Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?
Zamów wycenę szkolenia zamkniętego
Zobacz więcej:
Opis szkolenia
Serdecznie zapraszamy do udziału w 2-dniowych warsztatach w zakresie zarządzania projektami zgodnie z metodyką PMBoK. Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Grupa docelowa
Program szkolenia przeznaczony jest dla osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest poznanie skutecznych metod zarządzania projektami zgodnie z metodyką PMBoK (Project Management Body of Knowledge) opracowaną przez Amerykański Instytut Zarządzania Projektami (PMI) i zdobycie praktycznych doświadczeń w zastosowaniu technik i narzędzi pozwalających skutecznie realizować własne przedsięwzięcia projektowe. Bezpośrednie ich odniesienie do cyklu życia projektu i studiów przypadków umożliwi ich łatwą adaptacje we własnym przedsiębiorstwie m.in. poprzez analizę uwarunkowań organizacyjnych, finansowych i wykorzystaniu potencjału zespołu projektowego. Warsztat szkoleniowy ma charakter autorski i został opracowany na bazie doświadczeń wynikających z realizacji szeregu przedsięwzięć projektowych. Realizacja materiału będzie odbywała się w trybie warsztatowym w następującym ujęciu: 20% czasu będzie przeznaczonych na część teoretyczną a 80% na realizację ćwiczeń, dyskusji, analizy studiów przypadków.
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania projektami i zasobami ludzkimi oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i złożonych przedsięwzięć. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody i techniki zarządzania.
Uczestnicy będą wiedzieli:
1. Kto jest odpowiedzialny za realizacje projektu.
2. W jaki sposób definiować zakres projektu w oparciu o oczekiwania odbiorców.
3. Jak skutecznie wykorzystać koncepcje i techniki zarządzania projektem.
4. Jak zarządzać ryzykiem poprzez dobieranie odpowiednich narzędzi i technik zarządczych.
5. Jak przeprowadzić i zakończyć projekt z sukcesem.
6. Jak zastosować metodykę zarządzania projektami do realizacji własnych projektów.
Uczestnicy będą potrafili:
1. Inicjować, planować i organizować realizacje przedsięwzięć projektowych.
2. Stawiać realne i wymierne cele, aby zapewnić korzystne dla przedsiębiorstwa efekty.
7. Opracować: zakres projektu, harmonogram jego realizacji oraz plan komunikacji i jakości.
8. Określać i alokować wymagane zasoby ludzkie, finansowe i rzeczowe.
9. Opracować system kontroli i monitorowania projektu.
Metodologia
Trenerzy
Tomasz Kurek Zobacz specjalizację trenerską
Przedsiębiorca, menadżer, trener biznesu i doradca z dziesięcioletnim stażem w zakresie zarządzania organizacjami i zespołami projektowymi. Członek Zarządu Agencji Rozwoju Innowacji SA, odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie usług z zakresu komercjalizacji wiedzy i transferu technologii. Doradzał przy opracowaniu kilkudziesięciu projektów inwestycyjnych wprowadzających do oferty firm nowe produkty i usługi. Współtworzył kilkanaście strategii rozwoju firm i instytucji publicznych, strategii komercjalizacji wynalazku i pozyskania inwestora. Zwolennik ciągłego i dobrze zaplanowanego doskonalenia organizacji w oparciu o zestaw narzędzi dobranych indywidualnie do jej sytuacji i potrzeb.
Program szkolenia
I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
- Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
- Omówienie głównych elementów warsztatów.
BLOK I – ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI – KLUCZOWE ASPEKTY
II. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI.
- Definicje projektu i programu.
- Przyczyny zainteresowania firm obszarem zarządzania projektami.
- Kluczowe czynniki wpływające na realizacje projektu.
- Obszary procesowe w zarządzaniu projektami.
- Kanon wiedzy o zarządzaniu projektami.
- Podstawowe obowiązki kierownika projektu.
- Kodeks etyczny zespołu i kierownika projektu.
III. CYKL ŻYCIA PROJEKTU.
- Właściwości cyklu życia projektu.
- Związki między cyklem życia produktu a cyklem życia projektu.
- Etapy (fazy) projektu.
- Wpływy organizacyjne na zarządzanie projektami.
IV. PROCESY ZARZADZANIA PROJEKTAMI.
- Grupa procesów rozpoczęcia (inicjacji) projektu.
o Opracowanie karty projektu.
o Rozpoznawanie interesariuszy.
- Grupa procesów rozpoczęcia (inicjacji) projektu.
o Opracowanie planu zarządzania projektem.
o Zbieranie wymagań.
o Precyzowanie zakresu.
o Tworzenie struktury podziału pracy.
o Określenie relacji między działaniami.
o Szacownie czasu trwania działań.
o Opracowywanie harmonogramu.
o Szacowanie kosztów.
o Określanie budżetu.
o Planowanie jakości.
o Opracowanie planu alokacji zasobów ludzkich.
o Planowanie komunikacji.
o Planowanie zarządzania ryzykiem.
o Planowanie zamówień.
