Nabycie skutecznych technik oraz zrozumienie idei sprzedaży to absolutna konieczność każdego, kto działa w branży handlowej, usługowej czy prowadzi własny biznes.
Kluczem do skutecznej sprzedaży jest bezsprzecznie zdobycie zaufania klienta. Równie ważna jest pozytywna percepcja produktów, istotniejsza niż rzeczywista jakość towaru czy usługi.
Zdaniem wielu przedsiębiorców największe trudności sprawia sfinalizowanie transakcji. Przeszkodą nie jest sama prezentacja produktu i przedstawienie jego walorów ale właśnie nakłonienie klienta do zakupu. Koniecznym warunkiem do zawarcia transakcji jest obustronna chęć do nawiązania współpracy handlowej. Kooperujemy w dobie gospodarki wolnorynkowej, cechującą się dużą konkurencją, dlatego też to stronie sprzedającej zależy bardziej na zawarciu transakcji. W tym celu wynaleziono i opracowano techniki sprzedaży.
Na profesjonalną sprzedaż oprócz samego momentu transakcji składają się także inne elementy: wysokie kompetencje sprzedawcy posiadającego fachową wiedzę na temat oferowanego produktu, kultura osobista, umiejętność perswazji. Wymienione wyżej czynniki powinny skutkować nawiązaniem dobrych, trwałych relacji z klientem.
Wyróżnia się trzy podstawowe techniki sprzedaży:
- Sprzedaż skoncentrowana na kliencie – przemyślana selekcja grupy odbiorców usługi lub produktu, wybór dokonywany najczęściej na podstawie cech demograficznych np. płeć czy wykształcenie
- Sprzedaż skoncentrowana na produkcie – koncentracja na atrybutach, konkretnych cechach, podział procesu na kilka etapów, przedstawienie produktu przeznaczonego do wielu grup odbiorców
- Sprzedaż skoncentrowana na sprzedającym – najmniej skuteczna z technik sprzedaży, dotyczy sprzedaży bezpośredniej, nieumiejętnie poprowadzona kampania reklamowa polegająca na zaangażowaniu osoby znanej jednak kojarzonej jednoznacznie negatywnie może skutkować całkowitym brakiem zainteresowania produktem.
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji Semper pragnie serdecznie zaprosić na najbliższą edycję szkolenia pt. "Profesjonalna sprzedaż - inspirujące warsztaty dla handlowców [zajęcia praktyczne realizowane przy pomocy kamery video]", które odbędzie się w dniach 25-27 lipca 2012r. w Zakopanem.
Szkolenie przeznaczone dla osób, których praca zawodowa związana jest z szeroko pojętą sprzedażą i które chcą zdobyć lub uzupełnić kwalifikacje z zakresu technik sprzedaży oraz pozyskiwania klientów.
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi szkolenia: PROGRAM SZKOLENIA
[red. Michał Piszczyk]