Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: Tworzenie regulaminów i instrukcji wewnętrznych dotyczących postępowania z odpadami w organizacji. 1-dniowe szkolenie praktyczne.Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli zarówno sektora publicznego, jak i prywatnego, którzy odpowiadają za organizację lub nadzór nad gospodarką odpadami w swoich jednostkach.
W szczególności zapraszamy:
Pracowników administracji publicznej - urzędów gmin, starostw, urzędów marszałkowskich, jednostek budżetowych (szkoły, DPS-y, ZGK), a także instytucji ochrony zdrowia, którzy opracowują i wdrażają wewnętrzne procedury odpadowe.
Pracowników firm produkcyjnych, handlowych i usługowych - zwłaszcza z branż generujących różne rodzaje odpadów (w tym niebezpieczne), zobowiązanych do prowadzenia dokumentacji odpadowej zgodnej z przepisami.
Specjalistów ds. ochrony środowiska, BHP i jakości - odpowiedzialnych za przygotowywanie i nadzorowanie regulaminów, instrukcji i procedur wewnętrznych w zakresie odpadów.
Pracowników administracyjnych i kadry zarządzającej - którzy organizują, zatwierdzają lub kontrolują obieg dokumentacji środowiskowej i odpowiadają za zgodność działań z wymaganiami prawa.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób początkujących, jak i tych, które chcą uporządkować i zaktualizować posiadaną wiedzę oraz dokumentację.
Cel szkolenia
Zapoznanie uczestników z aktualnymi wymaganiami prawnymi dotyczącymi gospodarki odpadami w jednostkach organizacyjnych (publicznych i prywatnych).
Przekazanie praktycznych umiejętności tworzenia i aktualizacji regulaminów oraz instrukcji wewnętrznych dotyczących postępowania z odpadami.
Pokazanie, jak dostosować dokumentację do specyfiki danej organizacji i branży.
Wskazanie najczęstszych błędów i problemów interpretacyjnych oraz sposobów ich unikania.
Umożliwienie uczestnikom przygotowania roboczych wersji własnych dokumentów w trakcie szkolenia.
Korzyści dla uczestników
Nabycie praktycznych umiejętności sporządzania regulaminów i instrukcji odpadowych.
Uzyskanie poglądowych wzorów dokumentów oraz list kontrolnych pomocnych w pracy.
Lepsze przygotowanie do kontroli WIOŚ, RDOŚ, inspekcji sanitarnej czy audytów wewnętrznych.
Uniknięcie sankcji za błędne lub niekompletne dokumenty odpadowe.
Możliwość konsultacji z ekspertem i wymiany doświadczeń.
Metodologia
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Program szkolenia
| Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione. |
1. Wprowadzenie do gospodarki odpadami w organizacji
Obowiązki podmiotów wytwarzających odpady - przegląd przepisów prawa (ustawa o odpadach, rozporządzenia wykonawcze, BAT itp.).
Rodzaje dokumentów regulujących postępowanie z odpadami wewnątrz organizacji.
Znaczenie regulaminów i instrukcji w kontekście odpowiedzialności administracyjnej i karnej.
2. Wymagania prawne i interpretacyjne dotyczące dokumentacji wewnętrznej
Jakie zapisy muszą znaleźć się w instrukcji lub regulaminie?
Wymogi formalne, częstotliwość aktualizacji, dostępność dla pracowników.
Dokumentacja a obowiązki wynikające z BDO, KPO, ewidencji odpadów.
3. Struktura i zawartość regulaminów oraz instrukcji postępowania z odpadami
Podstawowe elementy regulaminu/instrukcji.
Jak dostosować dokument do rodzaju wytwarzanych odpadów i skali działalności?
Wzory zapisów i przykładowe treści.
4. Warsztaty praktyczne - tworzenie i analiza dokumentów
Praca z przykładowymi regulaminami i instrukcjami - identyfikacja braków, ryzyk i błędów.
Tworzenie własnej dokumentacji w oparciu o matryce i checklisty.
Konsultacje indywidualne z ekspertem - analiza przypadków uczestników.
5. Dobre praktyki i najczęstsze błędy
Przykłady błędów wykrywanych podczas kontroli.
Rekomendacje dotyczące wdrażania i przestrzegania procedur odpadowych.
Rola szkoleń wewnętrznych, instruktaży i działań monitorujących.
6. Podsumowanie szkolenia
Omówienie najważniejszych wniosków ze szkolenia.
Wymiana doświadczeń między uczestnikami.
Odpowiedzi na pytania i indywidualne konsultacje.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
🤝 Szkolenie realizowane w ramach programu partnerskiego
Z przyjemnością informujemy, że szkolenie jest realizowane w ramach programu partnerskiego przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
we współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST. Wspólne działania obu instytucji mają na celu zapewnienie wysokiego poziomu merytorycznego i organizacyjnego, odpowiadającego aktualnym potrzebom uczestników.
Informacje organizacyjne
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 1 dzień (łącznie 6h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
zajęcia odbywają się w godzinach 08.30-14.30 według harmonogramu:
Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Inwestycja
890.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Zgłoszenie
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
ponad
0
zadowolonych uczestników
0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia".
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem".
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników."
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów."
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego."
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego."
Używamy plików "cookies" w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz do zbierania zagregowanych statystyk.
Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz tutaj