►Zarządzanie podwykonawcami i współpraca z wykonawcami w zamówieniach publicznych - umowy z podwykonawcami, kontrola ich realizacji, procedury w przypadku niewykonania umowy przez głównego wykonawcę oraz zabezpieczenia w kontraktach. 2-dniowe szkolenie war
Zarządzanie podwykonawcami i współpraca z wykonawcami w zamówieniach publicznych - umowy z podwykonawcami, kontrola ich realizacji, procedury w przypadku niewykonania umowy przez głównego wykonawcę oraz zabezpieczenia w kontraktach. 2-dniowe szkolenie warsztatowe.
Serdecznie zapraszamy do udziału w interdyscyplinarnych warsztatach: Zarządzanie podwykonawcami i współpraca z wykonawcami w zamówieniach publicznych - umowy z podwykonawcami, kontrola ich realizacji, procedury w przypadku niewykonania umowy przez głównego wykonawcę oraz zabezpieczenia w kontraktach. 2-dniowe szkolenie warsztatowe.
Szkolenie jest skierowane zarówno do przedstawicieli sektora publicznego, jak i prywatnego, w szczególności do:
Pracowników administracji publicznej odpowiedzialnych za zamówienia publiczne.
Zamawiających w jednostkach sektora finansów publicznych.
Przedstawicieli firm wykonawczych biorących udział w przetargach publicznych.
Menedżerów projektów budowlanych i infrastrukturalnych.
Prawników i doradców zajmujących się zamówieniami publicznymi.
Kontrolerów i audytorów.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy i praktycznych umiejętności związanych z zarządzaniem podwykonawcami oraz współpracą z wykonawcami w zamówieniach publicznych. Uczestnicy poznają zasady zawierania umów podwykonawczych, skuteczne metody kontroli realizacji kontraktów oraz sposoby postępowania w przypadku niewykonania umowy przez głównego wykonawcę. Szczególny nacisk zostanie położony na zabezpieczenia prawne i finansowe w kontraktach.
Korzyści dla uczestników
Zrozumienie regulacji prawnych dotyczących zamówień publicznych i podwykonawców.
Praktyczna wiedza o sporządzaniu i egzekwowaniu umów podwykonawczych.
Umiejętność oceny i minimalizowania ryzyka współpracy z wykonawcami i podwykonawcami.
Poznanie skutecznych metod kontroli realizacji umów i egzekwowania ich postanowień.
Narzędzia do radzenia sobie z problemami wynikającymi z niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przez wykonawcę.
Możliwość wymiany doświadczeń i konsultacji z ekspertem.
Metodologia
Szkolenie stacjonarne
Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.
Szkolenie on-line
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Program szkolenia
| Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione. |
Dzień 1 Podstawy prawne i zarządzanie umowami podwykonawczymi.
1. Wprowadzenie do współpracy z podwykonawcami w zamówieniach publicznych.
Definicja i znaczenie podwykonawstwa w zamówieniach publicznych.
Kluczowe akty prawne regulujące podwykonawstwo - Prawo zamówień publicznych (PZP) oraz Kodeks cywilny.
Różnice między umową główną a umowami podwykonawczymi.
Odpowiedzialność zamawiającego, wykonawcy i podwykonawcy.
2. Zawieranie umów podwykonawczych - dobre praktyki i błędy do uniknięcia.
Elementy dobrze skonstruowanej umowy podwykonawczej.
Klauzule obowiązkowe i zalecane w umowach z podwykonawcami.
Wymagania formalne dotyczące zgłaszania podwykonawców do zamawiającego.
Procedura akceptacji i zgłaszania podwykonawców przez wykonawcę.
Przykłady umów podwykonawczych i analiza rzeczywistych przypadków.
3. Kontrola realizacji umów podwykonawczych.
Obowiązki zamawiającego i wykonawcy w zakresie nadzoru nad podwykonawcami.
Systemy monitorowania i raportowania realizacji umów podwykonawczych.
Kontrole formalne i merytoryczne - na co zwracać uwagę?
Rola inspektora nadzoru i inżyniera kontraktu.
Narzędzia informatyczne wspierające kontrolę realizacji kontraktów.
4. Warsztat: Analiza i ocena umów podwykonawczych.
Studium przypadków - analiza realnych umów podwykonawczych.
Wspólne identyfikowanie ryzyk i nieprawidłowości.
Symulacja procesu zgłaszania i zatwierdzania podwykonawcy.
Dzień 2 Ryzyka, niewykonanie umowy i zabezpieczenia w kontraktach
1. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez głównego wykonawcę – działania zaradcze.
Jakie działania może podjąć zamawiający w przypadku problemów z wykonawcą?
Kiedy można wezwać wykonawcę do naprawy uchybień?
Skuteczność kar umownych i procedury ich dochodzenia.
Możliwości odstąpienia od umowy i jego konsekwencje.
Wpływ niewykonania umowy przez głównego wykonawcę na podwykonawców.
2. Zabezpieczenia w kontraktach - jak chronić interesy zamawiającego?
Rola zaliczek i płatności etapowych w ograniczaniu ryzyka.
Klauzule dotyczące solidarnej odpowiedzialności wykonawcy i podwykonawcy.
Jak skutecznie egzekwować zabezpieczenia finansowe?
3. Warsztat: Analiza przypadków niewykonania umowy przez wykonawcę.
Studium przypadków - analiza rzeczywistych sytuacji problemowych.
Opracowanie strategii działania w sytuacjach kryzysowych.
Symulacja negocjacji z wykonawcą i podwykonawcami.
4. Procedury administracyjne i postępowanie na wypadek upadłości wykonawcy.
Postępowanie w przypadku upadłości wykonawcy - jakie działania może podjąć zamawiający?
Przejęcie zobowiązań przez podwykonawców - czy to możliwe?
Rola sądu i postępowania upadłościowego w relacjach umownych.
Możliwości kontynuacji projektu mimo problemów wykonawcy.
5. Podsumowanie szkolenia i sesja Q&A.
Omówienie kluczowych wniosków.
Odpowiedzi na pytania uczestników.
Dyskusja na temat dobrych praktyk.
Metody szkoleniowe:
Wykłady i prezentacje multimedialne
Przykłady z praktyki i analiza rzeczywistych przypadków
Ćwiczenia interaktywne i symulacje
Dyskusje grupowe i wymiana doświadczeń
To kompleksowe, praktyczne szkolenie pozwoli uczestnikom skuteczniej zarządzać podwykonawcami i realizować kontrakty w ramach zamówień publicznych.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
🤝 Szkolenie realizowane w ramach programu partnerskiego
Z przyjemnością informujemy, że szkolenie jest realizowane w ramach programu partnerskiego przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
we współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST. Wspólne działania obu instytucji mają na celu zapewnienie wysokiego poziomu merytorycznego i organizacyjnego, odpowiadającego aktualnym potrzebom uczestników.
Informacje organizacyjne
Szkolenie stacjonarne
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (16h)
zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
zajęcia odbywają się w godzinach 08.30-14.30 każdego dnia według harmonogramu:
Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Inwestycja
Szkolenie stacjonarne
1590.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Cena szkolenia wraz z zakwaterowaniem: Cena szkolenia dla 1 osoby wraz zakwaterowaniem na 1 dobę w pokoju 1-osobowym ze śniadaniem i kolacją: 2040 zł netto (+23% Vat)
Szkolenie on-line
1490.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Zgłoszenie
Szkolenie stacjonarne
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Szkolenie on-line
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
ponad
0
zadowolonych uczestników
0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia".
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem".
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników."
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów."
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego."
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego."