Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?
Zamów wycenę szkolenia zamkniętego
Zobacz więcej:
Opis szkolenia
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: "Zamówienia publiczne do 30 000 euro teraz i według nowej ustawy PZP – do 130 000 złotych. Elektronizacja zamówień publicznych w przetargu nieograniczonym oraz tryb podstawowy według nowej ustawy PZP. 2-dniowe warsztaty praktyczne". Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Grupa docelowa
- pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
- przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
- przedstawiciele administracji rządowej;
- wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
Cel szkolenia
Pierwsza część szkolenia poświęcona jest udzielaniu zamówień o wartości nieprzekraczającej 30 tysięcy euro, w tym m.in. szacowaniu wartości zamówienia, tworzeniu regulaminu udzielania małych zamówień, sposobów przygotowania i udzielania małych zamówień, a także odpowiedzialności za błędy związane z udzielaniem małych zamówień. Podczas pierwszego dnia szkolenia będą omówione również zasady udzielania zamówień poniżej progu stosowania nowej ustawy Prawo zamówień publicznych obowiązującej od 2021 r.
Druga część szkolenia jest poświęcona analizie formy komunikacji w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego według obecnie obowiązującej ustawy Prawo zamówień publicznych, a także będzie omówiony sposób udzielania zamówień w trybie podstawowym od 1 stycznia 2021 r. według przepisów nowej ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z tzw. pełną elektronizacją zamówień.
Na przedmiotowym szkoleniu zostaną przekazane istotne informacje dla Zamawiających i Wykonawców w zakresie elektronizacji zamówień publicznych.
Ponadto omówiona zostanie koncepcja nowego prawa zamówień publicznych.
Korzyści dla uczestników
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:
Zapoznać się z zasadami i zdobyć umiejętność przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówienia publicznego począwszy od zaplanowania zamówienia, ustalenia jego wartości, przez zastosowanie odpowiedniej procedury do udzielenia małego zamówienia.
Metodologia
Trenerzy
Piotr Wiśniewski Zobacz specjalizację trenerską
Trener- praktyk. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz studiów podyplomowych Zamówienia Publiczne na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Współautor publikacji pt. „Prawo zamówień publicznych. Praktyczny przewodnik dla zamawiających i wykonawców”, wydawnictwa Forum. Autor około stu artykułów z dziedziny zamówień publicznych w czasopismach branżowych. Od kilkunastu lat stały współpracownik miesięcznika Monitor Zamówień Publicznych. Kierownik Zespołu ds. Prawnych. Pełnomocnik reprezentujący strony przed Krajową Izbą Odwoławczą, doradca, konsultant, autor opinii prawnych z zakresu stosowania przepisów o zamówieniach publicznych. Przewodniczący Stałej i Roboczych Komisji Przetargowych. Przygotował i przeprowadził wiele postępowań o udzielenie zamówień publicznych, również o wartości powyżej 20 milionów euro, poddanych kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jako trener przeprowadził na przestrzeni ostatnich lat wiele wysoko ocenianych szkoleń z zakresu prawa zamówień publicznych.
Program szkolenia
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM W DNIU SZKOLENIA STANEM PRAWNYM.
Dzień I
Udzielanie zamówień o wartości nieprzekraczającej równowartości 30 000 euro
1.Omówienie aktualnego stanu prawnego
1) Ustawa o finansach publicznych.
2) Ustawa Kodeks Cywilny
2. Przygotowanie do udzielenie zamówienia
1) Planowanie zamówień publicznych - Plan finansowy a plan zamówień publicznych.
2) Regulamin zamówień publicznych do 30 000 euro – obowiązek czy „dobra praktyka”.
3) Obligatoryjne i fakultatywne zapisy w treści regulaminu udzielania zamówień publicznych do 30 000 euro.
4) Ustalanie szacunkowej wartości zamówienia – zamówienia okresowe.
5) Zakaz zaniżania wartości zamówienia w celu uniknięcia stosowania Ustawy Pzp.
6) Stosowanie dyspozycji art. 6a Ustawy Pzp.
7) Realizacja planu zamówień publicznych a zamówienia nieplanowane; Szacowanie wartości zamówień nieplanowanych.
8) Opis przedmiotu zamówienia?
9) Warunki udziału w postępowaniu.
