Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Organizacja szkoleń Semper Szkolenia Szkolenia BDO Tworzenie regulaminów i instrukcji wewnętrznych dotyczących postępowania z odpadami w organizacji. 1-dniowe szkolenie praktyczne.

Tworzenie regulaminów i instrukcji wewnętrznych dotyczących postępowania z odpadami w organizacji. 1-dniowe szkolenie praktyczne.

Termin Miejsce Czas trwania Koszt Program Formularz zgłoszenia
od: 2025-12-22
do: 2025-12-22
Szkolenie online
Szkolenie online 1 dzień (6 h) 890 zł/netto Program
szkolenia
Pobierz
PDF
Wypełnij online lub Pobierz PDF
od: 2026-01-16
do: 2026-01-16
Szkolenie online
Szkolenie online 1 dzień (6 h) 890 zł/netto Program
szkolenia
Pobierz
PDF
Wypełnij online lub Pobierz PDF
od: 2026-03-06
do: 2026-03-06
Szkolenie online
Szkolenie online 1 dzień (6 h) 890 zł/netto Program
szkolenia
Pobierz
PDF
Wypełnij online lub Pobierz PDF
od: 2026-05-08
do: 2026-05-08
Szkolenie online
Szkolenie online 1 dzień (6 h) 890 zł/netto Program
szkolenia
Pobierz
PDF
Wypełnij online lub Pobierz PDF
od: 2026-07-27
do: 2026-07-27
Szkolenie online
Szkolenie online 1 dzień (6 h) 890 zł/netto Program
szkolenia
Pobierz
PDF
Wypełnij online lub Pobierz PDF
od: 2026-09-30
do: 2026-09-30
Szkolenie online
Szkolenie online 1 dzień (6 h) 890 zł/netto Program
szkolenia
Pobierz
PDF
Wypełnij online lub Pobierz PDF

Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?

Zamów wycenę szkolenia zamkniętego


Zobacz więcej:

Opis szkolenia

Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: Tworzenie regulaminów i instrukcji wewnętrznych dotyczących postępowania z odpadami w organizacji. 1-dniowe szkolenie praktyczne. Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
 
Pliki do pobrania

Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli zarówno sektora publicznego, jak i prywatnego, którzy odpowiadają za organizację lub nadzór nad gospodarką odpadami w swoich jednostkach.

W szczególności zapraszamy:
  • Pracowników administracji publicznej - urzędów gmin, starostw, urzędów marszałkowskich, jednostek budżetowych (szkoły, DPS-y, ZGK), a także instytucji ochrony zdrowia, którzy opracowują i wdrażają wewnętrzne procedury odpadowe.
  • Pracowników firm produkcyjnych, handlowych i usługowych - zwłaszcza z branż generujących różne rodzaje odpadów (w tym niebezpieczne), zobowiązanych do prowadzenia dokumentacji odpadowej zgodnej z przepisami.
  • Specjalistów ds. ochrony środowiska, BHP i jakości - odpowiedzialnych za przygotowywanie i nadzorowanie regulaminów, instrukcji i procedur wewnętrznych w zakresie odpadów.
  • Pracowników administracyjnych i kadry zarządzającej - którzy organizują, zatwierdzają lub kontrolują obieg dokumentacji środowiskowej i odpowiadają za zgodność działań z wymaganiami prawa.
  • Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób początkujących, jak i tych, które chcą uporządkować i zaktualizować posiadaną wiedzę oraz dokumentację.
Cel szkolenia

  1. Zapoznanie uczestników z aktualnymi wymaganiami prawnymi dotyczącymi gospodarki odpadami w jednostkach organizacyjnych (publicznych i prywatnych).
  2. Przekazanie praktycznych umiejętności tworzenia i aktualizacji regulaminów oraz instrukcji wewnętrznych dotyczących postępowania z odpadami.
  3. Pokazanie, jak dostosować dokumentację do specyfiki danej organizacji i branży.
  4. Wskazanie najczęstszych błędów i problemów interpretacyjnych oraz sposobów ich unikania.
  5. Umożliwienie uczestnikom przygotowania roboczych wersji własnych dokumentów w trakcie szkolenia.
Korzyści dla uczestników

  1. Nabycie praktycznych umiejętności sporządzania regulaminów i instrukcji odpadowych.
  2. Uzyskanie poglądowych wzorów dokumentów oraz list kontrolnych pomocnych w pracy.
  3. Lepsze przygotowanie do kontroli WIOŚ, RDOŚ, inspekcji sanitarnej czy audytów wewnętrznych.
  4. Uniknięcie sankcji za błędne lub niekompletne dokumenty odpadowe.
  5. Możliwość konsultacji z ekspertem i wymiany doświadczeń.
Metodologia



