Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
NEWSLETTER

Zapisz się
Organizacja szkoleń Semper Blog Budowanie silnej marki pracodawcy

Budowanie silnej marki pracodawcy

Budowanie silnej marki pracodawcy

Internet odgrywa w dzisiejszych czasach bardzo dużą rolę, co ma przełożenie na rynek pracy i przedsiębiorstwa. Firmy prowadzące rekrutację na dane stanowisko głównie ogłaszają nabór w sieci, a kandydaci bardzo często, zanim zdecydują się na wysłanie swoich dokumentów aplikacyjnych, najpierw szukają informacji na temat potencjonalnego pracodawcy. Stąd tak ważne jest budowanie wizerunku marki, który będzie atrakcyjny dla pracowników i kandydatów do pracy. Co warto wiedzieć o employer branding i jak zbudować pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa?

Employer branding — co to jest?

Poruszając temat budowania silnej marki, pracodawcy należy wyjść od wyjaśnienia pojęcia, jakim jest employer branding. Co to jest? Otóż w największym skrócie jest to proces budowania, a także zarządzania wizerunkiem pracodawcy, jaki kreowany jest w oczach pracowników — tych obecnych, jak również potencjalnych. Przede wszystkim skupia się na tym, żeby firma jawiła się jako atrakcyjne miejsce pracy. Chcąc wyodrębnić najważniejsze działania employer brandingu należy wymienić:

- komunikację wartości oraz kultury organizacyjnej — mowa o wartościach firmy, jej misji oraz wizji, które mogą zainteresować potencjalnych pracowników;

- zadowolenie pracowników — między innymi poprzez zapewnienie benefitów oraz odpowiednich warunków pracy;

- marketing — promowanie ofert pracy oraz wyszczególnienie korzyści, jakie płyną z zatrudnienia;

- zarządzanie reputacją — regularne przeglądanie stron, na których znajdują się opinie o firmach i odpowiednie reagowanie na wpisy. 

Dlaczego employer branding jest tak ważny? Powodem jest to, że silna marka pracodawcy, to mniejsza rotacja, większe zaangażowanie pracowników w wykonywanie obowiązków i łatwiejsze znalezienie dobrze wykwalifikowanych pracowników. A to wszystko zwiększa szanse na sukces marki. 

Budowanie marki firmy poprzez odpowiednie warunki pracy i benefity pracownicze

Jeden z elementów strategii employer branding polega na stworzeniu przyjaznego miejsca pracy i zapewnieniu satysfakcjonujących benefitów. A to oznacza, że budowanie marki firmy warto zacząć od:

- stworzenia przyjaznego środowiska pracy, czyli komfortowego biura, odpowiednich udogodnień czy strefy relaksu;

- umożliwienia pracy zdalnej lub systemu hybrydowego;

- wprowadzenia elastycznych godzin pracy — aby każdy pracownik mógł dostosować czas pracy do swoich potrzeb. 

Poza tym warto wprowadzić benefity dla pracowników, na przykład w postaci karnetów na siłownię, basen, pakietów zdrowotnych, dofinansowania kursów i szkoleń etc. Jednym ze szkoleń, na które warto zapisać pracowników odpowiedzialnych za proces rekrutacji w firmie, są szkolenia HR. Zdobyta wiedza i rozwój pracowników, to coś, co na pewno zaprocentuje. A dzięki temu, że szkolenia odbywają się online, to może się na nie zapisać każdy, bez względu na to, z jakiego regionu Polski pochodzi. 

Budowanie wizerunku marki — cele strategii oraz dobór narzędzi do promocji

Budowanie wizerunku marki to kluczowy element strategii marketingowej, który ma na celu stworzenie pozytywnego oraz trwałego obrazu marki w świadomości odbiorców. Głównymi celami emplyer branding jest zbudowanie zaufania do firmy, wyróżnienie się na rynku, zwiększenie rozpoznawalności marki, wzmocnienie relacji z klientami, a w dalszej perspektywie zwiększenie wartości rynkowej marki. Jeżeli chodzi o narzędzia, za pomocą których można dotrzeć do odbiorców i tym samym prowadzić budowanie wizerunku marki to jest ich dość dużo. Na pewno na szczycie najpopularniejszych narzędzi do promocji są media społecznościowe oraz wartościowe treści zamieszczane na blogach i stronach internetowych, które mają na celu budowanie autorytetu marki. Nie bez znaczenia jest też reklama online i offline oraz tworzenie bazy subskrybentów. Dobrym pomysłem jest też wprowadzenie programów lojalnościowych czy podjęcie współprac z influencerami. 

Employer branding zewnętrzny — co go wyróżnia?

Employer branding zewnętrzny kierowany jest do osób, które nie są pracownikami firmy, a zatem do potencjalnych kandydatów. Czym się wyróżnia i w jaki sposób można budować silną markę na zewnątrz? W dobie Internetu z pewnością duży nacisk należy położyć na komunikację w mediach społecznościowych. Za pośrednictwem popularnych platform można zamieszczać informacje o osiągnięciach firmy, kulturze pracy czy aktualnych projektach. Ważną rolę odgrywa też oficjalna strona internetowa firmy z zakładkami dotyczącymi ofert pracy czy relacji pracowników. W zewnętrznym employer branding kluczowy jest też marketing rekrutacyjny zawierający przyciągające kampanie reklamowe i content, w którym pracodawca będzie przedstawiony jako lider w branży. Warto też uczestniczyć w lokalnych targach pracy, organizować webinary oraz monitorować opinie na temat marki i w razie potrzeby reagować. 

Wewnętrzny oraz zewnętrzny employer branding jest niezwykle ważny w procesie budowania silnej marki. Prawidłowo opracowana strategia, to pozytywny wizerunek i większa szansa na sukces. Istotne jest też inwestowanie w rozwój pracowników i umożliwianie im uczestniczenia w kursach, takich jak kurs HR online skierowany do pracowników działu HR, prowadzony przez znakomitych fachowców. 



Polecane artykuły

Kiedy warto skorzystać z zewnętrznego wsparcia w zamówieniach publicznych?

Procedury przetargowe bywają skomplikowane, czasochłonne i pełne formalnych pułapek. Dlatego coraz więcej firm i instytucji sięga po profesjonalne wsparcie zewnętrzne, by wspomóc się w...
Sztuka aktywnego słuchania – dlaczego jest tak ważna w biznesie i administracji?

W natłoku zadań i projektów łatwo zapomnieć, że dobra komunikacja w biznesie i administracji zaczyna się od aktywnego słuchania. Ta umiejętność jest kluczowa nie tylko w skutecznym...
Odpowiedzialność inwestora, projektanta i wykonawcy w procesie budowlanym

Proces budowlany jest bardzo złożony, a odpowiedzialność za poszczególne jego aspekty rozkłada się na inwestora, projektanta i wykonawcę. Każdy z nich odpowiada za inne elementy, ale...

ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI i KIEROWANIE ZESPOŁEM PROJEKTOWYM - od działań indywidualnych do zespołowych-2-dniowe inspirujące warsztaty praktyczne i symulacje.

25-26 sierpnia | Warszawa lub Online
29-30 września | | Gdańsk lub Online
30-31 października | Poznań lub Online
Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

25-27 sierpnia | Poznań, Kraków lub Online
24-26 września | Warszawa, Wrocław lub Online
27-29 października | Gdańsk, Katowice lub Online
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

21-22 sierpnia | Warszawa lub Online
22-23 września | Gdańsk lub Online
30-31 października | Katowice lub Online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

28-29 sierpnia | Poznań, Kraków lub Online
22-23 września | Warszawa, Katowice lub Online
23-24 października | Poznań, Kraków lub Online
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

07-08 sierpnia | Poznań lub Online
18-19 września | Warszawa lub Online
02-03 października | Gdańsk lub Online
Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych.

25-26 sierpnia | Gdańsk, Wrocław lub Online
25-26 września | Warszawa, Kraków lub Online
27-28 października | Gdańsk, Poznań lub Online
Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i nowa ustawa PZP. (Noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

16 września 2025 r. do 19 września 2025 r. | Zakopane lub Online
25 listopada 2025 r. do 28 listopada 2025 r. | Zakopane lub Online
21 marca 2026 r. do 24 marca 2026 r. | Zakopane lub Online

Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

28-29 sierpnia | Gdańsk lub Online
29-30 września | Warszawa lub Online
27-28 października | Poznań lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2025 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
KFS
szkolenia dofinansowane
BUR
Baza Usług Rozwojowych
Szkolenia online
terminy webinarów
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia w języku angielskim
Porady prawne
już od 100 zł