Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?
Zamów wycenę szkolenia zamkniętego
Zobacz więcej:
Opis szkolenia
Serdecznie zapraszamy do udziału w 2-dniowych warsztatach praktycznych w zakresie prawa zamówień publicznych w procesie inwestycyjno-budowlanym. Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Grupa docelowa
Szkolenie adresowane jest do pracowników jednostek, zarówno początkujących jak i zaawansowanych które uczestniczą w procesie inwestycyjno – budowlanym.
Cel szkolenia
Rozszerzenie umiejętności i kompetencji w zakresie przepisów zamówień publicznych związanych z procesem inwestycyjno – budowlanym oraz usystematyzowanie posiadanej wiedzy.
Elektronizacja zamówień publicznych 2018
Proces elektronizacji implementowany jest sukcesywnie. Pierwszy etap dotyczący Centralnego Zamawiającego - powinien być wdrożony 17 kwietnia 2017 roku. Natomiast kolejne krytyczne daty to 18 kwietnia 2018 roku oraz 18 października 2018 roku.
Od 18 kwietnia 2018 obowiązywało będzie składanie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień (JEDZ) w elektronicznej formie, zaś od 18 października 2018 roku nastąpi pełna elektronizacja komunikacji, która obejmie wszystkich Zamawiających, bez wyjątków.
Na przedmiotowym szkoleniu przekazane będą wszystkim uczestnikom podstawowe informacje o obowiązkach i prawach Zamawiających i Wykonawców, które wynikają z obowiązkowej elektronizacji, zostaną zatem omówione szczegółowo przede wszystkim akty prawne związane z elektronizacją.
Korzyści dla uczestników
Możliwość spotkania i wymiany doświadczeń z przedstawicielami jednostek realizujących zamówienia związane z procesem inwestycyjno – budowlanym.
Szkolenia otwarte to szansa, by spojrzeć na własny styl pracy z odmiennej perspektywy, by doskonalić się przez pryzmat osób pracujących w innych jednostkach.
Program szkolenia ujmuje te zagadnienia, które często stanowią temat dyskusji w kręgu osób praktycznie zajmujących się realizacją procedur przetargowych obowiązujących w zakresie robót budowlanych. Wykładowca skoncentruje się również na zagadnieniach, które budzą wątpliwości interpretacyjne oraz na szczególnych punktach w procedurach, które w przyszłości mogą być przedmiotem kontroli.
W ramach zajęć warsztatowych uczestnicy przeprowadzą badanie i ocenę przykładowych ofert oraz przeanalizują przykładowe zapisy w treści dokumentacji postępowania – oceniając ich poprawność.
Metodologia
Trenerzy
Jan Garczyński Zobacz specjalizację trenerską
Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych, ekspert zamówień publicznych w specjalności wykładowca i doradca – Krajowa Izba Gospodarcza KIGNET. Od 1995 r. zajmuje się problematyką zamówień publicznych w jednostkach organizacyjnych administracji publicznej. Posiada kompleksową znajomość przepisów prawnych stosowanych przy udzielaniu zamówień publicznych oraz zasad prowadzenia postępowań. Pracując na stanowiskach bezpośrednio związanych z udzielaniem zamówień publicznych uzyskał bogate doświadczenie, które wykorzystuje w toku prowadzonych szkoleń. Wykładowca licznych szkoleń dla pracowników jednostek samorządu terytorialnego w zakresie stosowania przepisów regulujących udzielanie zamówień publicznych. Szkoleniowiec warsztatów dedykowanych zamawiającym i wykonawcom.
Program szkolenia
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM W DNIU SZKOLENIA STANEM PRAWNYM.
Dzień I
1. Omówienie aktów prawnych, opinii oraz orzecznictwa dot. zamówień publicznych związanych z procesem inwestycyjno – budowlanym.
1) Zmiany nowelizacyjne zamówień związanych z procesem inwestycyjno – budowlanym.
2) Nowy kurs euro; Nowe Progi kwotowe.
3) Omówienie Rozporządzenie w sprawie wykazu robót budowlanych – jego stosowanie w praktyce.
2. Podstawowe definicje dot. postępowań związanych z procesem inwestycyjno budowlanym.
1) Roboty budowlane.
2) Obiekt budowlany.
3) Podwykonawca.
3. Rodzaje postępowań związanych z procesem inwestycyjno – budowlanym.
1) Opracowanie dokumentacji projektowej i nadzór autorski – możliwe tryby udzielania zamówienia, wady dokumentacji projektowej, zapisy chroniące interes Zamawiajacego, przeniesienie praw autorskich.
2) Wybór inspektora nadzoru inwestorskiego – wybór trybu.
3) Wybór inwestora zastępczego – jego zadania w procesie inwestycyjno budowlanym.
4) Wykonanie robót budowlanych – obiekty kubaturowe.
5) Wykonanie robót budowlanych – obiekty liniowe.
6) Wykonanie robót budowalnych – prace remontowe i modernizacyjne.
7) Wykonanie robót budowlanych w opcji zaprojektuj i wybuduj – wady i zalety procedury.
8) Zawarcie umowy ramowej - charakterystyka umowy ramowej, zasady realizacji zamówień na jej podstawie.
4. Przygotowanie postępowania.
1) Komisja przetargowa.
2) Szacownie wartości zamówienia - poprawność ustalenia wartości szacunkowej.
3) Opis przedmiotu zamówienie:
• Dialog techniczny – zasady prowadzenia, przydatność przy opracowywaniu dokumentacji przetargowej.
• Projekt budowlany, projekt wykonawczy, przedmiar robót.
• Nadrzędność projektu budowlanego nad pozostałymi dokumentami stanowiącymi dokumentację przetargową.
• Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych,
• Aspekty gospodarcze i socjalne w opisie przedmiotu zamówienia – formułowanie zapisów, zasady kontroli, sankcje
• Używanie w opisie przedmiotu zamówienia znaków towarowych – czy jest to zakaz bezwzględny, składanie ofert równoważnych
4) Warunki udziału – określenie warunków dla wykonawców wstępujących wspólnie, korzystanie z zasobów podmiotów trzecich w celu wykazania spełnienia warunków.
5) Przesłanki wykluczenia z postępowania- obligatoryjnie i fakultatywne, środki dowodowe, warunki niezbędne do samooczyszczenia.
6) Kryteria oceny ofert – warunki ustalenia kryterium ceny jako jedynego w postępowaniu
Dzień II
5. Konstrukcja Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia – przykładowe zapisy
1) Wykaz dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału oraz brak podstaw do wykluczenia
• Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału
• Jednolity Europejski Dokument Zamówienia – treść i sposób przygotowania
2) Klauzule społeczne
3) Zasady składania Ofert częściowych
4) Zasady korzystania z potencjału udostępnionego przez podmioty trzecie – obowiązek udziału w realizacji przedmiotu zamówienia.
5) Podwykonawstwo – zasady zawierania umów o podwykonawstwo, badanie podstaw wykluczenia podwykonawcy, zasady wypłaty bezpośredniej wynagrodzenia podwykonawcy, zabezpieczenie interesu inwestora w związku z udziałem podwykonawców w realizacji zadania.
6) Procedury badania i oceny ofert – procedura odwrócona i klasyczna, okres związania, zasady poprawiania omyłek.
7) Czynności Zamawiającego po wyborze oferty najkorzystniejszej - powiadomienie wykonawców (informacja na stronie internetowej, zawiadomienie indywidulane – zakres informacji)
6. Udzielnie zamówienia – Umowa o zamówienie publiczne albo Umowa ramowa
1) Charakterystyka umowy o zamówienie publiczne w robotach budowlanych – stosowanie przepisów Kodeksu Cywilnego.
2) Zespół ds. nadzoru nad realizacją umowy.
3) Ustawowe i umowne klauzule w umowach o roboty budowlane. Klauzule społeczne w umowach na roboty budowlane – kontrola zamawiającego
4) Zmiana treści umowy na roboty budowlane w toku jej realizacji.
5) Zamówienia polegające na powtórzeniu robót budowlanych – obowiązek wskazania przedmiotu w Ogłoszeniu i Specyfikacji – tryb, wszczęcie postępowania (zaproszenie do negocjacji, protokół z negocjacji)
6) Rodzaje wynagrodzeń przy udzielaniu zamówień na roboty budowlane:
- wynagrodzenie kosztorysowe
- wynagrodzenie ryczałtowe
7. Środki ochrony prawnej
1) Odwołanie
2) Informacja o naruszeniu przepisów
3) Odpowiedź na odwołanie
8. Elektronizacja zamówień publicznych 2018.
9. Panel dyskusyjny - Analiza przypadków realizowanych przez słuchaczy.
Informacje organizacyjne
Inwestycja
Zgłoszenie
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.