Metody pracy podczas szkolenia on-line:
  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
  • otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Program szkolenia

| Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione. |
 
1. Wprowadzenie do gospodarki odpadami w organizacji
  • Obowiązki podmiotów wytwarzających odpady - przegląd przepisów prawa (ustawa o odpadach, rozporządzenia wykonawcze, BAT itp.).
  • Rodzaje dokumentów regulujących postępowanie z odpadami wewnątrz organizacji.
  • Znaczenie regulaminów i instrukcji w kontekście odpowiedzialności administracyjnej i karnej.
2. Wymagania prawne i interpretacyjne dotyczące dokumentacji wewnętrznej
  • Jakie zapisy muszą znaleźć się w instrukcji lub regulaminie?
  • Wymogi formalne, częstotliwość aktualizacji, dostępność dla pracowników.
  • Dokumentacja a obowiązki wynikające z BDO, KPO, ewidencji odpadów.
3. Struktura i zawartość regulaminów oraz instrukcji postępowania z odpadami
  • Podstawowe elementy regulaminu/instrukcji.
  • Jak dostosować dokument do rodzaju wytwarzanych odpadów i skali działalności?
  • Wzory zapisów i przykładowe treści.
4. Warsztaty praktyczne - tworzenie i analiza dokumentów
  • Praca z przykładowymi regulaminami i instrukcjami - identyfikacja braków, ryzyk i błędów.
  • Tworzenie własnej dokumentacji w oparciu o matryce i checklisty.
  • Konsultacje indywidualne z ekspertem - analiza przypadków uczestników.
5. Dobre praktyki i najczęstsze błędy
  • Przykłady błędów wykrywanych podczas kontroli.
  • Rekomendacje dotyczące wdrażania i przestrzegania procedur odpadowych.
  • Rola szkoleń wewnętrznych, instruktaży i działań monitorujących.
6. Podsumowanie szkolenia
  • Omówienie najważniejszych wniosków ze szkolenia.
  • Wymiana doświadczeń między uczestnikami.
  • Odpowiedzi na pytania i indywidualne konsultacje.

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
🤝 Szkolenie realizowane w ramach programu partnerskiego

Z przyjemnością informujemy, że szkolenie jest realizowane w ramach programu partnerskiego przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER we współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST. Wspólne działania obu instytucji mają na celu zapewnienie wysokiego poziomu merytorycznego i organizacyjnego, odpowiadającego aktualnym potrzebom uczestników.
Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 1 dzień (łącznie 6h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
  • zajęcia odbywają się w godzinach 08.30-14.30 według harmonogramu:

Dzień I
Godz. 08.30 - 10.00 - szkolenie
Godz. 10.00 - 10.15 - przerwa
Godz. 10.15 - 11.40 - szkolenie
Godz. 11.40 – 12.00 - przerwa
Godz. 12.00 - 13.00 - szkolenie
Godz. 13.00 - 13.15 - przerwa
Godz. 13.15 - 14.30 - szkolenie

Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

 
Inwestycja

890.00zł netto (+23% VAT)

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
-cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Zgłoszenie

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a  następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl). 

FORMULARZ ZGŁOSZENIA
OŚWIADCZENIE DOT. PODATKU VAT

Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.

Kontakt

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji  SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
alt

Godziny pracy biura:           Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
 

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług:  referencje

POLITYKA  RABATOWA

Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.      
Uwagi

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.


ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI i KIEROWANIE ZESPOŁEM PROJEKTOWYM - od działań indywidualnych do zespołowych-2-dniowe inspirujące warsztaty praktyczne i symulacje.

27-28 listopada | Warszawa, Kraków lub Online
08-09 grudnia | Wrocław lub Online
29-30 stycznia | Poznań lub Online
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

24-26 listopada | Poznań, Kraków lub Online
08-10 grudnia | Warszawa, Wrocław lub Online
28-30 stycznia | Gdańsk, Warszawa, Katowice lub Online
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

27-28 listopada | Poznań lub Online
15-16 grudnia | Gdańsk lub Online
29-30 stycznia | Warszawa lub Online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

20-21 listopada | Warszawa, Katowice lub Online
15-16 grudnia | Kraków, Poznań lub Online
26-27 stycznia | Warszawa, Gdańsk, Kraków lub Online
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

01-02 grudnia | Warszawa lub Online
19-20 stycznia | Poznań lub Online
23-24 lutego | Kraków lub Online
Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych.

24-25 listopada | Warszawa, Wrocław lub Online
08-09 grudnia | Warszawa, Katowice lub Online
26-27 stycznia | Gdańsk, Kraków lub Online
Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i nowa ustawa PZP. (Noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

25 listopada 2025 r. do 28 listopada 2025 r. | Zakopane lub Online
21 kwietnia 2026 r. do 24 marca 2026 r. | Zakopane lub Online
16 czerwca 2026 r. do 19 czerwca 2026 r. | Zakopane lub Online

Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

24-25 listopada | Warszawa, Kraków lub Online
01-02 grudnia | Gdańsk, Wrocław lub Online
26-27 stycznia | Poznań lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2025 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk