Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Organizacja szkoleń Semper Szkolenia Szkolenia zarządzanie projektami Kontrola i audyt projektów finansowanych ze środków UE - inspirujące 2-dniowe warsztaty praktyczne. Możliwość indywidualnych konsultacji.

Kontrola i audyt projektów finansowanych ze środków UE - inspirujące 2-dniowe warsztaty praktyczne. Możliwość indywidualnych konsultacji.


Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?

Zamów wycenę szkolenia zamkniętego


Zobacz więcej:

Opis szkolenia

Serdecznie zachęcamy do udziału w interesującym szkoleniu: "Kontrola i audyt projektów finansowanych ze środków UE - inspirujące 2-dniowe warsztaty praktyczne. Możliwość indywidualnych konsultacji".
 
 alt
 
Grupa docelowa

  • pracownicy administracji publicznej i samorządowej zaangażowani w proces realizacji poszczególnych projektów unijnych;
  • projektodawcy;
  • beneficjenci pomocy
  • oraz wszystkie osoby dla których proces kontroli i audytu projektów unijnych wymaga analizy praktycznych zagadnień, niezbędnych w zakresie pełnionych obowiązków.

    Szkolenie polecane jest w szczególności kadrze zarządzającej i pracownikom komórek merytorycznych zajmujących się obsługą projektów UE, w tym również audytorom wewnętrznym. Propozycja skierowana jest do samorządów, jednostek podległych, jednostek ochrony zdrowia oraz innych realizujących projekty współfinansowane z UE. Szkolenie polecamy osobom z doświadczeniem przy projektach współfinansowanych z UE.

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest dostarczenie jego uczestnikom wiedzy z zakresu wymaganych prawem lub wynikających z dobrych praktyk zasad dokumentowania przebiegu projektu finansowanego ze środków UE, zasad archiwizacji dokumentacji projektu, zasad ujęcia projektu w ewidencji księgowej beneficjenta oraz przede wszystkim przebiegu audytu i kontroli projektu. 

Celem szkolenia jest zapoznanie pracowników z poniżej przedstawionymi zagadnieniami:

  • Podstawy prawne (prawo krajowe i unijne)
  • Cele archiwizacji dokumentów
  • Działania i procedury w zakresie kontroli i audytu projektów unijnych
  • Jakie dokumenty podlegają archiwizacji i okresy ich przechowywania
  • Obowiązki i odpowiedzialność pracowników
  • Systemy ewidencji zasobów archiwalnych
  • Archiwizacja dokumentów księgowych
  • Archiwizacja dokumentów kadrowych i osobowych
  • Archiwizacja dokumentów merytorycznych i proceduralnych
  • Archiwizacja dokumentów elektronicznych.
Korzyści dla uczestników

  • Uczestnicy nabędą wiedzę prawną, otrzymają niezbędne informacje w zakresie obszaru oraz podstaw oceny stanu faktycznego kontroli i audytu projektów UE.
  • Szczegółowe przedstawienie problemu archiwizowania najistotniejszych dokumentów, dotyczących realizacji projektów unijnych z uwzględnieniem dokumentów księgowych, kadrowych i osobowych, merytorycznych i wynikających z procedur oraz dokumentów w formie elektronicznej.
  • Zapoznanie uczestników z formami dokumentowania operacji finansowych pochodzących funduszy unijnych.
  • Dogłębna analiza sposobów ewidencjonowania księgowego i rachunkowego podejmowanych operacji gospodarczych niezbędnych w trakcie realizacji projektu unijnego na gruncie prawa unijnego i zaleceń krajowych.
Metodologia

Trenerzy

Bartosz Wolański
Zobacz specjalizację trenerską
Program szkolenia

Najważniejsze zagadnienia omawiane podczas szkolenia:
1. Wstęp do kontroli projektu – system zarządzania realizacją przedsięwzięcia
-Zasady prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej na rzecz projektu
-Przykłady oznaczeń dokumentów księgowych
-Wymóg prowadzenia odrębnego rachunku bankowego i zasady dokonywania płatności
-Zasady dokumentowania kosztów kwalifikowanych projektu
-Zasady rozliczania kosztów osobowych i rzeczowych
-Weryfikacja zasadności rozliczanych wydatków oraz badanie efektywności kosztowej
-Przykłady naruszeń zasad rzetelnej i przejrzystej gospodarki finansowej projektu.
2. Istota kontroli realizacji projektu
-Obowiązek kontroli IW/IPII u Wnioskodawcy i Beneficjenta
-Cele kontroli
-Rodzaje kontroli, obszary kontrolowane
-Funkcje kontroli w procesie realizacji projektu
-Prawa i obowiązki kontrolującego i kontrolowanego.
3. Organizacja procesu kontroli
-Zasady przeprowadzania kontroli planowanych i doraźnych
-Wizyty monitorujące realizację projektu
-Dokumenty kontroli
-Rodzaje uchybień (uchybienia drobne i istotne)
-Wykorzystanie wniosków i zaleceń pokontrolnych do poprawy jakości zarządzania przy realizacji projektu
-Przykłady naruszeń zapisów Umowy o dofinansowanie.

Szczegółowy wykaz wybranych zagadnień omawianych podczas warsztatów:
1.  Sposób dokumentowania operacji finansowanych ze środków unijnych.

Omawiane zagadnienia:

    • Dokumenty księgowe – wymagania w kontekście ustawy o rachunkowości oraz w świetle wytycznych.
    • Dokumenty kadrowo-płacowe – wymagane prawem oraz niezbędne z punktu widzenia potwierdzenia prawidłowości zatrudnienia kadry projektu.
    • Dokumenty związane z udzielaniem zamówień publicznych
    • Dokumentacja realizacji wskaźników produktu i wskaźników rezultatu
    • Inne dokumenty potwierdzające realizację projektu

2. Archiwizacja dokumentów.
Omawiane zagadnienia:

    • Podstawy prawne (prawo krajowe i unijne)
    • Cele archiwizacji dokumentów
    • Działania i procedury w zakresie archiwizacji
    • Jakie dokumenty podlegają archiwizacji i okresy ich przechowywania
    • Obowiązki i odpowiedzialność pracowników
    • Systemy ewidencji zasobów archiwalnych
    • Archiwizacja dokumentów księgowych
    • Archiwizacja dokumentów kadrowych i osobowych
    • Archiwizacja dokumentów merytorycznych i proceduralnych
    • Archiwizacja dokumentów elektronicznych

3. Ewidencja księgowa operacji gospodarczych.
Omawiane zagadnienia:

    • Wyodrębnienie księgowości projektu w świetle prawa unijnego oraz wytycznych krajowych.
    • Wybrane sposoby ewidencji księgowej projektu. Weryfikacja prawidłowości ewidencji projektu w księgach rachunkowych.
    • Ścieżka audytu – co to jest i jakie zasady powinna spełniać

4. Audyt projektu.
Omawiane zagadnienia:

    • Podstawy prawne i wytyczne w zakresie audytu projektów UE.
    • Obszary badania audytowego oraz kryteria oceny stanu faktycznego.
    • Sprawozdanie z audytu – wartość informacyjna, stwierdzenie nieprawidłowości, zalecenia.
🤝 Szkolenie realizowane w ramach programu partnerskiego

Z przyjemnością informujemy, że szkolenie jest realizowane w ramach programu partnerskiego przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER we współpracy z Międzynarodowym Instytutem Szkoleń Specjalistycznych IIST. Wspólne działania obu instytucji mają na celu zapewnienie wysokiego poziomu merytorycznego i organizacyjnego, odpowiadającego aktualnym potrzebom uczestników.
Informacje organizacyjne

Inwestycja

Zgłoszenie

Kontakt

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji  SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
alt

Godziny pracy biura:           Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
 

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług:  referencje

POLITYKA  RABATOWA

Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.      
Uwagi

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.


ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI i KIEROWANIE ZESPOŁEM PROJEKTOWYM - od działań indywidualnych do zespołowych-2-dniowe inspirujące warsztaty praktyczne i symulacje.

03-04 lipca | Poznań lub Online
25-26 sierpnia | Warszawa lub Online
29-30 września | | Gdańsk lub Online
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

07-09 lipca | Gdańsk, Katowice lub Online
25-27 sierpnia | Poznań, Kraków lub Online
24-26 września | Warszawa, Wrocław lub Online
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

10-11 lipca | Wrocław lub Online
21-22 sierpnia | Warszawa lub Online
22-23 września | Gdańsk lub Online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

10-11 lipca | Warszawa, Gdańsk, Katowice lub Online
28-29 sierpnia | Poznań, Kraków lub Online
22-23 września | Warszawa, Katowice lub Online
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

14-15 lipca | Katowice lub Online
07-08 sierpnia | Poznań lub Online
18-19 września | Warszawa lub Online
Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych.

03-04 lipca | Poznań lub Online
25-26 sierpnia | Gdańsk, Wrocław lub Online
25-26 września | Warszawa, Kraków lub Online
Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i nowa ustawa PZP. (Noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

16 września 2025 r. do 19 września 2025 r. | Zakopane lub Online
25 listopada 2025 r. do 28 listopada 2025 r. | Zakopane lub Online
21 marca 2026 r. do 24 marca 2026 r. | Zakopane lub Online

Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

28-29 lipca | Wrocław lub Online
28-29 sierpnia | Gdańsk lub Online
29-30 września | Warszawa lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2025 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk