Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?
Zamów wycenę szkolenia zamkniętego
Zobacz więcej:
Opis szkolenia
Serdecznie zachęcamy do udziału w interesującym szkoleniu: "Kontrola i audyt projektów finansowanych ze środków UE - inspirujące 2-dniowe warsztaty praktyczne. Możliwość indywidualnych konsultacji".
Grupa docelowa
- pracownicy administracji publicznej i samorządowej zaangażowani w proces realizacji poszczególnych projektów unijnych;
- projektodawcy;
- beneficjenci pomocy
- oraz wszystkie osoby dla których proces kontroli i audytu projektów unijnych wymaga analizy praktycznych zagadnień, niezbędnych w zakresie pełnionych obowiązków.
Szkolenie polecane jest w szczególności kadrze zarządzającej i pracownikom komórek merytorycznych zajmujących się obsługą projektów UE, w tym również audytorom wewnętrznym. Propozycja skierowana jest do samorządów, jednostek podległych, jednostek ochrony zdrowia oraz innych realizujących projekty współfinansowane z UE. Szkolenie polecamy osobom z doświadczeniem przy projektach współfinansowanych z UE.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest dostarczenie jego uczestnikom wiedzy z zakresu wymaganych prawem lub wynikających z dobrych praktyk zasad dokumentowania przebiegu projektu finansowanego ze środków UE, zasad archiwizacji dokumentacji projektu, zasad ujęcia projektu w ewidencji księgowej beneficjenta oraz przede wszystkim przebiegu audytu i kontroli projektu.
Celem szkolenia jest zapoznanie pracowników z poniżej przedstawionymi zagadnieniami:
- Podstawy prawne (prawo krajowe i unijne)
- Cele archiwizacji dokumentów
- Działania i procedury w zakresie kontroli i audytu projektów unijnych
- Jakie dokumenty podlegają archiwizacji i okresy ich przechowywania
- Obowiązki i odpowiedzialność pracowników
- Systemy ewidencji zasobów archiwalnych
- Archiwizacja dokumentów księgowych
- Archiwizacja dokumentów kadrowych i osobowych
- Archiwizacja dokumentów merytorycznych i proceduralnych
- Archiwizacja dokumentów elektronicznych.
Korzyści dla uczestników
- Uczestnicy nabędą wiedzę prawną, otrzymają niezbędne informacje w zakresie obszaru oraz podstaw oceny stanu faktycznego kontroli i audytu projektów UE.
- Szczegółowe przedstawienie problemu archiwizowania najistotniejszych dokumentów, dotyczących realizacji projektów unijnych z uwzględnieniem dokumentów księgowych, kadrowych i osobowych, merytorycznych i wynikających z procedur oraz dokumentów w formie elektronicznej.
- Zapoznanie uczestników z formami dokumentowania operacji finansowych pochodzących funduszy unijnych.
- Dogłębna analiza sposobów ewidencjonowania księgowego i rachunkowego podejmowanych operacji gospodarczych niezbędnych w trakcie realizacji projektu unijnego na gruncie prawa unijnego i zaleceń krajowych.
Metodologia
Trenerzy
Bartosz Wolański Zobacz specjalizację trenerską
Konsultant i autor kilkudziesięciu projektów inwestycyjnych dla firm i jednostek samorządu terytorialnego. Absolwent studiów magisterskich Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Integracja europejska i polityka regionalna. Posiada także licencjat z Ekonomii oraz ukończone Studia Podyplomowe z zakresu Rachunkowości i Kontroli finansowej. Z tematyką funduszy strukturalnych związany jest od początku ich funkcjonowania w Polsce. W swoim dorobku wykazać się może doświadczeniem w zakresie takich programów pomocowych jak PHARE, SAPARD, SPO WKP, ZPORR, INTERREG oraz Mechanizmy Finansowe EOG (w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2004-2006), a także 16 Regionalnych Programów Operacyjnych (RPO), POKL, POIG, POIIŚ oraz PROW w ramach perspektywy finansowej na lata 2007-2013. Pracował w największych i w najskuteczniejszych firmach konsultingowych w Polsce na stanowiskach Dyrektora Regionalnego, Kierownika Oddziału, Kierownika Działu Projektów Finansowych i Project Managera. Wybitny ekspert i trener w zakresie Nowej Perspektywy Finansowej 2014-2020. Prowadzi bardzo wysoko oceniane szkolenia obejmujące tematykę kompleksowej realizacji projektów unijnych.
Program szkolenia
Najważniejsze zagadnienia omawiane podczas szkolenia:
1. Wstęp do kontroli projektu – system zarządzania realizacją przedsięwzięcia
-Zasady prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej na rzecz projektu
-Przykłady oznaczeń dokumentów księgowych
-Wymóg prowadzenia odrębnego rachunku bankowego i zasady dokonywania płatności
-Zasady dokumentowania kosztów kwalifikowanych projektu
-Zasady rozliczania kosztów osobowych i rzeczowych
-Weryfikacja zasadności rozliczanych wydatków oraz badanie efektywności kosztowej
-Przykłady naruszeń zasad rzetelnej i przejrzystej gospodarki finansowej projektu.
2. Istota kontroli realizacji projektu
-Obowiązek kontroli IW/IPII u Wnioskodawcy i Beneficjenta
-Cele kontroli
-Rodzaje kontroli, obszary kontrolowane
-Funkcje kontroli w procesie realizacji projektu
-Prawa i obowiązki kontrolującego i kontrolowanego.
3. Organizacja procesu kontroli
-Zasady przeprowadzania kontroli planowanych i doraźnych
-Wizyty monitorujące realizację projektu
-Dokumenty kontroli
-Rodzaje uchybień (uchybienia drobne i istotne)
-Wykorzystanie wniosków i zaleceń pokontrolnych do poprawy jakości zarządzania przy realizacji projektu
-Przykłady naruszeń zapisów Umowy o dofinansowanie.
Szczegółowy wykaz wybranych zagadnień omawianych podczas warsztatów:
1. Sposób dokumentowania operacji finansowanych ze środków unijnych.
Omawiane zagadnienia:
- Dokumenty księgowe – wymagania w kontekście ustawy o rachunkowości oraz w świetle wytycznych.
- Dokumenty kadrowo-płacowe – wymagane prawem oraz niezbędne z punktu widzenia potwierdzenia prawidłowości zatrudnienia kadry projektu.
- Dokumenty związane z udzielaniem zamówień publicznych
- Dokumentacja realizacji wskaźników produktu i wskaźników rezultatu
- Inne dokumenty potwierdzające realizację projektu
2. Archiwizacja dokumentów.
Omawiane zagadnienia:
- Podstawy prawne (prawo krajowe i unijne)
- Cele archiwizacji dokumentów
- Działania i procedury w zakresie archiwizacji
- Jakie dokumenty podlegają archiwizacji i okresy ich przechowywania
- Obowiązki i odpowiedzialność pracowników
- Systemy ewidencji zasobów archiwalnych
- Archiwizacja dokumentów księgowych
- Archiwizacja dokumentów kadrowych i osobowych
- Archiwizacja dokumentów merytorycznych i proceduralnych
- Archiwizacja dokumentów elektronicznych
3. Ewidencja księgowa operacji gospodarczych.
Omawiane zagadnienia:
- Wyodrębnienie księgowości projektu w świetle prawa unijnego oraz wytycznych krajowych.
- Wybrane sposoby ewidencji księgowej projektu. Weryfikacja prawidłowości ewidencji projektu w księgach rachunkowych.
- Ścieżka audytu – co to jest i jakie zasady powinna spełniać
4. Audyt projektu.
Omawiane zagadnienia:
- Podstawy prawne i wytyczne w zakresie audytu projektów UE.
- Obszary badania audytowego oraz kryteria oceny stanu faktycznego.
- Sprawozdanie z audytu – wartość informacyjna, stwierdzenie nieprawidłowości, zalecenia.
🤝 Szkolenie realizowane w ramach programu partnerskiego
Z przyjemnością informujemy, że szkolenie jest realizowane w ramach programu partnerskiego przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
we współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST. Wspólne działania obu instytucji mają na celu zapewnienie wysokiego poziomu merytorycznego i organizacyjnego, odpowiadającego aktualnym potrzebom uczestników.
Informacje organizacyjne
Inwestycja
Zgłoszenie
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.