Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Organizacja szkoleń Semper Szkolenia Szkolenia zarządzanie projektami Sposoby wpływania na wzrost zaangażowania pracownika. 2-dniowe warsztaty praktyczne współczesnego menedżera.

Sposoby wpływania na wzrost zaangażowania pracownika. 2-dniowe warsztaty praktyczne współczesnego menedżera.


Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?

Zamów wycenę szkolenia zamkniętego


Zobacz więcej:

Opis szkolenia


Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: "Sposoby wpływania na wzrost zaangażowania pracownika. 2-dniowe warsztaty praktyczne współczesnego menedżera". Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.

Grupa docelowa

Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla:
  • kadry zarządzającej,
  • specjalistów HR,
  • menedżerów,
  • liderów i team liderów,
  • właścicieli firm
  • oraz dla wszystkich tych, których praca polega na zarządzaniu zespołem i którzy chcą to robić według najnowszych metod i w oparciu o najskuteczniejsze praktyki.
Cel szkolenia

•Rozwijanie umiejętności budowania zaangażowania i odpowiedzialności.
•Wzmocnienie poczucia sensu, wartości i zadowolenia pracownika z wykonywanej pracy.
•Zapoznanie z praktycznymi metodami i technikami budowania zaangażowania pracownika.
•Stworzenie planu rozwijania automotywacji przez każdego Uczestnika szkolenia.
•Rozpoznanie i wzmacnianie najważniejszego źródła budowania zaangażowania pracownika.
•Budowanie autorytetu i wykorzystanie elementów budowania charyzmy w celu przenoszenia odpowiedzialności na pracownika.
•Poznanie i wykorzystanie zasad w przewodzeniu i zarządzaniu podwładnymi.
•Doskonalenie w wyznaczaniu motywujących celów i zdań pracownikom.
•Rozwijanie skutecznej i angażującej komunikacji z pracownikami z wykorzystaniem technik komunikacyjnych.
•Zapoznanie ze sprawdzonymi metodami angażowania pracowników w osiąganie celów i realizowanie zadań.
 
„Do zaangażowania potrzebna jest motywacja – cel i sens tego co robię i dla kogo”
„Otrzymujesz to, co nagradzasz”
Korzyści dla uczestników

Jaki menedżer nie chciałby, by jego pracownicy wykazywali aktywną postawę i zaangażowanie w wykonywane obowiązki zawodowe, by chcieli i mogli wnieść wysiłek i wykorzystać swoje kompetencje w osiąganie celów i realizację zadań, skutecznie działać, osiągając założone cele i realizując zadania. Jak sprawić by ludzie byli aktywni, pomysłowi, by „chciało im się chcieć”. Rolą każdego lidera jest sprawianie by podległy zespól realizował zadania na maksymalnym poziomie wykorzystując w pełni posiadane kompetencje, doświadczenie i zaangażowanie. Każdy lider dąży do tego, by podlegli jemu pracownicy nie zawiedli w sytuacjach trudnych, kryzysowych.
Międzynarodową organizacją badawczą, która zajmuje się mierzeniem poziomu zaangażowania pracowników, jest Instytut Gallupa. W 1988 roku opatentował on kwestionariusz „Q12” zawierający wyselekcjonowane pytania, opierające się na czynnikach wpływających na proces zaangażowania. Badacze wyróżnili trzy typy pracowników:

Pracownik zaangażowany – w pełni oddany swojej pracy, z którą się utożsamia. Jest motorem napędowym rozwoju firmy (17% pracowników).

Pracownik niezaangażowany – nie poświęca swoim obowiązkom zbyt dużej uwagi. W pracy jest obecny fizycznie, poświęca jej wymagany czas, ale nie wkłada w nią energii. Nie jest z nią emocjonalnie związany (68% pracowników).

Pracownik aktywnie niezaangażowany – jest niezadowolony ze swojej pracy. Nie odczuwa satysfakcji z wykonywanych obowiązków, ponadto poświęca energię na wyrażanie swojego niezadowolenia na zewnątrz organizacji, tym samym podważając jej autorytet (15 % pracowników).

Co zatem zwiększa zaangażowanie i buduje świadomość odpowiedzialności pracownika? Na tak postawione pytanie Uczestnicy uzyskają odpowiedź i narzędzia do pogłębiania u pracowników aktywnego zaangażowania podczas warsztatu-ćwiczeń, gier, dyskusji, analiz przypadków odniesienia do realności zawodowej.

Uczestnicy szkolenia w miłej i nieskrepowanej atmosferze będą mogli systematyzować, uzupełniać i podnosić swoje kompetencje w skutecznym zarządzaniu podległym zespołem i pracownikami.

Wspólnie odpowiemy na pytania:
•Jak rozumieć i w praktyce budować zaangażowanie i odpowiedzialność pracowników za realizacje celów i zadań?
•Jakie istnieją narzędzia/metody wzbudzania zaangażowania pracowników i jak je wykorzystać w swoi zespole/firmie?
•Jak w motywujący sposób przekazywać i egzekwować cele i zadania?
•Jakich błędów unikać na drodze inspirowania pracownika do podjęcia odpowiedzialności za osiąganie celów zawodowych?
•Jak inspirować ludzi do osiągania założonych celów?
•Jak przewodzić ludźmi w motywujący, transparentny sposób?
•Jak radzić sobie z niesubordynacją podwładnych?
•Jak wpływać, motywować i inspirować podwładnych i współpracowników?
•Jak działać, aby pracownicy z zadowoleniem i satysfakcja realizowali przekazane cele?
•Jak radzić sobie z budowaniem relacji, otwartej komunikacji i tworzeniem atmosfery twórczego, proaktywnego wypełniania obowiązków przez pracownika?
•Jak dobrać zadania do etapu rozwoju pracownika i kierować nim w adekwatnym stylu?
•Jak stworzyć i na bieżąco uzupełniać listę motywatorów pozafinansowych odpowiednich dla swoich pracowników i kultury organizacyjnej panującej w firmie?
•Jak radzić sobie z trudnymi wyzwaniami w budowaniu zaangażowania i odpowiedzialności pracownika?
 
Metodologia

Trenerzy

Zygmunt Dolata
Zobacz specjalizację trenerską
Program szkolenia

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|

 
I. Wstęp
1. Przedstawienie się Trenera
2. Prezentacja tematu, celów, zagadnień
3. Przedstawienie się Uczestników
4. Logistyka szkolenia
5. Zasady obowiązujące podczas szkolenia
Ćwiczenie/teza/dyskusja wprowadzające w temat szkolenia
II. Co to jest zaangażowanie i jak je mierzyć?
1. Definicje zaangażowania
2. Składniki zaangażowania
3. Mierniki zaangażowania
Dyskusja grupowa
III. Potrzeby pracownika w miejscu pracy i stopień ich zaspokojenia
1.Potrzeba uznania
2. Potrzeba samorealizacji
3. Potrzeba szacunku
4. Potrzeba komunikowania się
5. Potrzeba rozwoju
6. Potrzeba przynależności
7. Potrzeba dumy/ważności
8. Potrzeba osiągnięć
9. Potrzeba bycia docenianym
10. W jaki sposób szef/lider może te potrzeby pracownika zaspokajać?
Ćwiczenia indywidualne, dyskusja grupowa, praca w grupach
IV. Czynniki budujące zaangażowanie i odpowiedzialność pracownika
1. Autorytet szefa-jak go zbudować?
2. Wiarygodność-jak ją uzyskać w oczach pracowników?
3. Informacje- jak je przekazywać?
4. Organizacja miejsca pracy – potrzeby pracownika, aranżacja przestrzeni przyjaznej dla pracownika
5. Gdzie jestem, a gdzie chcę i powinienem być na ścieżce kariery? – wytyczenie ścieżki rozwoju pracownika
6. Rozwój zawodowy pracownika- szkolenia, instruktaże, samokształcenie, coaching, mentoring, doradztwo, informacja zwrotne
7. Przekazywanie celów, zadań i czynności do wykonania
8. Dopasowanie ambitnych celów i zadań do etapu rozwoju pracownika
9. Jak doceniać pracowników? – sposoby i metody
10. Tworzenie kultury otwartości, możliwości wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności z prawem do popełniania błędów
11. Kultura organizacyjna i atmosfera w pracy - kształtowanie w sposób budujący zaangażowanie pracownika
12. Przejrzysty system komunikacji wewnątrz firmy
13. Dopasowanie ról w zespole do wyznaczanych celów i zadań
14. Metody walki z rutyną, zniechęceniem i wypaleniem zawodowym
15. Ograniczenie rotacji pracowników
16. Kształtowanie pozytywnych relacji w pracy – jak budować pozytywne relacje z pracownikami?
Ćwiczenia zespołowe, gra szkoleniowa, film szkoleniowy, ćwiczenia w parach.
V. Cykl Kolba-metody rozwoju kompetencji i zaangażowania pracownika
1. Wykorzystanie metody Kolba w budowaniu odpowiedzialności pracownika za rezultaty pracy
Ćwiczenia indywidualne, testy, dyskusja grupowa
VI. Najczęściej popełniane błędy, które osłabiają zaangażowanie pracownika
1. Brak szacunku i uznania dla pracy i wysiłku wkładanego przez pracownika
2. Niewłaściwe komunikaty
3. Brak rozwoju
4. Brak czasu dla pracownika
5. Brak autorytetu
6. Brak motywacji u lidera
7. Brak reakcji na działania i zachowania pracownika
8. Nieadekwatne cele i zadania
9. Niewłaściwa motywacja
10. Folwarczne zarzadzanie ludźmi
11. Wypracowanie sposobów na błędy
Praca w zespołach, wnioski grupowe, ćwiczenia w parach,
VII. Etapy rozwoju pracownika i dopasowanie stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika - ważny element budowania zaangażowania i odpowiedzialności pracownika
1. Określanie etapu rozwoju pracownika na podstawie posiadanych przez pracownika kompetencji i zaangażowania
2. Charakterystyka etapów rozwoju pracownika
3. Charakterystyka i dopasowanie stylów zarządzania do etapu rozwoju pracownika
4. Style uczące, a style wspierające
5. Droga od nowicjusza do mistrza – dopasowanie zadań i narzędzi rozwojowych pracownika
Gra zespołowa, ćwiczenia grupowe, wnioski zespołowe
VIII. Budowanie zaangażowania pracowników - źródła motywacji wewnętrznej i zewnętrznej
1. Czym jest motywacja, a czym motywowanie?
2. Co, jak i kto motywuje nas do działania?
3. „Żeby się chciało, tak jak się nie chce” – skąd czerpać inspiracje do działania?
4. Trójkąt Maslowa – na jakim poziomie jesteście?
5. Dwuczynnikowa teoria motywowania Herzberga
6. Jak motywować ludzi do pracy? – 6 kluczowych motywatorów (energia, zaangażowanie, wytrwała siła, zdecydowanie, radość, odpowiedzialność)
7. Czy pieniądze motywują – jakie, kogo i kiedy?
8. Techniki pobudzania motywacji
9. Czynniki motywujące, a czynniki demotywujące
10. Praktyczne pomysły na motywację – cele, standardy, oceny, wykresy, tabele, komunikacja, prestiż, profesjonalizm, minimalizacja nudy i rutyny, swoboda działania, duma z osiągnięć, sukcesy, duch zespołowy i inne.
11. Kluczowe motywatory dla zespołu
12. Poziom motywacji, a efektywność działania
13. Analiza narzędzi (technik) motywacyjnych wykorzystywanych w firmach
14. Analiza czynników podnoszących poziom motywacji
Ćwiczenia indywidualne, testy, ćwiczenia zespołowe, odgrywanie ról
IX. Wpływ zaangażowania szefa na zaangażowanie pracowników
1. Określ jasno swoje cele
2. Wyjdź ze strefy komfortu
3. Nie osiadaj „na laurach”
4. Zachowaj optymizm – możliwości i sposoby
5. Kontroluj swój „cichy” monolog wewnętrzny
6. Optymistyczny i pesymistyczny styl wyjaśniania niepowodzeń
7. Pielęgnowanie własnego poczucia wartości
8. Pielęgnowanie pozytywnych uczuć
9. Stawianie czoła problemom
Ćwiczenia indywidualne, dyskusja moderowana
X. Przewodzenie – jak być lepszym liderem zespołu budującym zaangażowanie pracownika
1. Przewodzenie, a zarządzanie – podobieństwa i różnice
2. Jak działa sprawny przywódca – efekty działań lidera
3. Jak działają znani przywódcy, cechy znanych przywódców
4. Czynniki skuteczności przewodzenia
5. Identyfikowanie i rozpoznanie prawdziwego przywódcy – zachowania, cechy, style działania i myślenia,
6. Czym jest charyzma, jak ja osiągnąć i wykorzystać w kierowaniu zespołem
7. Umiejętności i cechy przynależne liderowi – przywódcy
8. Jak kreować pozytywny wizerunek w otoczeniu zawodowym
9. Jak budować relacje sprzyjające osiąganiu zaplanowanych rezultatów
Gra zespołowa, analiza przypadków, dyskusja moderowana
XI. Wyznaczanie celów i zadań podwładnym – komunikacja z pracownikami
1. Narzędzia wyznaczania celów podwładnym: reguła SMART i zasada WARTO
2. Kompetencje transferowe vs. kompetencje do wykonania zdania
3. Style zarządzania, a etapy rozwoju pracowników – zarządzanie sytuacyjne
4. Komunikacja zasad szefa/przełożonego – Expose
Ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia zespołowe, analiza przypadków
XII. Zarządzanie konfliktem przez szefa/lidera – nauka odpowiedzialności pracowników za relacje w zespole i osiąganie celów
1. Czym jest konflikt?
2. Rozpoznawanie symptomów konfliktów
3. Najczęściej występujące powody konfliktów
4. Skuteczne metody rozwiązywania konfliktów: modelowanie, przykłady, pokazanie korzyści/strat w konflikcie, inne
5. Wypowiedzi zbliżające do rozwiązania konfliktu
6. Wypowiedzi oddalające rozwiązanie konfliktu
7. Pozytywne i negatywne skutki konfliktu
8. Techniki asertywne w konflikcie/trudni rozmówcy/trudne sytuacje
Ćwiczenia w parach, test, dyskusja moderowana.

Metoda: Warsztat szkoleniowy
• Mini wykład
• Praca w zespołach
• ćwiczenia
• symulacje
• „burza mózgów”
• dyskusja
• przykłady
• analizy przypadków.
Informacje organizacyjne

Inwestycja

Zgłoszenie

Kontakt

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji  SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
alt

Godziny pracy biura:           Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
 

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług:  referencje

POLITYKA  RABATOWA

Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.      
Uwagi

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.


ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

21-23 maja | Poznań, Wrocław lub Online
09-11 czerwca | Warszawa, Kraków lub Online
07-09 lipca | Gdańsk, Katowice lub Online
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

22-23 maja | Warszawa lub Online
09-10 czerwca | Gdańsk lub Online
10-11 lipca | Wrocław lub Online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

29-30 maja | Warszawa, Kraków lub Online
12-13 czerwca | Gdańsk, Wrocław lub Online
10-11 lipca | Warszawa, Gdańsk, Katowice lub Online
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

19-20 maja | Warszawa lub Online
16-17 czerwca | Kraków lub Online
14-15 lipca | Katowice lub Online

Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych.

22-23 maja | Wrocław lub Online
12-13 czerwca | Gdańsk, Warszawa lub Online
03-04 lipca | Poznań lub Online
Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i nowa ustawa PZP. (Noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

20 maja 2025 r. do 23 maja 2025 r. | Zakopane lub Online
01 lipca 2025 r. do 04 lipca 2025 r. | Zakopane lub Online
16 września 2025 r. do 19 września 2025 r. | Zakopane lub Online
Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

22-23 maja | Warszawa lub Online
26-27 czerwca | Kraków lub Online
28-29 lipca | Wrocław lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2025 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk