Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
NEWSLETTER

Zapisz się
Organizacja szkoleń Semper Blog Budowanie silnej marki pracodawcy

Budowanie silnej marki pracodawcy

Budowanie silnej marki pracodawcy

Internet odgrywa w dzisiejszych czasach bardzo dużą rolę, co ma przełożenie na rynek pracy i przedsiębiorstwa. Firmy prowadzące rekrutację na dane stanowisko głównie ogłaszają nabór w sieci, a kandydaci bardzo często, zanim zdecydują się na wysłanie swoich dokumentów aplikacyjnych, najpierw szukają informacji na temat potencjonalnego pracodawcy. Stąd tak ważne jest budowanie wizerunku marki, który będzie atrakcyjny dla pracowników i kandydatów do pracy. Co warto wiedzieć o employer branding i jak zbudować pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa?

Employer branding — co to jest?

Poruszając temat budowania silnej marki, pracodawcy należy wyjść od wyjaśnienia pojęcia, jakim jest employer branding. Co to jest? Otóż w największym skrócie jest to proces budowania, a także zarządzania wizerunkiem pracodawcy, jaki kreowany jest w oczach pracowników — tych obecnych, jak również potencjalnych. Przede wszystkim skupia się na tym, żeby firma jawiła się jako atrakcyjne miejsce pracy. Chcąc wyodrębnić najważniejsze działania employer brandingu należy wymienić:

- komunikację wartości oraz kultury organizacyjnej — mowa o wartościach firmy, jej misji oraz wizji, które mogą zainteresować potencjalnych pracowników;

- zadowolenie pracowników — między innymi poprzez zapewnienie benefitów oraz odpowiednich warunków pracy;

- marketing — promowanie ofert pracy oraz wyszczególnienie korzyści, jakie płyną z zatrudnienia;

- zarządzanie reputacją — regularne przeglądanie stron, na których znajdują się opinie o firmach i odpowiednie reagowanie na wpisy. 

Dlaczego employer branding jest tak ważny? Powodem jest to, że silna marka pracodawcy, to mniejsza rotacja, większe zaangażowanie pracowników w wykonywanie obowiązków i łatwiejsze znalezienie dobrze wykwalifikowanych pracowników. A to wszystko zwiększa szanse na sukces marki. 

Budowanie marki firmy poprzez odpowiednie warunki pracy i benefity pracownicze

Jeden z elementów strategii employer branding polega na stworzeniu przyjaznego miejsca pracy i zapewnieniu satysfakcjonujących benefitów. A to oznacza, że budowanie marki firmy warto zacząć od:

- stworzenia przyjaznego środowiska pracy, czyli komfortowego biura, odpowiednich udogodnień czy strefy relaksu;

- umożliwienia pracy zdalnej lub systemu hybrydowego;

- wprowadzenia elastycznych godzin pracy — aby każdy pracownik mógł dostosować czas pracy do swoich potrzeb. 

Poza tym warto wprowadzić benefity dla pracowników, na przykład w postaci karnetów na siłownię, basen, pakietów zdrowotnych, dofinansowania kursów i szkoleń etc. Jednym ze szkoleń, na które warto zapisać pracowników odpowiedzialnych za proces rekrutacji w firmie, są szkolenia HR. Zdobyta wiedza i rozwój pracowników, to coś, co na pewno zaprocentuje. A dzięki temu, że szkolenia odbywają się online, to może się na nie zapisać każdy, bez względu na to, z jakiego regionu Polski pochodzi. 

Budowanie wizerunku marki — cele strategii oraz dobór narzędzi do promocji

Budowanie wizerunku marki to kluczowy element strategii marketingowej, który ma na celu stworzenie pozytywnego oraz trwałego obrazu marki w świadomości odbiorców. Głównymi celami emplyer branding jest zbudowanie zaufania do firmy, wyróżnienie się na rynku, zwiększenie rozpoznawalności marki, wzmocnienie relacji z klientami, a w dalszej perspektywie zwiększenie wartości rynkowej marki. Jeżeli chodzi o narzędzia, za pomocą których można dotrzeć do odbiorców i tym samym prowadzić budowanie wizerunku marki to jest ich dość dużo. Na pewno na szczycie najpopularniejszych narzędzi do promocji są media społecznościowe oraz wartościowe treści zamieszczane na blogach i stronach internetowych, które mają na celu budowanie autorytetu marki. Nie bez znaczenia jest też reklama online i offline oraz tworzenie bazy subskrybentów. Dobrym pomysłem jest też wprowadzenie programów lojalnościowych czy podjęcie współprac z influencerami. 

