Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
NEWSLETTER

Zapisz się
Organizacja szkoleń Semper Blog Jak komunikować się z pokoleniem Y?

Jak komunikować się z pokoleniem Y?

Jak komunikować się z pokoleniem Y?

Pokolenie Y zadomowiło się na polskim rynku pracy. Czy jest to pokolenie, któremu można zawodowo zaufać i powierzyć wymagające zadania? Jak wygląda praca z przedstawicielami generacji Y? Poznaj odpowiedzi na kluczowe pytania i dowiedz się, jak stworzyć właściwe relacje ze swoimi pracownikami z tego pokolenia.

Kim jest pokolenie Y?

Każde pokolenie rządzi się swoimi prawami… tak mawiali nasi dziadkowie. Pokolenie Y też ma kilka istotnych cech. Ogromny postęp technologiczny, który dokonał się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, ma ogromny wpływ na ludzi, którzy właśnie w tych czasach dorastali i wkraczają na rynek pracy. Przyjęło się, że pokoleniem Y określa się osoby, które urodziły się między 1980 a 2000 rokiem. Są to więc ludzie, którzy wychowywali się w zupełnie innych warunkach niż wcześniejsze pokolenia – w czasach pokoju i w gospodarce wolnorynkowej.

Dla pokolenia Y, nazywanego też pokoleniem cyfrowym i millenialsami, świat nie ma granic. Internet stał się nieodłącznym elementem dnia codziennego, który umożliwia komunikację z najbliższymi, znajdującymi się tuż obok, ale także z osobami z drugiego końca świata. Pokolenie Y jest przyzwyczajone do przetwarzania ogromnych ilości danych. Korzysta z rozmaitych komunikatorów i mediów społecznościowych. Ciekawość świata przekłada się także na chęć rozwoju. Dlatego millenialsi są osobami dobrze wykształconymi i otwartymi na wyzwania.

Jak prezentuje się pokolenie Y na rynku pracy? Wokół Igreków krąży wiele stereotypów. Mówi się, że są to osoby lekkomyślne, wykazujące postawę roszczeniową i nielojalne. Czy rzeczywiście tak jest? Poznaj bliżej millenialsów i przekonaj się, co mogą wnieść do Twojej firmy.

Czego oczekuje pokolenie Y?

1. Balans między pracą a życiem prywatnym

Dla pokolenia Y bardzo ważna jest równowaga pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Igreki chcą swobodnie decydować o sobie i o swoich planach. W ciągu dnia znajdują czas nie tylko na wykonywanie obowiązków w pracy, ale chcą też rozwijać pasje. Nudna praca? To nie dla nich. Świetnie sprawdzą się na stanowiskach, gdzie będą mogli uwolnić swoją kreatywność i zmierzyć z zadaniami, które lubią. Cenią sobie elastyczne godziny pracy. Nie zawsze też muszą być obecni w firmie, ponieważ ich zdaniem praca zdalna z wykorzystaniem możliwości technologicznych również może być wydajna.

2. Atmosfera w pracy przyciąga na dłużej

Pokoleniu Y zarzuca się, że nie potrafi przywiązać się do firmy i bardzo często zmienia miejsca pracy. To nie do końca prawda. Dla przedstawiciela tego pokolenia firma to ludzie. Millenialsi nie przywiązują się do organizacji, ale do osób, z którymi pracują. Zgrany zespół i dobra atmosfera motywują ich do działania i podejmowania trudnych zadań. Firmy zatrudniające millenialsów bardzo często poza strefą pracy wyznaczają też dodatkowe miejsca do rozrywki i odpoczynku oraz organizują spotkania integracyjne poza biurem. Ma to zacieśniać relacje pomiędzy pracownikami.

3. Rozwój drogą do sukcesu

Generacja Y wychowała się w świecie, który zmienia się każdego dnia. Jej przedstawiciele są przyzwyczajeni do dynamicznej rzeczywistości i zdają sobie sprawę z potrzeby rozwoju. Nowinki technologiczne i przyswojenie wiedzy na ich temat nie stanowi dla Igreków problemu. Szukają pracy, w której zmierzą się z intelektualnymi wyzwaniami, a jednocześnie umożliwi im się rozwój osobisty. Są pokoleniem globalnym, dla którego nie ma barier komunikacyjnych.

