Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
NEWSLETTER

Zapisz się
Organizacja szkoleń Semper Blog „(…) nowi ludzie, jeśli są otwarci, dają mnóstwo pozytywnej energii zarówno uczestnikom, jak i prowadzącemu”.

„(…) nowi ludzie, jeśli są otwarci, dają mnóstwo pozytywnej energii zarówno uczestnikom, jak i prowadzącemu”.

„(…) nowi ludzie, jeśli są otwarci, dają mnóstwo pozytywnej energii zarówno uczestnikom, jak i prowadzącemu”.

W lipcu specjalistą, z którym przeprowadziliśmy wywiad, był Pan Grzegorz Dudczak – trener w Centrum Szkoleniowym Semper, zajmujący się szkoleniami zakresu prawa cywilnego i gospodarczego. Opowiedział nam o swojej pracy i tym, co przynosi mu największą satysfakcję.

1. Jakimi szkoleniami zajmuje się Pan w SEMPER?

  • Windykacja należności w ujęciu prawnym (postępowanie sądowe, zabezpieczające i egzekucyjne).
  • Tworzenie, negocjowanie i zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym.
  • Odpowiedzialność członków zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie art. 299 kodeksu spółek handlowych.
  • Kodeks postępowania administracyjnego i jego nowelizacja.

2. Kim najczęściej są uczestnicy Pańskich szkoleń?

Uczestnikami są na ogół pracownicy większych firm oraz urzędów i instytucji państwowych. Co do cech charakterologicznych, to trudno wysnuć jakąś prawidłowość. Są to osoby najróżniejsze w zakresie wykształcenia, wiedzy, zainteresowania tematem szkolenia i podejścia do swojej pracy. Przeważają jednak osoby zaangażowane w to, co robią i chcące się uczyć, zadawać pytania i brać czynny udział w szkoleniu. Z reguły im mniejsza firma, tym bardziej zmotywowany pracownik.

Jeśli chodzi o główny obszar mojej zawodowej i szkoleniowej aktywności tj. szeroko pojęte prawo cywilne i gospodarcze, to są osoby bardzo świadome tzn. wiedzą, czego oczekują od szkolenia i trenera oraz potrafią to egzekwować. Chcą wynieść ze szkolenia jak najwięcej.

Widać, że uczestnicy mają wcześniejsze doświadczenia ze szkoleniami, które nie były specjalnie dopracowane pod względem merytorycznym i  organizacyjnym. Dlatego za każdym razem, kiedy orientują się, że tym razem tak nie będzie, to  atmosfera się rozluźnia, pojawia się humor i pozytywne emocje, które sprawiają, że jesteśmy w stanie ze sobą przepracować 8 godzin zegarowych, a nie jest to mało, ani dla uczestników, ani dla trenera.


3. Co najbardziej lubi Pan w swojej pracy?

Spotykać innych ludzi z ich doświadczeniami, problemami i indywidualnym sposobem patrzenia na poszczególne kwestie. Nowi ludzie, jeśli są otwarci, dają mnóstwo pozytywnej energii zarówno uczestnikom, jak i prowadzącemu.

4. A co z trudnościami w pracy szkoleniowca?

Osoby pasywne, zakompleksione, negatywnie nastawione do świata i ludzi, to duża trudność i duże wyzwanie. Wielogodzinne, kilkudniowe szkolenia są dość wyczerpujące fizycznie, a do tego trzeba jeszcze dojechać na miejsce i wrócić.


5. Co daje Panu największą satysfakcję w pracy jako szkoleniowiec?

Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem oraz rozwiązywanie problemów, z którymi uczestnicy spotykają się w codziennej pracy.

6. W jaki sposób przekazuje Pan swoim słuchaczom „skomplikowaną” wiedzę z zakresu prawa w interesujący sposób?

Materiały multimedialne (prezentacja) to podstawa. Przykłady, kazusy, testy i zadania aktywizują słuchaczy i ułatwiają im zrozumienie skomplikowanych zagadnień. Pomocne jest posługiwanie się przykładami "z życia wziętymi", najlepiej jak pochodzą one od samych uczestników.

7. Jakie powinno być idealne szkolenie?

1. Przygotowany, wyspany trener.
2. Atrakcyjne wizualnie i treściowo - materiały szkoleniowe.
3. Aktywni uczestnicy, posiadający pewną wiedzę z zakresu objętego szkoleniem. 


8. Jakie cechy charakteru, według Pana, powinien posiadać dobry szkoleniowiec?

Z całą pewnością powinien być otwarty i komunikatywny. Mile widziane jest również poczucie humoru, no i oczywiście wiedza z zakresu objętego tematyką szkolenia.

Polecane artykuły

Negocjacje win-win – charakterystyka, metody i zalety

Współczesny rynek wymaga od przedsiębiorców nie tylko elastyczności, ale również umiejętności komunikacyjnych. Kluczem do sukcesu często okazują się negocjacje win-win, które skupiają...
Pomoc de minimis – co to jest i komu przysługuje?

Pomoc de minimis stanowi specjalny rodzaj dofinansowania publicznego w Unii Europejskiej, dostosowanego do potrzeb przedsiębiorstw, które nie chcą zakłócać konkurencji wewnątrzwspólnotowej....
Metodyki zarządzania projektem – rodzaje i najważniejsze różnice

Firmy dostrzegające potencjał drzemiący we właściwym zarządzaniu realizowanymi przedsięwzięciami mają do wyboru różne metody zarządzania projektami. Które metodyki zarządzania projektem...

ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI i KIEROWANIE ZESPOŁEM PROJEKTOWYM - od działań indywidualnych do zespołowych-2-dniowe inspirujące warsztaty praktyczne i symulacje.

23-24 listopada | Warszawa, Kraków lub Online
07-08 grudnia | Poznań, Wrocław lub Online
29-30 stycznia | Warszawa lub Online
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

27-29 listopada | Warszawa, Wrocław lub Online
06-08 grudnia | Poznań, Kraków lub Online
29-31 stycznia | Gdańsk, Kraków lub Online
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

20-21 listopada | Warszawa, Wrocław lub Online
04-05 grudnia | Poznań, Kraków lub Online
26-26 stycznia | Gdańsk lub Online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

20-21 listopada | Warszawa, Wrocław lub Online
11-12 grudnia | Warszawa lub Online
29-30 stycznia | Kraków, Poznań, Warszawa lub Online
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

27-28 listopada | Warszawa, Gdańsk lub Online
07-08 grudnia | Warszawa, Poznań lub Online
29-30 stycznia | Wrocław lub Online

Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych.

14-15 grudnia | Warszawa, Kraków lub Online
22-23 stycznia | Poznań lub Online
29-30 lutego | Warszawa, Kraków lub Online

Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i nowa ustawa PZP. (Noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

21 listopada do 24 listopada 2023 | Zakopane lub Online
16 kwietnia do 19 kwietnia 2024| Zakopane lub Online
11 czerwca do 14 czerwca 2024 | Zakopane lub Online
Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

16-17 listopada | Warszawa, Wrocław lub Online
11-12 grudnia | Wrocław, Gdańsk, Kraków lub Online
25-26 stycznia | Warszawa lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2023 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
KFS
szkolenia dofinansowane
BUR
Baza Usług Rozwojowych
Szkolenia online
terminy webinarów
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia w języku angielskim
Porady prawne
już od 100 zł