Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Niniejszym informujemy, że szkolenia stacjonarne organizujemy z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa, ale ostateczna decyzja o realizacji poszczególnych terminów zostanie podjęta na podstawie liczby zgłoszonych uczestników.

Jako alternatywę realizujemy szkolenia w formie online.
Zapytaj o szczegóły: info@szkolenia-semper.pl 508 393 926
KALENDARZ SZKOLEŃ
Organizacja szkoleń Semper Blog Jak być dobrym liderem?

Jak być dobrym liderem?

Jak być dobrym liderem?

Dobry lider… Jakie supermoce powinien mieć, aby cenili go współpracownicy i podziwiali przełożeni? Trudno zebrać je wszystkie w całość, ale niektóre z nich są szczególnie ważne. Sprawdź, jakie umiejętności przydają się w osiągnięciu pozycji dobrego lidera i zmień swój sposób kierowania zespołem na lepszy!

Czy leci z nami lider?

Przywódca kiedyś, dzisiaj lider. Co kryje się za słowem, które przebojem weszło na salony biznesowe? Jest zapożyczeniem z języka angielskiego, gdzie czasownik „lead” oznacza „przewodzić komuś”. Dzisiaj dobry lider jest mile widziany w chcącej rozwijać się organizacji, firmie lub instytucji. Jak zostać liderem? Co powinna wnieść do zespołu osoba, która chce liderować i jak przygotować się do tej roli? Poznaj cechy prawdziwego i autentycznego lidera zespołu.

Z pasją realizuj swoje zadania

Chcesz być liderem? Musisz liczyć się z tym, że będziesz bardziej widzialny niż pozostali pracownicy. Twoje kierowanie projektem powinno iść w parze z pasją. To ona napędza do działania lidera, a wraz z nim cały zespół. Liderzy, którzy wykonują swoje obowiązki bez zaangażowania i z widoczną niechęcią, nigdy nie będą w stanie zmobilizować swojego zespołu do większej efektywności.

Musisz być przekonany o słuszności podejmowanych działań i wierzyć w ostateczny sukces, mimo niepowodzeń, które z pewnością prędzej czy później zapukają do Twojego biura. Ważne jest więc, aby wykazywać:

- pasję i entuzjazm do wykonywania swoich obowiązków,

- pasję i zaangażowanie w pracy z ludźmi,

- pasję i chęć osiągania wysokich celów.

My name is LIDER… DOBRY LIDER, czyli umiejętność komunikacji

Kolejną supermocą, którą powinien posiadać dobry lider, jest skuteczna komunikacja. Bądź sobą i pozwól innym na bycie sobą. Pamiętaj, że Twój zespół to grupa indywidualności i każda z nich zasługuje na uwagę. Poznaj dobrze ludzi, nie tylko od strony fachowych umiejętności. Dowiedz się, co motywuje poszczególne osoby, jak działa na nich krytyka i czy są zainteresowane podnoszeniem swoich kompetencji. Powinieneś potrafić rozmawiać z całym zespołem, ale także indywidualnie z każdym jego ogniwem.
Team

Twój zespół pracowników to kopalnia pomysłów. Zachęcaj ich do wyrażania swoich argumentów i pokaż, że zdanie Twoich ludzi jest dla Ciebie ważne. Nie zawsze musisz zgadzać się ze wszystkimi pomysłami, ale zawsze powinieneś je przeanalizować. 

- Naucz się rozmawiać z każdym pracownikiem osobno i w grupie.

- Słuchaj innych i bądź otwarty na nowe pomysły swojego zespołu.

- Dbaj o sprawny przepływ informacji w zespole.

Po pierwsze MOTYWACJA, po drugie MOTYWACJA i po trzecie MOTYWACJA

Motywacja to słowo klucz. Dobry lider motywuje najpierw siebie, a następnie zmotywowaną postawą dzieli się z innymi. Jesteś swego rodzaju dobrym duchem zespołu. Od Twojego nastawienia w dużej mierze zależy atmosfera w teamie. Właściwie zmotywowany pracownik chętnie zmierzy się z nowymi zadaniami, a także łatwiej upora z trudnościami. Ma to bezpośredni wpływ na efektywność pracy i osiągnięcie zamierzonych celów.

Chwal i krytykuj. To pierwsze rób otwarcie i przy innych członkach zespołu. Krytyka powinna odbywać się za zamkniętymi drzwiami. Pochwały działają motywująco, a krytyka, chociaż potrzebna, nie lubi publiczności. Pamiętaj też, aby przekazywać ją w odpowiedni sposób, odwołując się do zaistniałej sytuacji, a nie bezpośrednio do cech danej osoby. 

Pamiętaj, że:

- motywując zespół, zwiększasz efektywność pracy.

- Dowiedz się więc, co motywuje i demotywuje członków Twojego zespołu.

Myśl pozytywnie i do przodu

Bycie liderem to nie zawsze pasmo sukcesów. Niepowodzenia zdarzają się każdemu. Sztuką jest wyciągnięcie z nich wniosków, a następnie pozytywne nakierowanie zespołu. Stabilna wiara w sukces nie podetnie Ci skrzydeł, ale napędzi do bardziej wytężonego działania. Gdy Twój zespół zobaczy, że profesjonalnie radzisz sobie z trudnościami, zyska pewność, że może Ci zaufać.
Zespół

Konflikty nigdy nie są mile widziane w grupie pracowników, ale się zdarzają. Reaguj na nie od razu i naucz się słuchać współpracowników.

- Myśl pozytywnie mimo trudności.

- Dbaj o miłą i sympatyczną atmosferę w Twoim teamie.

Odwaga i odpowiedzialność

Lider, który nie podejmuje decyzji? To niemożliwe! Jeżeli przewodzisz grupie osób w pracy, musisz przyzwyczaić się do samodzielności w działaniach i umiejętności radzenia sobie z nieprzewidzianymi sytuacjami. Jednocześnie spoczywa na Tobie odpowiedzialność, ponieważ to Ty jesteś kapitanem na statku i obierasz kurs na realizację celów. Otwartość na innowacje, podejmowanie ryzyka i wypatrywanie szansy na rozwój to cechy odważnego lidera.

- Bądź otwarty na innowacje.

- Nie bój się ryzyka i podejmowania trudnych decyzji.

Ucz się nieustannie

Budowanie zespołu i współpraca w zespole to prawdziwe wyzwanie. Nie musisz jednak z tym trudnym zadaniem pozostać sam. Korzystaj z wiedzy ekspertów. Na rynku szkoleń znajdziesz ciekawe oferty warsztatów, spotkań lub konferencji, gdzie ludzie chętnie dzielą się swoim doświadczeniem i uważnie wysłuchają, z jakimi problemami mierzysz się w swojej pracy. Bądź liderem, którego atutem jest chęć dokształcania się.

- Postaw na swój rozwój.

- Ucz się od najlepszych.

- Bierz udział w warsztatach podnoszących kompetencje liderów.



Polecane artykuły

Czego dotyczy instrukcja kancelaryjna? Weź udział w szkoleniu!

Do obowiązków urzędników należy rozpatrywanie wniosków, odpowiadanie na korespondencję przychodzącą i wydawanie rozmaitych zaświadczeń. Praca z dokumentami oraz ich obieg odbywa się na...
Szkolenia stacjonarne w czasie pandemii – wracamy do Was!

Pandemia COVID-19 przyspieszyła proces cyfryzacji branży edukacyjnej – również w naszej ofercie pojawiły się szkolenia online. Jednak po miesiącach prowadzenia szkoleń na odległość...
Co zrobić, by zostać księgową?

Chcesz w przyszłości pracować na stanowisku księgowej? Brak kierunkowego wykształcenia wcale nie przekreśla Twojej szansy na dobrą i ciekawą pracę. Sprawdź, na czym polega księgowość i...
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

10-12 października | Poznań i Online
19-21 października | Warszawa i Online
26-28 października | Gdańsk i Online

Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
28-29 listopada | Warszawa i Online
17-18 grudnia | Wrocław i Online


Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

17-18 października | Poznań i Online
17-18 października | Warszawa i Online
17-18 listopada | Gdańsk i Online


Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
14-15 listopada | Warszawa i Online
01-02 grudnia | Warszawa i Online




Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

17-18 października | Wrocław i Kraków i Online
17-18 listopada Poznań i Online
01-02 grudnia Gdańsk i Online

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2022 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia online
terminy webinarów
Porady prawne
już od 100 zł
KFS
szkolenia dofinansowane
Szkolenia w języku angielskim