Pokolenie Y – jak do nich dotrzeć?

Jesteś pracodawcą, którego zespół to przede wszystkim osoby z generacji Y? A może przymierzasz się do zatrudnienia młodych pracowników? W jednym i drugim przypadku warto wiedzieć, jak się komunikować z pokoleniem Y i jakie warunki stworzyć, by team osiągał wysokie cele.

1. Płaska struktura organizacyjna

Pokolenie Y nie przywiązuje wagi do autorytetów. Trudno stać się wzorem do naśladowania dla tego pokolenia. Jak zatem stać się dobrym szefem? Millenialsi cenią sobie dobre kontakty z przełożonymi, ale jednocześnie oczekują płaskich struktur w firmie. Chcą funkcjonować w zespole na równych prawach i mieć możliwość prowadzenia dyskusji.

2.Motywacja dodaje skrzydeł

Pokolenie Y lubi mieć jasno określone cele zawodowe i widzieć efekty swojej pracy. To jeden z czynników, który działa motywująco i zachęca do większego zaangażowania. Poza wyznaczonym celem znaczenie ma również komunikacja pomiędzy liderem a pracownikiem.

Millenialsi są osobami pewnymi siebie i przekonanymi o swojej wartości. Pochwały napędzają ich do działania. Krytyka może zadziałać demotywująco. Warto zatem regularnie organizować indywidualne spotkania z pracownikiem i szczegółowo wyjaśniać, czy udało mu się sprostać oczekiwaniom. Docenianie osiągnięć jest kluczowe, jeżeli chcemy podnieść efektywność pracy.

Pokolenie Y i jego charakterystyka jest bardzo złożona. Trzeba jednak pamiętać, że osoby z literką Y mają wiele atutów, które warto wykorzystać i przełożyć na rozwój firmy. 



Polecane artykuły

Negocjacje win-win – charakterystyka, metody i zalety

Współczesny rynek wymaga od przedsiębiorców nie tylko elastyczności, ale również umiejętności komunikacyjnych. Kluczem do sukcesu często okazują się negocjacje win-win, które skupiają...
Pomoc de minimis – co to jest i komu przysługuje?

Pomoc de minimis stanowi specjalny rodzaj dofinansowania publicznego w Unii Europejskiej, dostosowanego do potrzeb przedsiębiorstw, które nie chcą zakłócać konkurencji wewnątrzwspólnotowej....
Metodyki zarządzania projektem – rodzaje i najważniejsze różnice

Firmy dostrzegające potencjał drzemiący we właściwym zarządzaniu realizowanymi przedsięwzięciami mają do wyboru różne metody zarządzania projektami. Które metodyki zarządzania projektem...

ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

26-28 lutego | Warszawa, Wrocław lub Online
20-22 marca | Kraków, Poznań lub Online
24-26 kwietnia | Warszawa, Gdańsk lub Online
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

19-20 lutego | Warszawa lub Online
18-19 marca | Kraków, Poznań lub Online
25-26 kwietnia | Wrocław lub Online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

26-27 lutego | Wrocław, Gdańsk, Olsztyn lub Online
21-22 marca | Warszawa, Poznań, Kraków lub Online
22-23 kwietnia | Gdańsk, Wrocław lub Online
Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych.

29 lutego - 01 marca | Warszawa, Kraków lub Online
18-19 marca | Gdańsk, Wrocław lub Online
25-26 kwietnia | Warszawa lub Online

Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i nowa ustawa PZP. (Noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

16 kwietnia do 19 kwietnia 2024| Zakopane lub Online
11 czerwca do 14 czerwca 2024 | Zakopane lub Online
27 sierpnia do 30 sierpnia 2024 | Zakopane lub Online
Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

22-23 lutego | Kraków, Poznań lub Online
18-19 marca | Warszawa, Wrocław lub Online
18-19 kwietnia | Gdańsk lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2024 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
KFS
szkolenia dofinansowane
BUR
Baza Usług Rozwojowych
Szkolenia online
terminy webinarów
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia w języku angielskim
Porady prawne
już od 100 zł