Serdecznie zapraszamy do udziału w interdyscyplinarnych warsztatach: AI Act - nowe unijne przepisy o sztucznej inteligencji. Obowiązki dla sektora publicznego i firm - 2-dniowe szkolenie praktyczne.
Szkolenie skierowane jest do przedstawicieli zarówno sektora publicznego, jak i prywatnego, w tym:
Administratorzy danych i specjaliści ds. IT w jednostkach administracji publicznej.
Menedżerowie ds. zgodności (compliance), audytu i zarządzania ryzykiem.
Dyrektorzy i pracownicy działów prawnych, RODO, cyberbezpieczeństwa.
Dostawcy, integratorzy i użytkownicy systemów AI w firmach i instytucjach publicznych.
Przedsiębiorcy rozwijający rozwiązania AI.
Inspektorzy ochrony danych osobowych (IOD).
Przedstawiciele kancelarii prawnych, firm konsultingowych i think tanków oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
Cel szkolenia
Przedstawienie uczestnikom głównych założeń i struktury unijnego AI Act (Artificial Intelligence Act).
Omówienie obowiązków regulacyjnych dla różnych kategorii systemów AI, w tym systemów wysokiego ryzyka.
Przeanalizowanie wpływu AI Act na sektor publiczny i prywatny - obowiązki administracji publicznej, firm wdrażających i dostarczających AI.
Zapewnienie uczestnikom praktycznych umiejętności oceny zgodności systemów AI z AI Act, w tym wdrażania środków zgodności, zarządzania ryzykiem, dokumentacji technicznej i systemów nadzoru.
Umożliwienie zidentyfikowania kluczowych działań przygotowawczych, które organizacja powinna podjąć już teraz przed pełnym wejściem w życie przepisów.
Korzyści dla uczestników
Zrozumienie klasyfikacji systemów AI według AI Act.
Poznanie obowiązków ciążących na dostawcach, użytkownikach, importerach i dystrybutorach systemów AI.
Umiejętność przygotowania dokumentacji zgodności z AI Act.
Praktyczna wiedza o tym, jak wdrożyć proces oceny ryzyka i nadzoru nad AI.
Możliwość konsultacji z ekspertem w zakresie compliance, prawa technologii i zarządzania AI w organizacji.
Dostosowanie wiedzy do potrzeb sektora publicznego i prywatnego.
Metodologia
Szkolenie stacjonarne
Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.
Szkolenie on-line
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Program szkolenia
| Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione. |
Dzień I Podstawy AI Act i wpływ regulacji na organizacje
1. Wprowadzenie do AI Act.
Cele i motywy powstania regulacji.
Pozycja AI Act w ekosystemie regulacyjnym UE (powiązanie z GDPR, DSA, Machinery Regulation).
Kluczowe definicje: system AI, dostawca, użytkownik, operator, importer, dystrybutor.
2. Klasyfikacja systemów AI wg AI Act.
Systemy o niedopuszczalnym ryzyku.
Systemy AI wysokiego ryzyka - kryteria i przykłady.
Systemy AI ograniczonego i minimalnego ryzyka.
Praktyczne przykłady klasyfikacji (interaktywne ćwiczenie).
3. Obowiązki różnych podmiotów.
Obowiązki dostawców, użytkowników, importerów, dystrybutorów.
Podział odpowiedzialności między podmioty.
Odpowiedzialność sektora publicznego jako użytkownika i dostawcy AI.
4. Obowiązki dla systemów wysokiego ryzyka.
System zarządzania ryzykiem.
Dokumentacja techniczna.
Rejestrowanie zdarzeń i przejrzystość działania AI.
Wymogi w zakresie nadzoru ludzki, bezpieczeństwa, dokładności i odporności.
5. Case study: Przykład wdrożenia AI wysokiego ryzyka w instytucji publicznej.
Ocena ryzyka.
Obowiązki dokumentacyjne.
Nadzór ludzki i przejrzystość.
6. Panel dyskusyjny z ekspertem
Otwarte pytania.
Wymiana doświadczeń między uczestnikami.
Dzień II Praktyczne wdrożenie i przygotowanie organizacji do AI Act
1. Ocena zgodności systemu AI z AI Act - krok po kroku.
Kiedy konieczna jest ocena zgodności?
Procedury zgodności: ocena wewnętrzna vs. udział jednostki notyfikowanej.
Przykłady dokumentów i szablony.
2. Audyty i nadzór nad systemami AI.
Jak zaprojektować system audytu i monitoringu działania AI?
Wymogi okresowej oceny i aktualizacji modeli AI.
Rola inspektora AI i compliance officerów.
3. Transparentność i informowanie użytkownika.
Kiedy i jak należy informować o interakcji z AI?
Zasady przejrzystości w AI Act.
Szczególne wymagania dla systemów manipulacyjnych i deepfake.
4. Obowiązki rejestrowe i nadzorcze.
Obowiązki wobec unijnego rejestru AI wysokiego ryzyka.
Współpraca z krajowymi organami nadzoru i Europejską Radą AI.
5. AI Act w praktyce: wpływ na procesy w organizacji.
Jak AI Act wpłynie na procesy zakupowe, dostawcze, R&D i prawne?
Mapowanie systemów AI w organizacji.
Rekomendacje dla firm i instytucji na 2025–2026.
6. Case study: Wdrożenie AI Act w firmie technologicznej.
Przygotowanie do oceny zgodności.
Wdrożenie systemu zarządzania ryzykiem.
Dokumentacja i komunikacja z organami nadzoru.
7. Warsztat końcowy: Plan działań przygotowawczych
Opracowanie wstępnej roadmapy wdrożenia AI Act w organizacji.
Identyfikacja luk i obszarów wymagających działania.
Konsultacje z ekspertem.
8. Podsumowanie i rekomendacje.
Najważniejsze zmiany dla sektora publicznego i prywatnego.
Narzędzia i wsparcie we wdrażaniu AI Act.
Pytania końcowe, omówienie najczęstszych błędów.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
🤝 Szkolenie realizowane w ramach programu partnerskiego
Z przyjemnością informujemy, że szkolenie jest realizowane w ramach programu partnerskiego przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
we współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST. Wspólne działania obu instytucji mają na celu zapewnienie wysokiego poziomu merytorycznego i organizacyjnego, odpowiadającego aktualnym potrzebom uczestników.
Informacje organizacyjne
Szkolenie stacjonarne
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
zajęcia odbywają się w godzinach 08.30-14.30 każdego dnia według harmonogramu:
Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Inwestycja
Szkolenie stacjonarne
1590.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 2040 zł netto (+23% Vat)
Szkolenie on-line
1490.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Zgłoszenie
Szkolenie stacjonarne
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Szkolenie on-line
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
ponad
0
zadowolonych uczestników
0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia".
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem".
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników."
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów."
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego."
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego."