Termin | Miejsce | Czas trwania | Koszt | Program | Formularz zgłoszenia | |
---|---|---|---|---|---|---|
od: 2023-04-18 do: 2023-04-21 Zakopane |
Zakopane | 3 dni (24 h) | 2190 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2023-04-19 do: 2023-04-21 Szkolenie online OSTATNIE
WOLNE MIEJSCA |
Szkolenie online | 3 dni (18 h) | 1740 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2023-06-26 do: 2023-06-29 Zakopane |
Zakopane | 3 dni (24 h) | 2190 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2023-06-27 do: 2023-06-29 Szkolenie online |
Szkolenie online | 3 dni (18 h) | 1740 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2023-08-28 do: 2023-08-31 Zakopane |
Zakopane | 3 dni (24 h) | 2190 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2023-08-29 do: 2023-08-31 Szkolenie online |
Szkolenie online | 3 dni (18 h) | 1740 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2023-10-10 do: 2023-10-13 Zakopane |
Zakopane | 3 dni (24 h) | 2190 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2023-10-11 do: 2023-10-13 Szkolenie online |
Szkolenie online | 3 dni (18 h) | 1740 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2023-12-05 do: 2023-12-08 Zakopane |
Zakopane | 3 dni (24 h) | 2190 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2023-12-06 do: 2023-12-08 Szkolenie online |
Szkolenie online | 3 dni (18 h) | 1740 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2024-03-19 do: 2024-03-22 Zakopane |
Zakopane | 3 dni (24 h) | 2190 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
od: 2024-03-20 do: 2024-03-22 Szkolenie online |
Szkolenie online | 3 dni (18 h) | 1740 zł/netto | Program szkolenia |
Pobierz |
Wypełnij online lub Pobierz PDF |
Metody pracy podczas szkolenia stacjonarnego:
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.
Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini- wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.
W zależności od terminu i lokalizacji, szkolenie jest realizowane przez jednego ze wskazanych trenerów.
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
I. Zasady funkcjonowania sektora finansów publicznych
1. Prawne podstawy funkcjonowania sektora finansów publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustaw ustrojowych określających podstawy działania jednostek sektora finansów publicznych.
2. System nadzoru i kontroli nad funkcjonowaniem sektora finansów publicznych, z uwzględnieniem w szczególności podstaw i trybu działania regionalnych izb obrachunkowych (RIO), Najwyższej Izby Kontroli (NIK), urzędów kontroli skarbowej (UKS).
3. Zasady ogólne finansów publicznych:
- pojęcie sektora finansów publicznych oraz środków publicznych,
- funkcje finansów publicznych,
- formy organizacyjno-prawne jednostek sektora finansów publicznych,
- zasady gospodarki finansowej jednostek sektora finansów publicznych,
- środki publiczne w aspekcie zasad ich ujmowania w uchwałach budżetowych oraz planach finansowych jednostek sektora finansów publicznych,
- kryteria dokonywania wydatków, klasyfikacja wydatków,
- kontrola zarządcza w jednostce sektora finansów publicznych jako podstawowe narzędzie identyfikacji obszarów zagrożeń w zakresie gromadzenia i wydatkowania środków publicznych,
- przejawy zasady jawności finansów publicznych.
4. Jednostka samorządu terytorialnego jako szczególny beneficjent środków na realizację zadań publicznych - podstawy gospodarki finansowej, ze szczególnym uwzględnieniem:
- zgodnego z prawem określania przedmiotu uchwały budżetowej i planów finansowych jednostek sektora finansów publicznych,
- zasad wykonywania budżetu,
- zasad prawidłowego prowadzenia dokumentacji finansowej.
5. Przedmiot Działu IV Środki europejskie i inne środki pochodzące ze źródeł zagranicznych, niepodlegające zwrotowi ustawy o finansach publicznych jako lex specialis w odniesieniu do ogólnych zasad dysponowania środkami publicznymi.
6. Sfera obowiązków kierownika jednostki sektora publicznego w kontekście prawidłowego funkcjonowania systemu finansowego. Skuteczny system kontroli finansowej w jednostce administracji publicznej na tle wzorca działania głównego księgowego (skarbnika) jednostki sektora finansów publicznych.
7. Kontrola zarządcza jako element skutecznego i efektywnego wykonywania zadań jednostki; budowa spójnego systemu monitorowania realizacji celów i zadań, praktyczne wykorzystanie standardów kontroli zarządczej.
