Termin | Miejsce | Czas trwania | Koszt | Program | Formularz zgłoszenia | |
---|---|---|---|---|---|---|
od: 2024-12-02 do: 2024-12-03 Warszawa |
Warszawa | 2 dni (16 h) | 1680 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2024-12-02 do: 2024-12-03 Szkolenie online |
Szkolenie online | 2 dni (12 h) | 1580 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-02-03 do: 2025-02-04 Warszawa |
Warszawa | 2 dni (16 h) | 1680 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-02-03 do: 2025-02-04 Szkolenie online |
Szkolenie online | 2 dni (12 h) | 1580 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-04-03 do: 2025-04-04 Warszawa |
Warszawa | 2 dni (16 h) | 1680 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-04-03 do: 2025-04-04 Szkolenie online |
Szkolenie online | 2 dni (12 h) | 1580 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-06-26 do: 2025-06-27 Kraków |
Kraków | 2 dni (16 h) | 1680 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2025-06-26 do: 2025-06-27 Szkolenie online |
Szkolenie online | 2 dni (12 h) | 1580 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
As the first training institution in Poland, we make sure that open training is also tailored to the expectations and work style of participants! Individualisation of training - thanks to participation in such training, participants achieve the level of competences and skills expected by the employer.
Classes are conducted using the workshop method based on the activation of training participants through work in small groups, group discussions and exercises, case studies, genre scenes, individual work, simulations and mini-lectures with a discussion of real-life examples and a multimedia presentation. The subject of the course are real difficulties taking into account the specificity of a given industry as well as the needs and capabilities of people participating in the workshops. Participants learn through experience, practice different situations and have the possibility of individual consultations. Learning through creativity, flexibility and personal experience is the most effective form of acquiring new skills.
Depending on the date and location, the training is carried out by one of the indicated trainers.
Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.
Programme
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1. leader or manager
• key tasks and responsibilities
• formal and informal leader
• sources of authority
• how to build authority
• management faults and traps
2. discussion and analysis
• our team environment
• case study
3. techniques and good practices
• directing and managing by Stephen Covey
4. team – something more than group of people
5.a team
• who is a team member and what is a team
• formal structure
o roles
o tasks and responsibilities
• skills diversity of team members
6.discussion and analysis
• our team environment
• case study
7.techniques and good practices
• social roles by Meredith Belbin
• difficult personalities and how to deal with
8.teamwork
• task definition and issue analysis
• solution finding
• team decision
• task planning and tracking
• daily collaboration
9.discussion and analysis
• our team environment
• case study
10.techniques and good practices
• brainstorming
• spiderweb decision analysis
• retrospective
• tables, visualisations
• effective meeting management
10.team development
• defining a team goal and team planning
• team development dynamics
• situational management
o by project stage
o by team maturity
o by team environment
• team development faults and traps
• leader role in self-managing team
• delegating to people and to a team
11.discussion and analysis
• our team environment
• case study
12.techniques and good practices
• SMART
• RAM/RACI
• group development stages by Bruce Tuckman
• managerial grid by Robert Blake and Jane Muton
• leadership styles by Daniel Goleman
• situational leadership by Ken Blanchard
13.communication – collaboration key tool
• prepare deliberate relation
• communication planning – fundament questions
o why? what for? to whom? what? how? when?
• principles of good communication
14.active relation
• first steps
o halo effect
o the first contact, the first meeting, the first experience
• dialog – exchange of information
• discussion – from understanding to a decision
• close conversation and maintain relation
15.active conversation
• active – conscious talking
• statements, questions, answers ..
• conversation supporting
• information hidden in emotions
• maintain relation
16.what we say and what we hear
• active listening
• misinterpreting
• rationality and rationalization
• communication noise
17.discussion and analysis
• our team environment
• case study
• self-presentations, improvised scenes
• team analysis of the recorded presentations
18.techniques and good practices
• 4 ears, statement structure, square of values by Friedemann Schulz von Thun
• active listening
19.motivation vs motivating
• why we want to go to work every day – our motivators and our team motivators
o extrinsic motivators
o intrinsic motivators
o incentive system
o team motivators
o motivation faults and traps
• inspiring feedback
o neutral information – leader must be with his/her team
o praise i.e. congratulations
o difficult talk – blaming or solution finding
20.discussion and analysis
• our team environment
• case study
• self-presentations, improvised scenes
• team analysis of the recorded presentations
21.techniques and good practices
o hierarchy of needs by Abraham Maslow
o hygiene factors and motivators by Frederick Herzberg
o research results from The Gallup Organization
o team demotivators by Patrick Leoncioni
o “punished by rewards” by Alfie Kohn
22.difficult situation, conflict
• change – hard time for people and teams
o emotions and reactions
o how to support people during change
• when emotions are increasing
o from a dialog to a row
• misunderstanding is not a row – just solve it
o “You” statement
o “I” statement – open to understanding and agreement
• conflict background
o what I say and what you understand
o over-interpretation – dialectical arguments
o to strong emotions
o people play games
• communications – key tool to solve a conflict
• conflict result – benefit or loss
23.discussion and analysis
• our team environment
• case study
• self-presentations, improvised scenes
• team analysis of the recorded presentations
24.techniques and good practices
• reaction to a change
• matching and mirroring by Thomas Gordon
• active listening
• conscious talking
• “I” statement – FECE
• devils circle by Friedemann Schulz von Thun
• transaction analysis by Eric Berne
• conflict Harvard model
25.summary
26.discussion
• what I have learnt, and what I can implement tomorrow
• what to improve, what to avoid
A few days before the event, we will contact you to ask about your expectations, previous experience and skills, which will allow us to partially adjust the training program to your needs.
Schedule
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
ponad 0 zadowolonych uczestników |
0 zaangażowania |
ponad 0 zrealizowanych szkoleń |
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia". |
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem". |
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników." |
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów." |
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego." |
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego." |