Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Niniejszym informujemy, że szkolenia stacjonarne organizujemy z zachowaniem wszystkich środków bezpieczeństwa, ale ostateczna decyzja o realizacji poszczególnych terminów zostanie podjęta na podstawie liczby zgłoszonych uczestników.

Jako alternatywę realizujemy szkolenia w formie online.
Zapytaj o szczegóły: info@szkolenia-semper.pl 508 393 926
KALENDARZ SZKOLEŃ
Organizacja szkoleń Semper Blog ,,Lubię czytać ludzi, poznawać ich i specyfikę ich pracy. I ten dreszczyk emocji przed wejściem na salę szkoleniową (...)”

,,Lubię czytać ludzi, poznawać ich i specyfikę ich pracy. I ten dreszczyk emocji przed wejściem na salę szkoleniową (...)”

,,Lubię czytać ludzi, poznawać ich i specyfikę ich pracy. I ten dreszczyk emocji przed wejściem na salę szkoleniową (...)”

Najbardziej lubię, kiedy z grupy uczestników o różnych osobowościach, charakterach, temperamentach i wartościach zaczyna tworzyć się dobrze rozumiejące się i współpracujące grono ludzi – przyznaje Zygmunt Dolata, ekspert firmy szkoleniowej SEMPER; trener biznesu, coach i doradca HR. O tym, co doprowadziło jednego z naszych specjalistów do rozpoczęcia kariery szkoleniowej, o wyzwaniach, problemach, obawach i wyznawanych w pracy trenera wartościach przeczytacie w poniższym wywiadzie.

Dlaczego zdecydował się Pan szkolić?

Moje życie zawodowe oraz podejmowane na poszczególnych jego etapach decyzje doprowadziły mnie do miejsca, w którym jestem: trenerem biznesu, coachem, konsultantem HR. Dlaczego zdecydowałem się szkolić? Ponieważ bogate i praktyczne doświadczenia oraz wiedza powinny być spożytkowane poprzez podnoszenie kompetencji menedżerów, specjalistów czy szeregowych pracowników. Nie chciałem, by ten kapitał został zmarnowany.

Jak to się zaczęło…?

Początek mojej, trwającej już 20 lat przygody ze szkoleniami, datuje się na pierwsza połowę lat 90-tych. Szukałem wówczas swojego miejsca w życiu i w związku z tym aplikowałem na stanowisko reprezentanta handlowego do istniejącej wówczas pionierskiej firmy Business Foundation. I to był przysłowiowy „strzał w dziesiątkę”. Zacząłem odnosić sukcesy, otrzymałem pierwsze tytuły: Handlowiec Miesiąca, Handlowiec roku... Wkrótce zostałem Dyrektorem Regionalnym. Zdobyłem spore doświadczenie handlowe i zarządcze. Postanowiłem je wykorzystać i wspólnie z kolegą rozpoczęliśmy przygodę ze szkoleniami. Z czasem zacząłem prowadzić wiele szkoleń menedżerskich oraz dedykowanych specjalistom. Sam również dostałem duże wsparcie szkoleniowe - ponad 50 kursów i szkoleń prowadzonych przez najlepsze polskie firmy szkoleniowe.

Z jakimi wyzwaniami spotyka się Pan w pracy trenera?

Każde szkolenie jest inne. Inny temat, inni uczestnicy, miejsce i oczekiwania szkolonych. Szkoleni z różnych firm, branż oczekują wsparcia i pomocy w doskonaleniu codziennych funkcji i obowiązków. Staram się określić precyzyjnie, w porozumieniu z Uczestnikami, cel lub cele, które potem wspólnie realizujemy. Waga komunikowanych problemów jest różna, natomiast jako trener zajmuję się tym, na co mam wpływ zarówno ja, jak i Uczestnicy moich szkoleń. Nie jestem wróżką ze szklana kulą - nie zaklinam rzeczywistości, tylko się w niej poruszam... Takim wyzwaniem w pracy trenera są nierealistyczne oczekiwania zleceniodawców, którzy oczekują, że jedno szkolenie dla ich pracowników spowoduje, że staną się oni chodzącymi ideałami-pracownikami. Szkoleniowy materiał trzeba kroić tak, by go nie zabrakło...

Co najbardziej lubi Pan w swojej pracy?

Lubię „czytać” ludzi, poznawać ich i specyfikę ich pracy. I ten dreszczyk emocji przed wejściem na salę szkoleniową: kogo tam zastanę, jak zareagują na moją osobę, czy znajdę z nimi wspólny język. Często zastanawiam się też, jakie mają oczekiwania, motywacje, nastawienie... Najbardziej lubię, kiedy z grupy Uczestników o różnych osobowościach, charakterach, temperamentach i wartościach zaczyna tworzyć się dobrze rozumiejące się, współpracujące grono ludzi. Cieszę się też, kiedy wspólnie z Uczestnikami możemy stwierdzić: cel szkolenia został osiągnięty, a Uczestnicy mogą wrócić do swoich miejsc pracy z wypełnionymi „wirtualnymi walizkami”, pełnymi nowych kompetencji oraz ciężaru wspólnie wymienionych, pouczających doświadczeń.

Czy spotkał się Pan podczas szkoleń z jakimiś problemami?

Problemy często nas wszystkich kochają, natomiast szczęścia ze „świecą szukać”. Jak już wspomniałem, spotykam się z całym wachlarzem trudnych sytuacji. Staram się te problemy przekierowywać na cele. Wtedy łatwiej je rozwiązać – najlepiej wspólnie z Uczestnikami. Problemy z Uczestnikami występują najrzadziej i dotyczą niedopasowania szkolenia do potrzeb szkolonych, np.: „Szef mnie wysłał na szkolenie, bo mam jemu zrobić wyniki sprzedażowe czy osiągać przeszacowane cele”. Zdarzają się Uczestnicy, którzy próbują „zagadać” pozostałych - wówczas odwołuję się do wypracowanych ze szkolonymi zasad i reguł, i jestem w tym konsekwentny.

Czego, według Pana, mogą obawiać się uczestnicy szkoleń?

Uczestnicy szkoleń potrzebują bezpiecznej atmosfery, otwartości, podmiotowego traktowania i szacunku. Rolą Trenera jest dbałość o zaspokojenie potrzeb i interesów wszystkich uczestników, a nie jednej czy drugiej osoby. Bywa, że uczestnicy obawiają się reakcji innych uczestników i trenera na wypowiedzi dotyczące osobistych poglądów, opinii i doświadczeń. Oczywiście podstawową, według mnie, obawą, jest niespełnienie ich oczekiwań i pełna napięć atmosfera szkolenia. Trener powinien o tym pamiętać i wziąć odpowiedzialność zarówno za rezultaty szkolenia, jak i kreowanie pozytywnej i nieskrepowanej atmosfery, która będzie trampoliną do szczerych wypowiedzi, dzielenia się swoimi doświadczeniami oraz refleksją...

Co, według Pana, jest najważniejsze w prowadzeniu szkoleń?

Sednem, istotną wagą szkolenia są dobrze zdiagnozowane, określone i zwerbalizowane potrzeby uczestników oraz dopasowanie treści szkolenia do potrzeb szkolonych. Oprócz tego z pewnością ciekawe, różnorodne metody szkoleniowe, aktywizujące ludzi, pozwalające wyciągnąć pełne i istotne wnioski... Może zabrzmi to patetycznie, lecz najważniejszy w prowadzeniu szkoleń jest uczestnik, a później dobre przygotowanie i profesjonalizm prowadzącego. Odpowiednie tempo, rytm, w którym szkolenie jest prowadzone. Co jeszcze? Bogate, różnorodne doświadczenie i kompetencje trenera. Trener wówczas wie, co mówi, do kogo mówi, o czym mówi i do czego zmierza.

Jaka jest, według Pana, największa korzyść płynąca z udziału w szkoleniach?

Najważniejszą korzyścią dla uczestników jest koktajl składający się ze wzrostu wiedzy, umiejętności, celowego wykorzystania w pracy zawodowej instrumentów poznanych na szkoleniu, wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami, wsparcie trenera w przyswojeniu treści szkolenia, poznanie osób pracujących na podobnych stanowiskach… Tak, wiele z tych kontaktów przeradza się w przyjaźnie. Zdarza się również, że uczestnicy poznają partnerów do wspólnych biznesów, wymiany dóbr i usług.

W czym jeszcze mogą pomóc szkolenia?

Szkolenia eliminują lub osłabiają prawdopodobieństwo popełniania błędów - czy to w sprzedaży, czy w zarządzaniu ludźmi. Trener powinien pełnić wobec uczestników rolę usługową. To on inspiruje uczestników do zmierzania się z ze swoimi ograniczeniami. Pomaga kreować i wdrażać adekwatne rozwiązania w sposób kreatywny i innowacyjny. Trudno wyobrazić sobie życie bez szkoleń, bez rozwoju w kontekście otoczenia biznesowego, a także zmieniającej się wokół nas globalnej, ostrej konkurencji.

Wywiad z ekspertem Zygmuntem Dolata to pierwszy taki wpis z cyklu ,,Poznaj naszych trenerów”. Zachęcamy do śledzenia kolejnych wpisów, które pozwolą Państwu lepiej zaznajomić się z kadrą szkoleniową SEMPER.



Polecane artykuły

Czego dotyczy instrukcja kancelaryjna? Weź udział w szkoleniu!

Do obowiązków urzędników należy rozpatrywanie wniosków, odpowiadanie na korespondencję przychodzącą i wydawanie rozmaitych zaświadczeń. Praca z dokumentami oraz ich obieg odbywa się na...
Szkolenia stacjonarne w czasie pandemii – wracamy do Was!

Pandemia COVID-19 przyspieszyła proces cyfryzacji branży edukacyjnej – również w naszej ofercie pojawiły się szkolenia online. Jednak po miesiącach prowadzenia szkoleń na odległość...
Co zrobić, by zostać księgową?

Chcesz w przyszłości pracować na stanowisku księgowej? Brak kierunkowego wykształcenia wcale nie przekreśla Twojej szansy na dobrą i ciekawą pracę. Sprawdź, na czym polega księgowość i...
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

10-12 października | Poznań i Online
19-21 października | Warszawa i Online
26-28 października | Gdańsk i Online

Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
28-29 listopada | Warszawa i Online
17-18 grudnia | Wrocław i Online


Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

17-18 października | Poznań i Online
17-18 października | Warszawa i Online
17-18 listopada | Gdańsk i Online


Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

17-18 października | Kraków i Online
14-15 listopada | Warszawa i Online
01-02 grudnia | Warszawa i Online




Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

17-18 października | Wrocław i Kraków i Online
17-18 listopada Poznań i Online
01-02 grudnia Gdańsk i Online

Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2022 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia online
terminy webinarów
Porady prawne
już od 100 zł
KFS
szkolenia dofinansowane
Szkolenia w języku angielskim