Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: Roszczenia wykonawców w zamówieniach publicznych - podstawy prawne, typowe żądania i spory, analiza odpowiedzialności zamawiającego, procedury dochodzenia roszczeń oraz praktyczne sposoby ich zapobiegania i rozstrzygania. 1-dniowe warsztaty szkoleniowe.Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Podmioty publiczne: kierownicy projektów, pracownicy komórek zamówień publicznych, inspektorzy nadzoru, osoby nadzorujące realizację umów, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego i administracji rządowej.
Podmioty prywatne: wykonawcy robót budowlanych, dostaw i usług, kierownicy kontraktów, specjaliści ds. ofertowania, działy prawne, działy inwestycji, kancelarie obsługujące wykonawców.
Cel szkolenia
Zdobycie praktycznej wiedzy na temat podstaw prawnych roszczeń wykonawców w zamówieniach publicznych.
Zrozumienie najczęstszych źródeł sporów pomiędzy wykonawcami a zamawiającymi.
Umiejętność rozpoznawania, kwalifikowania i analizowania roszczeń pod kątem odpowiedzialności zamawiającego oraz współodpowiedzialności wykonawcy.
Poznanie skutecznych procedur dochodzenia roszczeń oraz sposobów ich dokumentowania i egzekwowania.
Nabycie praktycznych umiejętności zapobiegania konfliktom i konstruktywnego rozstrzygania sporów na etapie realizacji umowy.
Wypracowanie dobrych praktyk w zakresie współpracy wykonawca - zamawiający oraz właściwego zarządzania zmianami w kontrakcie.
Korzyści dla uczestników
Umiejętność identyfikowania roszczeń uzasadnionych i bezzasadnych oraz określania ich ryzyka prawnego.
Lepsze przygotowanie do prowadzenia negocjacji i dialogu między stronami umowy.
Praktyczna znajomość dokumentów niezbędnych do dochodzenia roszczeń i właściwego prowadzenia korespondencji kontraktowej.
Zwiększenie bezpieczeństwa prawnego w projektach realizowanych w formule zamówień publicznych.
Umiejętność wdrażania procedur minimalizujących ryzyko sporów i kosztownych postępowań odwoławczych.
Dostęp do przykładów z praktyki, studiów przypadków i wzorów dobrych praktyk.
Metodologia
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Program szkolenia
| Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione. |
Wprowadzenie do problematyki roszczeń wykonawców w zamówieniach publicznych oraz omówienie kluczowych różnic między roszczeniem a zgłoszeniem zastrzeżeń czy reklamacją.
Przegląd podstaw prawnych: regulacje Kodeksu cywilnego, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz postanowień umownych definiujących prawa i obowiązki stron.
Identyfikacja źródeł roszczeń: opóźnienia, zmiany zakresu, błędy w dokumentacji, nieprzewidziane okoliczności, brak współdziałania zamawiającego, decyzje administracyjne oraz zdarzenia losowe.
Typowe kategorie żądań wykonawców: wydłużenie terminu, zwiększenie wynagrodzenia, zwrot kosztów dodatkowych, roszczenia z tytułu rękojmi oraz odpowiedzialności odszkodowawczej.
Ocena zasadności roszczeń: analiza materiału dowodowego, rola harmonogramu, kosztorysu, korespondencji kontraktowej i protokołów oraz ocena wpływu zdarzenia na realizację kontraktu.
Analiza odpowiedzialności zamawiającego: przesłanki, zakres, wyłączenia odpowiedzialności oraz zagadnienie współodpowiedzialności wykonawcy za powstałe opóźnienia lub zwiększone koszty.
Procedury zgłaszania roszczeń, ich prowadzenia i dokumentowania: prawidłowy obieg informacji, terminy, forma zgłoszenia, rola notyfikacji oraz najczęstsze błędy formalne.
Sposoby prowadzenia negocjacji i mediacji między stronami kontraktu oraz elementy strategii rozwiązywania sporów na etapie realizacji zamówienia.
Dochodzenie roszczeń na etapie postępowania odwoławczego przed KIO oraz w postępowaniach sądowych: zakres kompetencji, rodzaje rozstrzygnięć i ryzyka procesowego.
Praktyczne środki zapobiegania sporom: dobre praktyki w przygotowaniu dokumentacji przetargowej, precyzyjne postanowienia umowne, kontrola realizacji umowy i skuteczne zarządzanie zmianami w kontrakcie.
Studium przypadków obejmujące realne sytuacje konfliktowe oraz wspólna analiza propozycji rozwiązań, dokumentów, działań stron i możliwych scenariuszy.
Podsumowanie, omówienie najważniejszych narzędzi wspierających zarządzanie roszczeniami oraz odpowiedzi na pytania uczestników.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
🤝 Szkolenie realizowane w ramach programu partnerskiego
Z przyjemnością informujemy, że szkolenie jest realizowane w ramach programu partnerskiego przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
we współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST. Wspólne działania obu instytucji mają na celu zapewnienie wysokiego poziomu merytorycznego i organizacyjnego, odpowiadającego aktualnym potrzebom uczestników.
Informacje organizacyjne
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 1 dzień (łącznie 6h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
zajęcia odbywają się w godzinach 08.30-14.30 według harmonogramu:
Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Inwestycja
890.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Zgłoszenie
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
ponad
0
zadowolonych uczestników
0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia".
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem".
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników."
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów."
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego."
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego."