Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Niniejszym informujemy, że szkolenia stacjonarne organizujemy z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa, ale ostateczna decyzja o realizacji poszczególnych terminów zostanie podjęta na podstawie liczby zgłoszonych uczestników.

Jako alternatywę realizujemy szkolenia w formie online.
Zapytaj o szczegóły: info@szkolenia-semper.pl 508 393 926
KALENDARZ SZKOLEŃ
Organizacja szkoleń Semper Blog Nowe szkolenie! Marketing terytorialny w praktyce, czyli dowiedz się, jak promować swój region i przyciągać turystów

Nowe szkolenie! Marketing terytorialny w praktyce, czyli dowiedz się, jak promować swój region i przyciągać turystów

Nowe szkolenie! Marketing terytorialny w praktyce, czyli dowiedz się, jak promować swój region i przyciągać turystów

Na atrakcyjność regionu czy miasta wpływa wiele czynników. Włodarze miast nieprzypadkowo przywiązują coraz większą wagę do marketingu w zarządzaniu ich rozwojem. Korzystając z różnych działań promocyjnych, możliwe jest zwiększenie zadowolenia obecnych mieszkańców (którzy są najlepszymi ambasadorami miejscowości), przyciągnięcie nowych, studentów czy wreszcie inwestorów, którzy dysponują funduszami.





Aby marketing terytorialny był skuteczny, nie wystarczy opracować logo, uruchomić stronę internetową miasta czy wydrukować i dystrybuować ulotki. Potrzebna jest spójna i konsekwentnie realizowana strategia. Samorządy w Polsce wciąż uczą się, jak przykuwać uwagę.

Co to jest marketing terytorialny?

Nie istnieje jedna definicja marketingu terytorialnego. Upraszczając, można powiedzieć, że istota marketingu terytorialnego polega na podejmowaniu przez samorząd terytorialny działań, które z jednej strony prowadzą do zaspokojenia potrzeb mieszkańców, a z drugiej promują region wśród turystów i inwestorów. Mądrze wykorzystywany marketing terytorialny pozwala m.in. zwiększyć rozpoznawalność regionu.

Osoby, które z marketingiem terytorialnym mają styczność po raz pierwszy, mogą być zdezorientowane stosowanym nazewnictwem. Współcześnie wydziela się:

  • marketing miast (marketing miejski) – działania marketingowe prowadzą często same miasta, np. Warszawa, Kraków czy Gdańsk,

  • marketing komunalny – odnosi się do marketingu wykorzystywanego przez gminy,

  • marketing lokalny – obejmuje marketing prowadzony przez powiaty i gminy,

  • marketing regionalny – najczęściej dotyczy marketingu prowadzonego dla województwa,

  • marketing terytorialny – dotyczy obszaru każdego rodzaju, a przynależność administracyjna nie ma żadnego znaczenia.

Cechy marketingu terytorialnego

Marketing terytorialny, marketing regionalny czy marketing miejski mają wiele podobieństw z marketingiem wykorzystywanym przez firmy. Celem samorządu, podobnie jak przedsiębiorcy, jest zwiększenie efektywności. Wszystkie podejmowane działania mają też na celu zaspokojenie potrzeb klientów (mieszkańców). Dodatkowo samorządy również muszą zmagać się z konkurencją – innymi samorządami, które również prowadzą różne działania w ramach marketingu terytorialnego.

Mimo tych wielu wspólnych cech, marketing terytorialny pod wieloma względami różni się jednak od marketingu stosowanego w biznesie. Różnice są widoczne w zakresie określania grupy docelowej – samorząd nie zawsze może koncentrować się wyłącznie na jednej grupie odbiorców. Wystąpić mogą też ograniczenia w zakresie stosowanych narzędzi. Wreszcie podejmowane przez samorząd działania nie mają celu wyłącznie biznesowego – głównym priorytetem jest zaspokojenie potrzeb mieszkańców.

Jakie działania prowadzi się w ramach marketingu terytorialnego?

Mimo że nie istnieje jedna definicja marketingu terytorialnego, to jednostki samorządu terytorialnego wykorzystują podobne narzędzia, by skutecznie zarządzać realizowanymi strategiami. Z roku na rok samorządy są coraz skuteczniejsze w tworzeniu zapadających w pamięć akcji marketingowych. Wśród działań, które cieszą się największą popularnością, wskazać należy:

  • City placement – korzystają z niego zarówno mniejsze, jak i największe miasta. Pojawianie się miast w filmach czy serialach wzbudza emocje, sprawia, że miasto dobrze się kojarzy, a jednocześnie nie jest to agresywna forma reklamy. Z tej formy promocji skorzystały m.in. Toruń (serial „Lekarze”), Wrocław (serial „Pierwsza miłość”) i Sandomierz (serial „Ojciec Mateusz”);

  • Eventy – miasta chętnie organizują eventy. Z jednej strony są one ciekawym wydarzeniem, w którym udział mogą wziąć mieszkańcy. Z drugiej przyciągają do miasta turystów lub biznesmenów. Przykładowe, cyklicznie organizowane przez polskie miasta eventy to m.in. Europejski Kongres Gospodarczy odbywający się w Katowicach, Jarmark Świętego Dominika organizowany w Gdańsku, czy Winobranie mające miejsce w Zielonej Górze.

  • Promocję w internecie – samorządy doceniają potencjał internetu. Działania w sieci nie ograniczają się jednak wyłącznie do prowadzenia strony internetowej. Miasta stawiają na komunikację w mediach społecznościowych. Niektóre też współpracują z influencerami, którzy skutecznie docierają do tysięcy użytkowników i mogą zaciekawić ich danym obszarem.

Chcesz wykorzystać marketing terytorialny do promocji miasta, gminy lub regionu? Oferta firmy Semper została wzbogacona o szkolenie z marketingu terytorialnego. Jest ono skierowane do przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego i pracowników departamentów promocji miast, którzy chcą umiejętnie budować wizerunek miasta lub regionu. Dowiedz się więcej o organizowanych przez nas dwudniowych warsztatach w Warszawie – poznaj skuteczne działania, dzięki którym o Twoim mieście lub regionie będzie głośno!




Polecane artykuły

Czego dotyczy instrukcja kancelaryjna? Weź udział w szkoleniu!

Do obowiązków urzędników należy rozpatrywanie wniosków, odpowiadanie na korespondencję przychodzącą i wydawanie rozmaitych zaświadczeń. Praca z dokumentami oraz ich obieg odbywa się na...
Szkolenia stacjonarne w czasie pandemii – wracamy do Was!

Pandemia COVID-19 przyspieszyła proces cyfryzacji branży edukacyjnej – również w naszej ofercie pojawiły się szkolenia online. Jednak po miesiącach prowadzenia szkoleń na odległość...
Co zrobić, by zostać księgową?

Chcesz w przyszłości pracować na stanowisku księgowej? Brak kierunkowego wykształcenia wcale nie przekreśla Twojej szansy na dobrą i ciekawą pracę. Sprawdź, na czym polega księgowość i...
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

10-12 października | Poznań i Online
19-21 października | Warszawa i Online
26-28 października | Gdańsk i Online

Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
28-29 listopada | Warszawa i Online
17-18 grudnia | Wrocław i Online


Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

17-18 października | Poznań i Online
17-18 października | Warszawa i Online
17-18 listopada | Gdańsk i Online


Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
14-15 listopada | Warszawa i Online
01-02 grudnia | Warszawa i Online




Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

17-18 października | Wrocław i Kraków i Online
17-18 listopada Poznań i Online
01-02 grudnia Gdańsk i Online

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2022 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia online
terminy webinarów
Porady prawne
już od 100 zł
KFS
szkolenia dofinansowane
Szkolenia w języku angielskim