- Grupa procesów realizacji.
o Kierowanie i zarządzanie realizacją projektu.
o Przeprowadzenie zapewnienia jakości.
o Pozyskiwanie zespołu projektu.
o Kształtowanie zespołu projektu.
o Zarządzanie zespołem projektu.
o Kształtowanie oczekiwań interesariuszy.
- Grupa procesów monitorowania i kontroli.
o Monitorowanie i kontrolowanie prac w projekcie.
o Przeprowadzenie zintegrowanej kontroli zmian.
o Weryfikacja zakresu.
o Kontrolowanie harmonogramu i kosztów.
o Przeprowadzenie kontroli jakości.
o Przekazywanie raportów z wykonania.
o Administrowanie zamówieniami.
- Grupa procesów zakończenia (zamknięcia projektu).
o Zamykanie projektu lub etapu.
o Zamykanie zamówień.
BLOK II – OBSZARY WIEDZY I PROCESÓW W ZARZĄDZANIU PROJEKTAMI
V. OBSZARY WIEDZY O ZARZĄDZANIU PROJKETAMI.
- I. Zarządzanie integracją projektu.
o Opracowywanie karty projektu.
o Opracowywanie planu zarządzania projektem.
o Kierowanie i zarządzanie realizacją projektu.
o Zintegrowana kontrola zmian.
o Zamykanie projektu lub etapu.
- II. Zarządzanie zakresem w projekcie.
o Zbieranie wymagań (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Precyzowanie zakresu (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Tworzenie struktury podziału pracy (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Weryfikacja zakresu (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Kontrolowanie zakresu (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
- III. Zarządzanie czasem w projekcie.
o Szacowanie kolejności działań (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Szacowanie czasu trwania działań (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Opracowywanie harmonogramu projektu.
o Kontrolowanie harmonogramu.
o Planowanie zakresu i struktury podziału pracy projektu.
o Definiowanie głównych kamieni milowych.
o Mind Mapping jako skuteczne narzędzie do tworzenia koncepcji realizacji zakresu projektu.
o Techniki planowania kosztów projektu (od etapu próby pozyskania oferty po realizację zakresu).
o Model potrójnego ograniczenia.
o Identyfikacja podstawowych błędów i sposobów ich eliminacji w planowaniu projektu.
- IV. Zarządzane kosztami w projekcie.
o Szacowanie kosztów (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Określanie budżetu (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Kontrolowanie kosztów (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
- V. Zarządzanie jakością w projekcie.
o Planowanie jakości (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Przeprowadzenie kontroli jakości (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
- VI. Zarządzanie zasobami ludzkimi w projekcie.
o Opracowywanie planu zasobów ludzkich.
o Pozyskiwanie zespołu projektu.
o Kształtowanie zespołu projektu.
o Zarządzanie operacyjne zespołem projektowym.
- VII. Zarządzanie komunikacją w projekcie.
o Rozpoznawanie interesariuszy projektu i kształtowanie ich oczekiwań.
o Planowanie komunikacji.
o Przekazywanie raportów z wykonania.
- VIII. Zarządzanie ryzykiem w projekcie.
o Planowanie zarządzania ryzykiem (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Rozpoznawanie ryzyka.
o Przeprowadzenie jakościowej analizy ryzyka.
o Planowanie reakcji na ryzyko.
o Monitorowanie i kontrolowanie ryzyka.
- IX. Zarządzanie zamówieniami w projekcie.
o Planowanie zamówień (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Dokonywanie zamówień (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Administrowanie zamówieniami (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
o Zamykanie zamówień (wkład, narzędzia i techniki, rezultaty).
BLOK III – TECHNIKI I ZASADY ZARZĄDZANIA OGRANICZENIAMI
VI. DEFINIOWANIE ZAKRESU PROJEKTU (POGŁĘBIENIE WIEDZY).
- Znaczenie roli i funkcji sponsora.
- Analiza interesariuszy projektu.
- Estymacja głównych potrzeb do realizacji zakresu projektu.
- Metody i techniki estymacji kosztów i przygotowanie się do negocjacji z klientem
- Wykorzystanie metody SMART do ustalania celów, wymogów i podstawowych mierników.
- Opracowanie karty projektu.
VII. WYKORZYSTANIE TECHNIK ALOKACJI I ESTYMACJI WYKORZYSTANIA ZASOBÓW W PROJEKTACH.
- Omówienie elementów związanych z monitorowaniem i kontrolą kosztów projektu.
- Przedstawienie głównych technik szacowania zasobów w projektach.
- Podział kosztów w projektach i metodyki ich szacowania.
- Przedstawienie różnych poziomów szacowania eksperckiego w kontekście potrzeb decyzyjnych.
- Uwzględnienie ograniczeń i bilansowanie zasobów.
- Szacowanie ryzyka i konieczność uwzględnienia działań w harmonogramie projektu.
VIII. WYZNACZANIE PLANU BAZOWEGO I MONITOROWANIE REALIZACJI ZADAŃ ZGODNIE Z PRZYJĘTYM HARMONOGRAMEM.
- Znaczenie planu bazowego w kontekście monitorowania uzyskanych wyników.
- Definiowanie i znaczenie typów planów bazowych w MS Project.
- Metoda wartości wypracowanej i ocena rentowności przedsięwzięcia.
BLOK IV – KRYTYCZNE ELEMENTY WPŁYWAJĄCE NA SUKCES PROJEKTU
IX. WPŁYW DOKONYWANYCH ZMIAN NA HARMONOGRAM PROJEKTU I ALOKACJĘ ZASOBÓW.
- Proces zarządzania zmianą i jego implementacja w harmonogramie.
- Szacowanie kosztów zmiany i jej konsekwencje na cele biznesowe przedsięwzięcia.
- Metody gradacji i selekcji proponowanych zmian w projekcie.
- Proces komunikacji zmiany w projekcie.
- Aktualizacja planu bazowego i wyznaczanie nowych planów bazowych.
X. TECHNIKI MONITOROWANIA PROJEKTU.
- Diagnozowanie przyczyn wystąpienia odchyleń i konieczność wprowadzania aktualizacji harmonogramu.
- Wykorzystanie harmonogramu w budowaniu pozytywnych relacji i oczekiwań z głównymi interesariuszami projektu.
- Kontrola kosztów i zalokowanych zasobów na różnych etapach cyklu życia projektu.
- Ocenia końcowa uzyskanych efektów i zapewnienie właściwej komunikacji.
XI. REALIZACJA I ZAMKNIECIE PROJEKTU.
- Akceptacja planu projektu przez sponsora projektu i klienta.
- Struktura i organizacja zespołu projektowego.
- Aktywne zarządzanie ryzykiem.
- Zarządzanie zamówieniami w projekcie.
- Weryfikacja, raportowanie i monitorowanie zakresu projektu.
- Zamkniecie formalne projektu.
XII. ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W PROJEKCIE.
- Procedury oceny potrzeb projektu.
- Określenie kryteriów kontroli zmian.
- Wybór narzędzi i technik zapewniających realizację oczekiwań klientów.
- Główne kryteria sukcesu.
BLOK V – ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI – WARSZTAT SKUTECZNEGO KIEROWNIKA PROJEKTU
XIII. PROCES ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (ZZL) W PROJEKCIE.
- Podstawowe procesy zarządzania personelem.
- Główne założenia oraz zasady ZZL w projekcie.
- Cykl zarządzania personelem w organizacji a cykl zarządzania personelem w projekcie.
XIV. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI Z PSYCHOLOGICZNEGO PUNKU WIDZENIA
- Zaangażowanie pracowników.
- Dążenie do elastyczności.
- Praca zespołowa.
- Źródła potencjalnych konfliktów i sposoby ich rozwiązywania.
- Cykl życia zespołu projektowego i jego oczekiwania względem kierownika projektu.
XV. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW ZESPOŁÓW PROJEKTOWYCH.
- Rodzaje motywacji u człowieka – podstawy psychologiczne.
- Czynniki motywujące do realizacji zadań projektowych.
- Diagnoza motywacji własnej.
- Zasady i procedury motywowania niefinansowego.
- Skuteczna krytyka.
- Skuteczna pochwała.
- Rozmowy korygujące zachowania.
- Najczęściej popełniane błędy w motywowaniu przez Kierowników Projektu.
XVI. EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA - OSIĄGANIE REZULTATÓW PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU ZASOBÓW.
- Cztery generacje zarządzania czasem.
- Złota zasada Pareto - koncentracja na esencji, moc kasowania i potęga upraszczania.
- 5 kroków do sukcesu i wzrostu motywacji.
- Prawo Parkinsona – magia terminów zwiększających efektywność.
- Prawo Hofstadtera – uważaj co robisz, bo będziesz to robił dłużej, niż myślisz.
- Lenistwo bycia zajętym – jak bycie zajętym, wydajność i produktywność różnią się od siebie.
XVII. ROLA LIDERA PROJEKTU I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
- Definiowanie przywództwa.
- Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem.
- 8 kroków do przywództwa.
- Cechy i rola lidera w zespole i organizacji.
- Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych.
- Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
XVIII. SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
- Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
- Opanowanie sztuki przekonywania.
- Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
- Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać w projekcie?
XIX. PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE.
Informacje organizacyjne
Inwestycja
Zgłoszenie
Kontakt
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań

Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.