Employer branding zewnętrzny — co go wyróżnia?

Employer branding zewnętrzny kierowany jest do osób, które nie są pracownikami firmy, a zatem do potencjalnych kandydatów. Czym się wyróżnia i w jaki sposób można budować silną markę na zewnątrz? W dobie Internetu z pewnością duży nacisk należy położyć na komunikację w mediach społecznościowych. Za pośrednictwem popularnych platform można zamieszczać informacje o osiągnięciach firmy, kulturze pracy czy aktualnych projektach. Ważną rolę odgrywa też oficjalna strona internetowa firmy z zakładkami dotyczącymi ofert pracy czy relacji pracowników. W zewnętrznym employer branding kluczowy jest też marketing rekrutacyjny zawierający przyciągające kampanie reklamowe i content, w którym pracodawca będzie przedstawiony jako lider w branży. Warto też uczestniczyć w lokalnych targach pracy, organizować webinary oraz monitorować opinie na temat marki i w razie potrzeby reagować. 

Wewnętrzny oraz zewnętrzny employer branding jest niezwykle ważny w procesie budowania silnej marki. Prawidłowo opracowana strategia, to pozytywny wizerunek i większa szansa na sukces. Istotne jest też inwestowanie w rozwój pracowników i umożliwianie im uczestniczenia w kursach, takich jak kurs HR online skierowany do pracowników działu HR, prowadzony przez znakomitych fachowców. 



Polecane artykuły

Prawidłowa dokumentacja realizacji zamówienia publicznego

Zastanawiasz się, jaka powinna być dokumentacja zamówień publicznych, by móc uniknąć nieporozumień, stresu i problemów przy rozliczeniach? To temat, który wielu wykonawców odkłada na...
Jak skutecznie aplikować przy zamówieniach publicznych z funduszy unijnych?

Dotacje unijne a zamówienia publiczne – zastanawiasz się co zrobić, aby Twoja oferta do zamówienia publicznego finansowanego ze środków unijnych spotkała się z pozytywnym rozpatrzeniem?...
Czym jest zasada uczciwej konkurencji w zamówieniach publicznych?

Potrzebujesz jasnego wyjaśnienia, czym jest zasada uczciwej konkurencji w zamówieniach publicznych? Jeżeli tak, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Z poniższego tekstu dowiesz się, jak...

ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

21-23 maja | Poznań, Wrocław lub Online
09-11 czerwca | Warszawa, Kraków lub Online
07-09 lipca | Gdańsk, Katowice lub Online
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

22-23 maja | Warszawa lub Online
09-10 czerwca | Gdańsk lub Online
10-11 lipca | Wrocław lub Online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

29-30 maja | Warszawa, Kraków lub Online
12-13 czerwca | Gdańsk, Wrocław lub Online
10-11 lipca | Warszawa, Gdańsk, Katowice lub Online
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

19-20 maja | Warszawa lub Online
16-17 czerwca | Kraków lub Online
14-15 lipca | Katowice lub Online

Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych.

22-23 maja | Wrocław lub Online
12-13 czerwca | Gdańsk, Warszawa lub Online
03-04 lipca | Poznań lub Online
Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i nowa ustawa PZP. (Noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

20 maja 2025 r. do 23 maja 2025 r. | Zakopane lub Online
01 lipca 2025 r. do 04 lipca 2025 r. | Zakopane lub Online
16 września 2025 r. do 19 września 2025 r. | Zakopane lub Online
Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

22-23 maja | Warszawa lub Online
26-27 czerwca | Kraków lub Online
28-29 lipca | Wrocław lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2025 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
KFS
szkolenia dofinansowane
BUR
Baza Usług Rozwojowych
Szkolenia online
terminy webinarów
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia w języku angielskim
Porady prawne
już od 100 zł