Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
NEWSLETTER

Zapisz się
Organizacja szkoleń Semper Blog „(…) nowi ludzie, jeśli są otwarci, dają mnóstwo pozytywnej energii zarówno uczestnikom, jak i prowadzącemu”.

„(…) nowi ludzie, jeśli są otwarci, dają mnóstwo pozytywnej energii zarówno uczestnikom, jak i prowadzącemu”.

„(…) nowi ludzie, jeśli są otwarci, dają mnóstwo pozytywnej energii zarówno uczestnikom, jak i prowadzącemu”.

W lipcu specjalistą, z którym przeprowadziliśmy wywiad, był Pan Grzegorz Dudczak – trener w Centrum Szkoleniowym Semper, zajmujący się szkoleniami zakresu prawa cywilnego i gospodarczego. Opowiedział nam o swojej pracy i tym, co przynosi mu największą satysfakcję.

1. Jakimi szkoleniami zajmuje się Pan w SEMPER?

  • Windykacja należności w ujęciu prawnym (postępowanie sądowe, zabezpieczające i egzekucyjne).
  • Tworzenie, negocjowanie i zabezpieczanie umów w obrocie gospodarczym.
  • Odpowiedzialność członków zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością na podstawie art. 299 kodeksu spółek handlowych.
  • Kodeks postępowania administracyjnego i jego nowelizacja.

2. Kim najczęściej są uczestnicy Pańskich szkoleń?

Uczestnikami są na ogół pracownicy większych firm oraz urzędów i instytucji państwowych. Co do cech charakterologicznych, to trudno wysnuć jakąś prawidłowość. Są to osoby najróżniejsze w zakresie wykształcenia, wiedzy, zainteresowania tematem szkolenia i podejścia do swojej pracy. Przeważają jednak osoby zaangażowane w to, co robią i chcące się uczyć, zadawać pytania i brać czynny udział w szkoleniu. Z reguły im mniejsza firma, tym bardziej zmotywowany pracownik.

Jeśli chodzi o główny obszar mojej zawodowej i szkoleniowej aktywności tj. szeroko pojęte prawo cywilne i gospodarcze, to są osoby bardzo świadome tzn. wiedzą, czego oczekują od szkolenia i trenera oraz potrafią to egzekwować. Chcą wynieść ze szkolenia jak najwięcej.

Widać, że uczestnicy mają wcześniejsze doświadczenia ze szkoleniami, które nie były specjalnie dopracowane pod względem merytorycznym i  organizacyjnym. Dlatego za każdym razem, kiedy orientują się, że tym razem tak nie będzie, to  atmosfera się rozluźnia, pojawia się humor i pozytywne emocje, które sprawiają, że jesteśmy w stanie ze sobą przepracować 8 godzin zegarowych, a nie jest to mało, ani dla uczestników, ani dla trenera.


3. Co najbardziej lubi Pan w swojej pracy?

Spotykać innych ludzi z ich doświadczeniami, problemami i indywidualnym sposobem patrzenia na poszczególne kwestie. Nowi ludzie, jeśli są otwarci, dają mnóstwo pozytywnej energii zarówno uczestnikom, jak i prowadzącemu.

4. A co z trudnościami w pracy szkoleniowca?

Osoby pasywne, zakompleksione, negatywnie nastawione do świata i ludzi, to duża trudność i duże wyzwanie. Wielogodzinne, kilkudniowe szkolenia są dość wyczerpujące fizycznie, a do tego trzeba jeszcze dojechać na miejsce i wrócić.


5. Co daje Panu największą satysfakcję w pracy jako szkoleniowiec?

Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem oraz rozwiązywanie problemów, z którymi uczestnicy spotykają się w codziennej pracy.

6. W jaki sposób przekazuje Pan swoim słuchaczom „skomplikowaną” wiedzę z zakresu prawa w interesujący sposób?

Materiały multimedialne (prezentacja) to podstawa. Przykłady, kazusy, testy i zadania aktywizują słuchaczy i ułatwiają im zrozumienie skomplikowanych zagadnień. Pomocne jest posługiwanie się przykładami "z życia wziętymi", najlepiej jak pochodzą one od samych uczestników.

7. Jakie powinno być idealne szkolenie?

1. Przygotowany, wyspany trener.
2. Atrakcyjne wizualnie i treściowo - materiały szkoleniowe.
3. Aktywni uczestnicy, posiadający pewną wiedzę z zakresu objętego szkoleniem. 


8. Jakie cechy charakteru, według Pana, powinien posiadać dobry szkoleniowiec?

Z całą pewnością powinien być otwarty i komunikatywny. Mile widziane jest również poczucie humoru, no i oczywiście wiedza z zakresu objętego tematyką szkolenia.

Polecane artykuły

Kiedy warto skorzystać z zewnętrznego wsparcia w zamówieniach publicznych?

Procedury przetargowe bywają skomplikowane, czasochłonne i pełne formalnych pułapek. Dlatego coraz więcej firm i instytucji sięga po profesjonalne wsparcie zewnętrzne, by wspomóc się w...
Sztuka aktywnego słuchania – dlaczego jest tak ważna w biznesie i administracji?

W natłoku zadań i projektów łatwo zapomnieć, że dobra komunikacja w biznesie i administracji zaczyna się od aktywnego słuchania. Ta umiejętność jest kluczowa nie tylko w skutecznym...
Odpowiedzialność inwestora, projektanta i wykonawcy w procesie budowlanym

Proces budowlany jest bardzo złożony, a odpowiedzialność za poszczególne jego aspekty rozkłada się na inwestora, projektanta i wykonawcę. Każdy z nich odpowiada za inne elementy, ale...

ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI i KIEROWANIE ZESPOŁEM PROJEKTOWYM - od działań indywidualnych do zespołowych-2-dniowe inspirujące warsztaty praktyczne i symulacje.

30-31 października | Poznań lub Online
27-28 listopada | Warszawa, Kraków lub Online
08-09 grudnia | Wrocław lub Online
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

24-26 listopada | Poznań, Kraków lub Online
08-10 grudnia | Warszawa, Wrocław lub Online
28-30 stycznia | Gdańsk, Warszawa, Katowice lub Online
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

30-31 października | Katowice lub Online
27-28 listopada | Poznań lub Online
15-16 grudnia | Gdańsk lub Online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

20-21 listopada | Warszawa, Katowice lub Online
15-16 grudnia | Kraków, Poznań lub Online
26-27 stycznia | Warszawa, Gdańsk, Kraków lub Online
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

03-04 listopada | Kraków lub Online
01-02 grudnia | Warszawa lub Online
19-20 stycznia | Poznań lub Online
Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych.

24-25 listopada | Warszawa, Wrocław lub Online
08-09 grudnia | Warszawa, Katowice lub Online
26-27 stycznia | Gdańsk, Kraków lub Online
Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i nowa ustawa PZP. (Noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

25 listopada 2025 r. do 28 listopada 2025 r. | Zakopane lub Online
21 kwietnia 2026 r. do 24 marca 2026 r. | Zakopane lub Online
16 czerwca 2026 r. do 19 czerwca 2026 r. | Zakopane lub Online

Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

24-25 listopada | Warszawa, Kraków lub Online
01-02 grudnia | Gdańsk, Wrocław lub Online
26-27 stycznia | Poznań lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2025 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
KFS
szkolenia dofinansowane
BUR
Baza Usług Rozwojowych
Szkolenia online
terminy webinarów
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia w języku angielskim
Porady prawne
już od 100 zł