8. Gospodarka finansowa jednostek samorządu terytorialnego w ustaleniach kontrolnych regionalnych izb obrachunkowych oraz Najwyższej Izby Kontroli - źródła i przyczyny stwierdzanych nieprawidłowości.
II. Prawo cywilne (zobowiązania) w jednostce sektora finansów publicznych.
1. Zdolność prawna, zdolność do czynności prawnych, zdolność sądowa jednostek sektora finansów publicznych. Prawne uwarunkowania dotyczące czynności prawnych jednostek sektora finansów publicznych.
2. Zasady zaciągania przez jednostki sektora finansów publicznych zobowiązań cywilnoprawnych w świetle regulacji ustawy o finansach publicznych.
3. Obligatoryjne i fakultatywne elementy umowy cywilnoprawnej, rodzaje i podział umów, budowa typowej umowy cywilnoprawnej występującej w powszechnym obrocie w sektorze usług publicznych.
4. Szczególne rodzaje umów zawieranych przez jednostki sektora finansów publicznych w obszarze publicznoprawnym (np. udzielenie oraz rozliczenie dotacji, ramowe wzory umów w sferze regulacji ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie).
5. Specyfika i prawne uwarunkowania umów zawieranych w sprawach zamówień publicznych.
6. Prawny obowiązek:
- ustalania przez jednostki sektora finansów publicznych przypadających im należności pieniężnych, w tym mających charakter cywilnoprawny,
- terminowego podejmowania w stosunku do zobowiązanych czynności zmierzających do wykonania zobowiązania,
i konsekwencje jego zaniechania.
7. Skutki niewykonania lub nieterminowego wykonania zobowiązania przez jednostkę sektora finansów publicznych.
III. Dyscyplina finansów publicznych
1. Finanse publiczne w świetle zasady działania organów władzy publicznej na podstawie i w granicach prawa . Rodzaje odpowiedzialności (pracownicza, dyscyplinarna, karna, karno-skarbowa) za naruszenie ustawowo określonych zasad gromadzenia i dysponowania środkami publicznymi.
2. Rola i znaczenie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w systemie ochrony finansów publicznych.
3. Zakres podmiotowy odpowiedzialności:
a) odpowiedzialność kierownika jednostki (art. 53 ufp),
b) odpowiedzialność pracownika, ze szczególnym uwzględnieniem przedmiotu:
- powierzenia obowiązków: przesłanki skutecznego powierzenia, powierzenie nieskuteczne (przykłady),
- odpowiedzialności kierownika przy powierzeniu obowiązków,
- odpowiedzialności głównego księgowego jako pracownika szczególnego rodzaju.
4. Charakterystyka czynów naruszających dyscyplinę finansów publicznych wraz ze wskazaniem typowych obszarów zagrożeń, identyfikowanych na podstawie orzecznictwa organów orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym w szczególności odnoszonych do art. 5 (należności jednostki samorządu terytorialnego), art. 11 (dokonanie wydatku bez upoważnienia lub z przekroczeniem zakresu upoważnienia), art. 15 (zaciągnięcie zobowiązania bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia do zaciągania zobowiązań jednostki sektora finansów publicznych), art. 16 (kary, odsetki i grzywny), art. 18 (sprawozdawczość, inwentaryzacja).
5. Szczególne uwarunkowania odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych związane z wydatkowaniem środków publicznych w formie dotacji. Przykłady naruszenia dyscypliny finansów publicznych w świetle problematyki:
- przekazania dotacji z naruszeniem zasad lub trybu jej udzielania,
- nierozliczenia w terminie przekazanej dotacji,
- niedokonania w terminie zwrotu dotacji w należnej wysokości.
6. Zasady i charakterystyka postępowania w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych, w tym:
a) rola i znaczenie protokołu kontroli podmiotu uprawnionego do złożenia zawiadomienia o ujawnionych okolicznościach wskazujących na naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
b) zakres zawiadomienia o ujawnionych okolicznościach wskazujących na naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
7. Szczególne uwarunkowania wyłączenia oraz niedochodzenia odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (z przykładami), w tym art. 26 (tzw. kwota bagatelna) oraz art. 28 (znikomy stopień szkodliwości czynu dla finansów publicznych).
8. Kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz ich wymiar, koszty postępowania, wpis do rejestru prowadzonego przez Główną Komisję Orzekającą.
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
ponad 0 zadowolonych uczestników |
0 zaangażowania |
ponad 0 zrealizowanych szkoleń |
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia". |
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem". |
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników." |
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów." |
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego." |
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego." |