A) Sposób opisywania i dokonywanie oceny ich spełnienia.
B) Dokumenty i oświadczenia żądane w celu wykazania spełniania warunków.
10) Kryteria oceny ofert.
11) Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych.
3. Udzielanie zamówień publicznych do 30 000 euro
1) Przykładowe sposoby udzielania zamówień do 30 000 euro.
2) Ofertowy sposób udzielania zamówień publicznych do 30 000 euro.
3) Negocjacyjny sposób udzielania zamówień publicznych do 30 000 euro.
4) Dokumentowanie udzielania zamówień publicznych do 30 000 euro.
5) Kiedy umowa w formie pisemnej, ewentualnie elektronicznej.
6) Zmiany umów w zamówieniach do wartości 30 000 euro.
7) Zasada konkurencyjności i rozeznanie rynku w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków unijnych.
4. Rejestr zamówienia publiczne do 30 000 euro na potrzeby sprawozdania rocznego.
1) Rejestrowanie umów pisemnych.
2) Rejestrowanie faktur i rachunków.
5. Możliwe naruszenia dyscypliny finansów publicznych przy udzielaniu zamówień do 30 000 euro.
1) Odpowiedzialność za błędy w zamówieniach do 30 000 euro.
A) Odpowiedzialność kierownika jednostki.
B) Odpowiedzialność pracowników w kontekście powierzenia obowiązków.
C) Odpowiedzialność za nieprawidłowe szacowanie wartości zamówienia.
D) Zaniechanie naliczenia kary umownej od wykonawcy.
E) Zaciągnięcie zobowiązania wykraczającego poza plan finansowy.
6. Zamówienia bagatelne od 2021 r. zgodnie z nową ustawą Prawo zamówień publicznych
1) Sposób udzielania zamówień w progu od 50 tysięcy złotych do 130 tysięcy złotych – obowiązki zamawiającego wynikające z nowej ustawy od 1 stycznia 2021 r.
2) Forma udzielania zamówień bagatelnych
3) Sposób komunikacji w zamówieniach bagatelnych
4) Ogłoszenie o zamówieniu bagatelnym i zmiana ogłoszeń bagatelnych w nowej ustawie.
7. Dyskusja – odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Dzień II
8. Aktualnie obowiązujące formy komunikacji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
1) wymagania aktualnej Ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące komunikacji z wykonawcami.
2) możliwość odstąpienia od wykorzystania środków komunikacji elektronicznej, zasada niedyskryminacji.
3) otwarcie ofert.
4) udostępnianie protokołu postępowania oraz dokumentacji postępowania w ramach „elektronizacji” zamówień publicznych.
9. Nowy tryb udzielania zamówień o wartości mniejszej niż progi unijne od 2021 r. – „tryb podstawowy”
1) Trzy sposoby prowadzenia postępowania w trybie podstawowym.
2) Ogłoszenia w trybie podstawowym
3) Zawartość Specyfikacji Warunków Zamówienia w trybie podstawowym, wyjaśnienia SWZ.
4) Terminy składania ofert w trybie podstawowym, otwarcie ofert, badanie i ocena ofert, termin związania ofertą.
5) Wybór oferty najkorzystniejszej
6) Inne tryby udzielania zamówień o wartości mniejszej niż progi unijne
7) Umowa w zamówienia o wartości mniejszej niż progi unijne
10. Formy komunikacji między zamawiającym a wykonawcami od 2021 r., zgodnie z nową ustawą Prawo zamówień publicznych.
Najważniejsze informacje dotyczące „elektronizacji” zamówień publicznych
1) kwalifikowany podpis elektroniczny, – kto powinien posiadać.
2) mini portal e-Zamówień, portale komercyjne.
3) przygotowywanie dokumentów: forma elektroniczna a elektroniczna kopia dokumentu.
4) przekazywanie dokumentów przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
11. Dyskusja – odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
🤝 Szkolenie realizowane w ramach programu partnerskiego
Z przyjemnością informujemy, że szkolenie jest realizowane w ramach programu partnerskiego przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
we współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST. Wspólne działania obu instytucji mają na celu zapewnienie wysokiego poziomu merytorycznego i organizacyjnego, odpowiadającego aktualnym potrzebom uczestników.
Informacje organizacyjne
Inwestycja
Zgłoszenie
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.