Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Niniejszym informujemy, że szkolenia stacjonarne organizujemy z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa, ale ostateczna decyzja o realizacji poszczególnych terminów zostanie podjęta na podstawie liczby zgłoszonych uczestników.

Jako alternatywę realizujemy szkolenia w formie online.
Zapytaj o szczegóły: info@szkolenia-semper.pl 508 393 926
KALENDARZ SZKOLEŃ
Organizacja szkoleń Semper Blog Jak skutecznie zarządzać zespołem?

Jak skutecznie zarządzać zespołem?

Jak skutecznie zarządzać zespołem?

Skuteczne zarządzanie zespołem pracowników jest podstawą sukcesu każdej firmy. To szef decyduje o tym, jak wyglądają wzajemne relacje pracowników. A w dużej mierze także od niego zależy poziom zaangażowania kadry w wykonywane obowiązki. Jakie są cechy dobrego lidera i co sprawia, że kierowany przez niego zespół jest zmotywowany do działania, podejmowania nowych wyzwań i pokonywania trudności? Za co odpowiada menadżer i na czym polega efektywne zarządzanie zespołem? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź poniżej.


Kim jest dobry lider?

Nie każdy szef to dobry lider. Aby wypracować sobie taką pozycję, trzeba posiadać lub rozwijać konkretne cechy charakteru i umiejętności. Łatwiej mają osoby z natury opanowane, potrafiące zachować dystans i niebojące się podejmowania decyzji. Jednak wszystko jest kwestią pracy nad sobą i dobrego poznania swojego zespołu – jego potrzeb, zarówno mocnych, jak i słabych stron, ciągłego szkolenia i rozwoju umiejętności budowania zespołu oraz komunikacji interpersonalnej.

Z zasady jednak dobrymi liderami są osoby, które potrafią zachować zimną krew, panować nad emocjami i kontrolować je. Zdecydowane i podejmujące świadome i wyważone decyzje. Ważne, aby przywódca potrafił dostrzec to, co nie działa – zarówno wady w działaniu organizacji, jak i własne przywary, które utrudniają mu komunikację czy zarządzanie zespołem. Równie istotne jest też, by potrafił dostrzec i docenić to, co działa dobrze – potencjał i talent pracowników, którzy dzięki temu czują się spełnieni. A firma odnosi korzyści z pracownika, który robi to, co sprawia mu największą satysfakcję i który ma możliwość rozwoju swoich umiejętności. Dobry lider musi być osobą otwartą, szybko nawiązującą kontakty, łatwo dogadującą się z pracownikami i potrafiącą współpracować. Równie istotne na tym stanowisku są samodyscyplina, sumienność i praca nad budową własnego autorytetu pod okiem doświadczonych specjalistów.

Sprawny menedżer rozumie potencjał efektu synergii i robi wszystko, by osiągnąć go w swoim zespole. Kompetencje pracowników wykorzystuje w najbardziej efektywny sposób i osiąga najlepsze wyniki, a w zespole panuje poczucie współodpowiedzialności za wykonywaną pracę i dobra atmosfera.
prezentacja w firmie

Jak efektywnie zarządzać ludźmi – modele zarządzania

Kierowanie ludźmi ma wiele odsłon. Dużo zależy od tego, jaką osobowość i naturalne cechy posiada menadżer. Według Golemana wyróżniamy następujące metody zarządzania zespołem:

  • Styl demokratyczny to model, w którym liczy się zdanie każdego członka zespołu. Decyzje zapadają po konsultacji z pracownikami, szef szanuje i słucha pomysłów, dzięki czemu każdy czuje się ważną częścią firmy. Lider potrafi przyznać rację drugiej stronie i nie zakłada, że zna się na wszystkim lepiej.
  • Styl afiliacyjny jest nastawiony na budowanie harmonii i zrozumienia w zespole. Istotna jest wzajemna komunikacja, unikanie procedur i hierarchicznych struktur. Lider daje pozytywne informacje zwrotne, angażuje się w problemy pracowników. Docenia ich aktywność i pomysłowość.
  • Styl autorytarny bazuje na wizji, do której dąży zespół. Lider wyznacza cele, ale nie wyznacza środków, jakimi mają zostać osiągnięte. Sprawia to, że pracownicy mają spory margines swobody i czują się ważni. Lider musi mieć umiejętność jasnego komunikowania wizji oraz inspirowania zespołu.
  • Styl trenerski skupia się na słabych i mocnych stronach każdego pracownika i inspiruje go do rozwoju. Lider deleguje zadania i kształtuje współpracę w sposób najlepiej wykorzystujący kompetencje każdego członka zespołu.
  • Styl nakazowy bazuje na kontroli i wydawaniu poleceń pracownikom, które muszą być realizowane zgodnie z wymaganiami lidera. Nikłe zaangażowanie w pracę i brak kreatywności to skutek długotrwałego stosowania tego stylu.
  • Styl procesowy koncentruje się na sposobie wykonania zadania. Ważna jest efektywność i szybkość wykonania polecenia.

Dobry manager umie dobrać styl zarządzania w zależności od potrzeb zespołu oraz zadania.
rozmowa w biurze

Czy szef może być przyjacielem?

Szef to też człowiek i często łączą nas z nim podobne zainteresowania, poglądy czy poczucie humoru. Jeśli jesteśmy w takiej relacji z naszym szefem, warto pamiętać o tym, by w sytuacjach zawodowych szanować jego autorytet i zachowywać profesjonalizm. Nie należy przy tym oczekiwać specjalnego traktowania, wykonywać swoją pracę sumiennie i oddzielać życie zawodowe od prywatnego. Ważna jest także jasna komunikacja z szefem i otwartość na innych pracowników oraz nawiązywanie relacji z pozostałymi osobami z zespołu.



Polecane artykuły

Czego dotyczy instrukcja kancelaryjna? Weź udział w szkoleniu!

Do obowiązków urzędników należy rozpatrywanie wniosków, odpowiadanie na korespondencję przychodzącą i wydawanie rozmaitych zaświadczeń. Praca z dokumentami oraz ich obieg odbywa się na...
Szkolenia stacjonarne w czasie pandemii – wracamy do Was!

Pandemia COVID-19 przyspieszyła proces cyfryzacji branży edukacyjnej – również w naszej ofercie pojawiły się szkolenia online. Jednak po miesiącach prowadzenia szkoleń na odległość...
Co zrobić, by zostać księgową?

Chcesz w przyszłości pracować na stanowisku księgowej? Brak kierunkowego wykształcenia wcale nie przekreśla Twojej szansy na dobrą i ciekawą pracę. Sprawdź, na czym polega księgowość i...
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

10-12 października | Poznań i Online
19-21 października | Warszawa i Online
26-28 października | Gdańsk i Online

Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
28-29 listopada | Warszawa i Online
17-18 grudnia | Wrocław i Online


Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

17-18 października | Poznań i Online
17-18 października | Warszawa i Online
17-18 listopada | Gdańsk i Online


Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
14-15 listopada | Warszawa i Online
01-02 grudnia | Warszawa i Online




Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

17-18 października | Wrocław i Kraków i Online
17-18 listopada Poznań i Online
01-02 grudnia Gdańsk i Online

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2022 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia online
terminy webinarów
Porady prawne
już od 100 zł
KFS
szkolenia dofinansowane
Szkolenia w języku angielskim