Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
NEWSLETTER

Zapisz się
Organizacja szkoleń Semper Blog Jak zbudować własny autorytet wśród pracowników?

Jak zbudować własny autorytet wśród pracowników?

Jak zbudować własny autorytet wśród pracowników?
Każdy zespół musi posiadać przywódcę, który będzie potrafił umiejętnie nim zarządzać. Pod pojęciem zarządzania rozumiemy między innymi motywowanie pracowników, kierowanie zespołem, budowanie wzajemnych relacji oraz delegowanie zadań. Aby jednak takie zarządzanie było efektywne – ba, aby było w ogóle możliwe - lider musi być także autorytetem. Zatem, jak zbudować własny autorytet w grupie pracowników?

Warto zacząć od tego, że budowanie autorytetu jest misternym i długotrwałym procesem, polegającym na rozwoju odpowiednich umiejętności i cech. Wypracowany autorytet nie pozwala jednak spocząć na laurach – ważne jest, by nieustannie dbać o pozytywny wizerunek oraz unikać sytuacji, w których mogłoby dojść do zaprzepaszczenia naszych długotrwałych wysiłków.

Dobry przywódca to mądry przywódca

Jakie są najważniejsze cechy osoby, która chce być postrzegana jako autorytet? To, przede wszystkim mądrość, a szerzej – kompetencja. ,,Trzeba od każdego wymagać tego, co on może wykonać. (…) Autorytet polega przede wszystkim na rozsądku.” - pisał Antoine de Saint-Exupéry w ,,Małym Księciu”. Dobry przywódca posiada przede wszystkim wiedzę (w dużej mierze bazującą na doświadczeniu), która pozwala nie tylko umiejętnie kierować zespołem, ale i uczyć go, wyjaśniać, a także rozwiązywać powstałe problemy.

Umiejętność wywierania wpływu

Dobrego przywódcę cechuje także umiejętność wywierania określonego wpływu na swoich pracowników. Lider musi potrafić nie tylko przekonać do swoich pomysłów, ale i wzbudzić potrzebę oraz chęć wspólnego ich realizowania. Ta kwestia ściśle wiąże się z motywacją, o której wspomnimy dalej.

Bez motywacji ani rusz

Motywowanie jest kolejną istotną kwestią, która znacznie ułatwia podejmowanie wspólnych działań, a tym samym nie sposób nie wymagać jej od lidera grupy. Zmotywowany zespół to zespół chętny do pracy, gotowy na sukces, ale i przygotowany na ewentualne niepowodzenia. To także zespół otwarty na nowe wyzwania. Jak pisał Tom Peters w książce ,,Biznes od nowa”: ,,Wspaniali liderzy nie są wielcy tylko dzięki temu, że przewodzą ludziom. Są wielcy przede wszystkim dlatego, że znakomicie nakłaniają innych do podejmowania nowych podróży ku Niewyobrażalnym Obszarom.”

Dbałość o relacje z oraz między pracownikami

Równie istotna jest sama relacja z pracownikami. Poprawna, dobra relacja bazuje przede wszystkim na otwartości i szczerości, wysłuchiwaniu pracowników, nagradzaniu ich wysiłku. Dobry lider dba o to, by praca nie była dla zespołu tylko obowiązkiem, ale i przyjemnością. Troszczy się też o odpowiednią atmosferę, otwartość i wzajemne zaufanie.

Właśnie tak, w teorii, powinien prezentować się dobry lider. To jednak tylko garść informacji, a objęcie kierowniczego stanowiska wymaga na ogół pełniejszego, kompleksowego przygotowania. Świetną metodą pozyskania potrzebnej wiedzy jest udział w specjalnych warsztatach z zarządzania zespołem. Szkolenia takie kierowane są przede wszystkim do kadry zarządzającej, specjalistów HR, menedżerów oraz właścicieli firm. Dzięki nim nie tylko zdobędziecie potrzebną wiedzę, ale i nauczycie się wykorzystywać ją w praktyce. Sprawdźcie dostępną ofertę takiego szkolenia. Dla zachęty – w tym akurat przypadku będziecie mogli połączyć naukę z... wypoczynkiem w hotelu Wellness&SPA!
https://www.szkolenia-semper.pl/component/trainings/details/zarzadzanie-zespolem-jak-zbudowac-swoj-autorytet-w-zespole-i-wydobyc-z-pracownikow-to-co-najlepsze-3-dniowe-warsztaty-praktyczne-zakopane-wyzywienie-i-zakwaterowanie-w-cenie-szkolenia,285.html



Polecane artykuły

Czego dotyczy instrukcja kancelaryjna? Weź udział w szkoleniu!

Do obowiązków urzędników należy rozpatrywanie wniosków, odpowiadanie na korespondencję przychodzącą i wydawanie rozmaitych zaświadczeń. Praca z dokumentami oraz ich obieg odbywa się na...
Szkolenia stacjonarne w czasie pandemii – wracamy do Was!

Pandemia COVID-19 przyspieszyła proces cyfryzacji branży edukacyjnej – również w naszej ofercie pojawiły się szkolenia online. Jednak po miesiącach prowadzenia szkoleń na odległość...
Co zrobić, by zostać księgową?

Chcesz w przyszłości pracować na stanowisku księgowej? Brak kierunkowego wykształcenia wcale nie przekreśla Twojej szansy na dobrą i ciekawą pracę. Sprawdź, na czym polega księgowość i...

ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

26-28 czerwca Warszawa i Online
08-07 lipca | Kraków i Online
28-30 sierpnia | Warszawa, Wrocław lub online

Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

12-13 czerwca Gdańsk i Online
13-14 lipca | Warszawa i Online
30-31 sierpnia | Poznań lub online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

19-20 czerwca | Poznań i Online
24-25 lipca | Wrocław i Online
28-29 sierpnia | Kraków, Poznań lub online
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

12-13 czerwca | Poznań i Online
03-04 lipca | Warszawa i Online
28-29 sierpnia | Kraków lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2023 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
KFS
szkolenia dofinansowane
BUR
Baza Usług Rozwojowych
Szkolenia online
terminy webinarów
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia w języku angielskim
Porady prawne
już od 100 zł