Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: "Gospodarka odpadami medycznymi i weterynaryjnymi w świetle obowiązujących regulacji prawnych – 1-dniowe warsztaty praktyczne". Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Grupa docelowa
Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:
pracowników, przedstawicieli placówek medycznych i weterynaryjnych;
pracowników jednostek samorządowych i przedsiębiorstw komunalnych;
wszystkie osoby zainteresowane omawianą tematyką.
Cel szkolenia
Przekazanie uczestnikom najbardziej aktualnych informacji na temat wymagań prawnych w zakresie gospodarki odpadami, w tym medycznymi i weterynaryjnymi, wskazanie obowiązków dla przedsiębiorców, placówek medycznych i weterynaryjnych.
Korzyści dla uczestników
Pozyskanie informacji o obowiązkach wynikających z ustawy o odpadach oraz rozporządzeń wykonawczych dotyczących gospodarowania odpadami medycznymi/weterynaryjnymi; umiejętność prawidłowego magazynowania, zagospodarowania i klasyfikowania wytwarzanych odpadów;
Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.
Metodologia
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1. Odpady medyczne i odpady weterynaryjne – regulacje prawne wynikające z ustawy o odpadach.
2. Co powinien wiedzieć każdy prowadzący działalność medyczną lub weterynaryjną.
3. BDO (Baza danych o odpadach i gospodarce odpadami), a odpady medyczne i weterynaryjne.
4. Czy każdy podmiot wytwarzający odpady medyczne/weterynaryjne musi się rejestrować w BDO.
5. Katalog odpadów – jak prawidłowo sklasyfikować odpady medyczne i weterynaryjne.
6. Hierarchia postępowania z odpadami medycznymi i weterynaryjnymi.
7. Odpady medyczne i weterynaryjne -segregacja/oznakowanie pojemników.
8. Czy zmiana statusu odpadów niebezpiecznych na inne niż niebezpieczne dotyczy odpadów medycznych i weterynaryjnych.
9. Jakie są dopuszczalne metody zagospodarowania odpadów medycznych weterynaryjnych.
10. Czy można przenieść odpowiedzialność za odpady medyczne i weterynaryjne na inne podmioty.
11. Przychodnie/placówki medyczne i weterynaryjne:
- rodzaje wytwarzanych odpadów medycznych i weterynaryjnych
- rodzaje wytwarzanych odpadów tzw. Biurowych
- odpady komunalne, czy wymagają rejestracji w BDO.
12. Ewidencja i sprawozdawczość odpadowa w placówkach medycznych i weterynaryjnych:
- czy prowadzący praktykę lekarską i weterynaryjną musi prowadzić ewidencję odpadów.
- ewidencja wytwarzanych odpadów niebezpiecznych
- jak często prowadzić zapisy w karcie ewidencji odpadów
- karta przekazania odpadu-kiedy ją tworzymy
- czy możemy odpady medyczne i weterynaryjne przekazać bez KPO
- najczęstsze błędy w ewidencji odpadów
- jak sporządzić sprawozdanie za rok 2020.
13. Dokument potwierdzający unieszkodliwianie odpadów medycznych – co to takiego.
14.Magazynowanie, transport odpadów medycznych i weterynaryjnych:
- czy można samodzielnie transportować wytworzone przez siebie odpady
- oznakowania identyfikacyjne
- zasady transportu odpadów medycznych i weterynaryjnych.
15.Odpowiedzialność karna za prowadzenie nieprawidłowej gospodarki odpadami medycznymi i weterynaryjnymi.
16.Kary za zlecenie odbioru odpadów medycznych i weterynaryjnych nieuprawnionym podmiotom.
17.Rozporządzenie Ministra Zdrowia z 5.10.2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z odpadami medycznymi – omówienie.
18.Wytyczne Ministra Klimatu i Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie postępowania z odpadami wytwarzanymi w czasie występowania zakażeń koronawirusem SARS_CoV-2 i zachowań na wywołane przez niego chorobę COVID-19 (w czasie trwania epidemii) – obowiązki placówek medycznych/weterynaryjnych i podmiotów odbierających odpady komunalne.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Informacje organizacyjne
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 1 dzień (łącznie 6h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 według harmonogramu:
Dzień I
Godz.09:00-10.30-szkolenie
Godz.10:30 -10.40 -przerwa
Godz. 10.40-12.00 -szkolenie
Godz.12.00-12.15 -przerwa
Godz.12:15-13.30 -szkolenie
Godz.13.30-13.40 -przerwa
Godz.13.40-15.00 -szkolenie
Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Inwestycja
690.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Zgłoszenie
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
ponad
0
zadowolonych uczestników
0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia".
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem".
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników."
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów."
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego."
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego."