Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?
Zamów wycenę szkolenia zamkniętego
Zobacz więcej:
Opis szkolenia
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: "Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie zamówień publicznych. Zakres odpowiedzialności szefa i pracownika. Praktyczne warsztaty". Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Grupa docelowa
1. Kierownicy zamawiających, szczególnie jednostek sektora finansów publicznych
2. Pracownicy wykonujący czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
3. Członkowie komisji przetargowych
4. Osoby odpowiedzialne za kontrolę zarządczą.
Cel szkolenia
1. Zapoznanie z przepisami ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2. Zdefiniowanie relacji pomiędzy ustawą o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a Prawem zamówień publicznych
3. Umiejscowienie zamówień publicznych w systemie kontroli zarządczej w jednostce
4. Zminimalizowanie ryzyka ponoszenia odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
5. Zaznajomienie z aktualnymi liniami orzeczniczymi organów dyscyplinarnych.
Elektronizacja zamówień publicznych
Od 18 kwietnia 2018 obowiązuje składanie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówień (JEDZ) w elektronicznej formie, zaś od 18 października 2018 roku nastąpiła pełna elektronizacja komunikacji, która obejmie wszystkich Zamawiających, bez wyjątków.
Na przedmiotowym szkoleniu przekazane będą wszystkim uczestnikom podstawowe informacje o obowiązkach i prawach Zamawiających i Wykonawców, które wynikają z obowiązkowej elektronizacji, zostaną zatem omówione szczegółowo przede wszystkim akty prawne związane z elektronizacją.
Ponadto omówiona zostanie koncepcja nowego prawa zamówień publicznych.
Korzyści dla uczestników
1. Poznanie relacji między zamówieniami publicznymi a gospodarką finansową w jednostce
2. Weryfikacja bieżącego orzecznictwa dyscyplinarnego
3. Umiejętność rozróżnienia odpowiedzialności określanej przez organy kontroli od odpowiedzialności w rozumieniu sankcyjnym
4. Zapoznanie się z zasadami obrony w postępowaniach dyscyplinarnych
5. Zdefiniowanie możliwości zmniejszenia dolegliwości dyscyplinarnych w przypadku stwierdzenia naruszenia
6. Ustalenie wpływu pracowników na zakres odpowiedzialności szefów
7. Uzyskanie praktycznych odpowiedzi na pytania:
• Czy pracownik „od zamówień publicznych” może ponosić odpowiedzialność za gospodarkę finansową?
• Jak podzielić się odpowiedzialnością z pracownikiem?
• Czy szef odpowiada za czynności dokonane przez pracownika?
• Jak nie doprowadzić szefa do odpowiedzialności dyscyplinarnej?
• Jak pomóc szefowi w zminimalizowaniu skutków odpowiedzialności dyscyplinarnej?
• Do czego są przydatne regulacje wewnętrzne dotyczące zamówień publicznych?
Metodologia
Trenerzy
Program szkolenia
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM W DNIU SZKOLENIA STANEM PRAWNYM.
Dzień I
Charakter odpowiedzialności dyscyplinarnej
1. Odpowiedzialność w wyniku kontroli a odpowiedzialność dyscyplinarna
2. Organy właściwe w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
3. Zamówienia publiczne a gospodarka finansowa jednostki
Podmiotowy zakres odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
1. Odpowiedzialność kierownika jednostki
2. Odpowiedzialność pracowników jednostki
3. Odpowiedzialność osób niebędących pracownikami jednostki
4. Odpowiedzialność członków komisji przetargowej
Rola kierownika w kształtowaniu zakresu odpowiedzialności pracowników
1. Powierzanie obowiązków lub czynności pracownikom
2. Prawo powierzenia czynności lub obowiązków
3. Forma powierzenia
Postępowanie w spawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
1. Postępowanie wyjaśniające prowadzone przez rzecznika dyscypliny finansów publicznych
2. Postępowanie przed Komisją Orzekającą pierwszej instancji
3. Postępowanie przed Główną Komisją Orzekającą
4. Postępowanie przed sądem administracyjnym w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
Dzień II
Zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
1. Wina jako przesłanka przedmiotowa naruszenia dyscypliny finansów publicznych
2. Skutki nowelizacji ustaw w postepowaniu dyscyplinarnym
3. Szkodliwość czynu dla finansów publicznych a stopień naruszenia konkurencyjności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
Przesłanki włączające odpowiedzialność
1. Wartość naruszenia
2. Świadomość niezgodności z prawem
3. Skutki zdarzeń losowych
Kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
1. Rodzaje kar dyscyplinarnych
2. Zasady wymierzania kar
3. Odstąpienie od ukarania a umorzenie postępowania
Czyny stanowiące naruszenie dyscypliny finansów publicznych
1. Zakres odpowiedzialności finansowej osób wykonujących czynności zamówieniowe
2. Czyny dyscyplinarne na etapie przygotowania postepowania
3. Czyny dyscyplinarne na etapie przeprowadzenia postepowania
4. Czyny dyscyplinarne po udzieleniu zamówienia
Odpowiedzialność kierownika a odpowiedzialność pracownika
1. Charakter i znaczenie podpisu kierownika zamawiającego
2. Wykonanie czynności a sporządzenie projektu
3. Wykonanie czynności a zatwierdzenie SIWZ lub protokołu postępowania
Odpowiedzialność za wykonanie obowiązków w zakresie kontroli zarządczej
1. Kontrola zarządcza a zamówienia
2. Charakter i znaczenie uregulowań wewnętrznych
3. Odpowiedzialność za zamówienia o wartości poniżej 30 tys. euro
🤝 Szkolenie realizowane w ramach programu partnerskiego
Z przyjemnością informujemy, że szkolenie jest realizowane w ramach programu partnerskiego przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
we współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST. Wspólne działania obu instytucji mają na celu zapewnienie wysokiego poziomu merytorycznego i organizacyjnego, odpowiadającego aktualnym potrzebom uczestników.
Informacje organizacyjne
Inwestycja
Zgłoszenie
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.