Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Niniejszym informujemy, że szkolenia stacjonarne organizujemy z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa, ale ostateczna decyzja o realizacji poszczególnych terminów zostanie podjęta na podstawie liczby zgłoszonych uczestników.

Jako alternatywę realizujemy szkolenia w formie online.
Zapytaj o szczegóły: info@szkolenia-semper.pl 508 393 926
KALENDARZ SZKOLEŃ
Organizacja szkoleń Semper Blog Employer Branding – jak wykwalifikowani pracownicy działu HR tworzą pozytywny wizerunek firmy?

Employer Branding – jak wykwalifikowani pracownicy działu HR tworzą pozytywny wizerunek firmy?

Employer Branding – jak wykwalifikowani pracownicy działu HR tworzą pozytywny wizerunek firmy?

Obecnie nikogo już nie trzeba przekonywać, że wykwalifikowana i zmotywowana do pracy kadra to skarb każdego pracodawcy. Silna marka firmy pozwala na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej, przyciąga pracowników i jest atrakcyjnym miejscem pracy i rozwoju talentów. Czym jest Employer Branding i jak tworzyć dobry wizerunek oraz pozytywną atmosferę w miejscu pracy?

Czym jest Employer Branding?

Employer Branding to strategia ciągłego budowania spójnego i pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy – w odbiorze zarówno pracowników firmy, jak i kandydatów na rynku pracy, ale także partnerów biznesowych czy klientów. Employer Branding polega na przyciąganiu i zatrzymywaniu utalentowanych pracowników oraz na tworzeniu unikalnych i atrakcyjnych ofert pracy. Ważne, by oferowane warunki były rzeczywiste i możliwe do spełnienia przez pracodawcę. Mimo, że strategia przyciągania utalentowanych pracowników nie jest nowa, pojęcie Employer Brandingu powstało dopiero w 2001 roku. Stworzyła je firma McKinsey, która wyznaczyła nowe kierunki w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi i w rekrutacji.

Obecnie Employer Branding staje się coraz bardziej popularny. Dużo firm zaczyna rozumieć konieczność inwestowania w swój wizerunek. Działania w tym zakresie można podzielić na dwa grupy:

  • Employer Branding zewnętrzny – kreowanie i wsparcie atrakcyjnego wizerunku pracodawcy w oczach przyszłych pracowników. Celem jest wysoka efektywność procesu rekrutacyjnego.

  • Employer Branding wewnętrzny – opiera się na działaniach adresowanych do obecnych pracowników firmy: tworzenie przyjaznej atmosfery i oferowanie atrakcyjnych warunków pracy.

Wykwalifikowana kadra HR a pozytywny wizerunek firmy

Dział HR w firmie to kluczowe ogniwo w procesie Employer Brandingu. Od prowadzonych przez pracowników zarządzających zasobami ludzkimi działań zależy sukces firmy w tym obszarze. Czy jest dobrym pracodawcą? Czy potrafi zatrzymać wartościowych pracowników? Jak przebiega komunikacja wewnętrzna? W jaki sposób budowane jest zaangażowanie pracowników? Czy przedsiębiorstwo gwarantuje stabilność zatrudnienia i możliwości rozwoju? Czy praca w danej firmie umożliwia osiągnięcie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym? To najważniejsze kwestie, jakie muszą wziąć pod uwagę osoby odpowiedzialne za budowanie strategii Employer Brandingu.

Aby pracownik HR mógł przystąpić do jej tworzenia, powinien posiadać wysokie kompetencje i świadomość w obszarze zasobów ludzkich. Pamiętajmy – wykwalifikowany pracownik to skuteczny pracownik. Warto inwestować w rozwój wiedzy i umiejętności nie tylko pod kątem czasu pracy czy rodzajów umów, ale przede wszystkim w zakresie skutecznej komunikacji w organizacji czy sposobów zwiększania motywacji i zaangażowania pracowników. Niezwykle istotne są także kompetencje w obszarze profesjonalnej rekrutacji – dobrze poprowadzony i komunikowany proces rekrutacyjny jest gwarancją znalezienia najbardziej odpowiednich kandydatów na dane stanowisko.

Jak tworzyć dobrą atmosferę w miejscu pracy?

Każda organizacja planująca wdrożyć u siebie strategie Employer Brandingu musi mieć świadomość, że tworzenie realistycznego, popartego opinią pracowników wizerunku firmy jest zawsze bardziej skuteczne niż kreowanie wizerunku maksymalnie atrakcyjnego, nieznajdującego potwierdzenia w odczuciach pracowników. To oni są zawsze ambasadorami naszej organizacji. Dlatego warto skupić się na działaniach z obszaru Employer Brandingu wewnętrznego, które promują firmę wśród obecnych pracowników, jak również pośrednio – tych przyszłych.

Mówiąc o wewnętrznym Employer Brandingu, mamy na myśli działania nastawione na budowanie przez pracodawcę maksymalnie korzystnej dla obu stron relacji współpracy i więzi. Można to zrobić poprzez szeroko rozumiane dbanie o środowisko i warunki pracownika. W ten sposób podnosimy satysfakcję z wykonywanej pracy oraz motywację do większego zaangażowania czy podnoszenia swoich kompetencji. Wśród działań, które temu sprzyjają, są przede wszystkim: tworzenie przejrzystego i przyjaznego klimatu organizacyjnego, doskonalenie organizacji pracy, dbanie o dobrą atmosferę w zespole, zapewnienie możliwości rozwoju umiejętności i wiedzy, satysfakcjonującego poziomu wynagrodzenia, równowagi między życiem osobistym a zawodowym, zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji, a także innym czynnikom powodującym wysoki poziom stresu u pracowników.



Polecane artykuły

Czego dotyczy instrukcja kancelaryjna? Weź udział w szkoleniu!

Do obowiązków urzędników należy rozpatrywanie wniosków, odpowiadanie na korespondencję przychodzącą i wydawanie rozmaitych zaświadczeń. Praca z dokumentami oraz ich obieg odbywa się na...
Szkolenia stacjonarne w czasie pandemii – wracamy do Was!

Pandemia COVID-19 przyspieszyła proces cyfryzacji branży edukacyjnej – również w naszej ofercie pojawiły się szkolenia online. Jednak po miesiącach prowadzenia szkoleń na odległość...
Co zrobić, by zostać księgową?

Chcesz w przyszłości pracować na stanowisku księgowej? Brak kierunkowego wykształcenia wcale nie przekreśla Twojej szansy na dobrą i ciekawą pracę. Sprawdź, na czym polega księgowość i...
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

10-12 października | Poznań i Online
19-21 października | Warszawa i Online
26-28 października | Gdańsk i Online

Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
28-29 listopada | Warszawa i Online
17-18 grudnia | Wrocław i Online


Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

17-18 października | Poznań i Online
17-18 października | Warszawa i Online
17-18 listopada | Gdańsk i Online


Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
14-15 listopada | Warszawa i Online
01-02 grudnia | Warszawa i Online




Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

17-18 października | Wrocław i Kraków i Online
17-18 listopada Poznań i Online
01-02 grudnia Gdańsk i Online

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2022 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia online
terminy webinarów
Porady prawne
już od 100 zł
KFS
szkolenia dofinansowane
Szkolenia w języku angielskim