Szkolenia pracowników to świetny sposób na podniesienie ich kompetencji i zwiększenie w ten sposób potencjału naszej firmy. Szkolenia takie, realizowane zarówno przez zewnętrzne firmy, jak i wewnętrznych specjalistów, mogą obejmować dowolną tematykę. Poniżej spróbujemy wyróżnić poszczególne rodzaje szkoleń i krótko je scharakteryzować.
Jeden z najczęstszych podziałów szkoleń wyróżnia te dwa rodzaje. W szkoleniach otwartych mogą uczestniczyć osoby z różnych firm dlatego treści na nich prezentowane często mają charakter uniwersalny. Ich dodatkową zaletą jest możliwość poznania osób pracujących w innych przedsiębiorstwach i branżach. Trwają najczęściej jeden dzień.
Szkolenia zamknięte są przeznaczone dla osób pracujących w jednej firmie, jednym dziale lub jednym zespole projektowym. Są dłuższe niż szkolenia otwarte (trwają 2-3 dni) i – poza treściami ogólnymi – koncentrują się na profilu danej firmy co pozwala podnieść kwalifikacje zawodowe jej pracowników.
Powyższy podział szkoleń nie jest oczywiście jedynym. Pod względem merytorycznym dzielimy je na: szkolenia zawodowe, szkolenia kompetencji miękkich, szkolenia BHP i szkolenia językowe.
Szkolenia zawodowe polegają przede wszystkim na podnoszeniu kompetencji pracownika w kontekście wymagań jego stanowiska pracy. Są przeprowadzane gdy nie posiada on wystarczających kwalifikacji lub chce się rozwijać podnosząc umiejętności już posiadane.
Szkolenia kompetencji miękkich mają na celu wspomaganie pracownika nie koncentrując się bezpośrednio na kwestiach zawodowych, a raczej na rozwoju jego osobowości. Pomagają lepiej radzić sobie ze stresem, poprawiają umiejętność komunikacji, autoprezentacji, itp. Szkolenia takie również podnoszą kompetencje pracownika, czyniąc go skuteczniejszym i bardziej świadomym.
Szkolenia BHP (a więc z zakresu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy) musi przejść każdy pracownik rozpoczynający pracę na danym stanowisku. Podczas tego typu szkoleń, poruszana jest kwestia potencjalnych zagrożeń, a także możliwości ich unikania i (w określonych przypadkach) eliminowania. Przeprowadza je zazwyczaj jedna osoba.
Szkolenia językowe są formą wzbogacenia kompetencji. Przeprowadza się je przede wszystkim wtedy, gdy znajomość języka obcego jest wymagana na określonym stanowisku, jednak niektóre firmy traktują szkolenia językowe jako jedną z metod samodoskonalenia pracowników.
Bez względu na rodzaj szkoleń, warto brać w nich udział zawsze, gdy nadarzy się ku temu okazja. Jest to nie tylko sposób na poszerzenie wachlarza umiejętności, ale również na poznanie tajników naszej pracy i nowych ludzi. Dbajmy o własny rozwój a nasza wartość na rynku pracy z pewnością wzrośnie.
ponad 0 zadowolonych uczestników |
0 zaangażowania |
ponad 0 zrealizowanych szkoleń |
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia". |
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem". |
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników." |
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów." |
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego." |
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego." |