpowiadanie na korespondencję przychodzącą i wydawanie rozmaitych zaświadczeń. Praca z dokumentami oraz ich obieg odbywa się na...
Szkolenia stacjonarne w czasie pandemii – wracamy do Was!

Pandemia COVID-19 przyspieszyła proces cyfryzacji branży edukacyjnej – również w naszej ofercie pojawiły się szkolenia online. Jednak po miesiącach prowadzenia szkoleń na odległość...
Co zrobić, by zostać księgową?

Chcesz w przyszłości pracować na stanowisku księgowej? Brak kierunkowego wykształcenia wcale nie przekreśla Twojej szansy na dobrą i ciekawą pracę. Sprawdź, na czym polega księgowość i...
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

10-12 października | Poznań i Online
19-21 października | Warszawa i Online
26-28 października | Gdańsk i Online

Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
28-29 listopada | Warszawa i Online
17-18 grudnia | Wrocław i Online


Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

17-18 października | Poznań i Online
17-18 października | Warszawa i Online
17-18 listopada | Gdańsk i Online


Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
14-15 listopada | Warszawa i Online
01-02 grudnia | Warszawa i Online




Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

17-18 października | Wrocław i Kraków i Online
17-18 listopada Poznań i Online
01-02 grudnia Gdańsk i Online

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2022 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia online
terminy webinarów
Porady prawne
już od 100 zł
KFS
szkolenia dofinansowane
Szkolenia w języku angielskim