Znajdź na stronie:
telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
e-mail: info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Organizacja szkoleń Semper Szkolenia Szkolenia zarządzanie projektami Zarządzanie projektami zgodnie z metodyką Project Cycle Management - PCM - 2-dniowe warsztaty praktyczne.

Zarządzanie projektami zgodnie z metodyką Project Cycle Management - PCM - 2-dniowe warsztaty praktyczne.


Nie znalazłeś odpowiedniego terminu, miasta i masz do przeszkolenia minimum 4 pracowników?

Zamów wycenę szkolenia zamkniętego
Zobacz więcej:

Opis szkolenia

Serdecznie zachęcamy do udziału w warsztatach praktycznych: Zarządzanie projektami  zgodnie z metodyką Project Cycle Management - PCM.
Termin Zarządzania Cyklem Życia Projektu był stosowany do opisywania czynności zarządzania i procedur podejmowania decyzji używanych w trakcie cyklu życia projektu (włączając kluczowe zadania, role, odpowiedzialności, kluczowe dokumenty i opcje decyzyjne). W 1992 roku Komisja Europejska zaadoptowała zestaw narzędzi do planowania i zarządzania projektami nazwany Zarządzaniem Cyklem Życia Projektu ( ang. Project Cycle Management - PCM). Metoda ta główny nacisk kładzie na zapewnienie, że projekt spełni oczekiwania finansującego. PCM jest zestawem (zdań, koncepcji, technik):
    * koncepcji cyklu życia projektu,
    * analizy interesariuszy
    * narzędzi planowania (Macierz Logiczna),
    * kluczowych czynników jakościowych,
    * harmonogramów czynności i zasobów,
    * standaryzowanych, spójnych struktur kluczowych dokumentów projektowych

Stosowanie PCM w trakcie realizacji projektu jest nazywane "zintegrowanym podejściem" do zarządzania cyklem życia projektu. Głównym celem, dla którego zastosowano ten zestaw koncepcji było usprawnienie zarządzania projektami współfinasowanymi z Unią Europejską.

alt

Grupa docelowa

Program szkolenia jest przeznaczony dla wszystkich osób chcących zdobyć kompleksową wiedzę w zakresie skutecznego organizowania i zarządzania projektami. Głównymi adresatami warsztatów są więc specjaliści oraz kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla zarządzania.
Cel szkolenia

Zarządzanie cyklem życia projektu (ang. Project Cycle Management - PCM) oznacza zastosowanie zintegrowanego podejścia do zarządzania projektem poprzez użycie m.in.: 

-        Podziału projektu na etapy,

-        Analizy wpływu głównych interesariuszy na cele projektowe,

-        Kluczowych czynników jakościowych,

-        Narzędzi planowania – "Macierzy Logicznej" i harmonogramów,

-        Zunifikowanych dokumentów projektowych w ramach danego programu.

 

Projekt zgodnie z definicją UE jest "serią czynności zmierzających do osiągnięcia jasno określonych celów w zdefiniowanym okresie czasu i określonym budżecie". Głównymi celami szkolenia są: 

-       Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z podstaw zarządzania projektami. 

-       Nabycie przez uczestników szkolenia praktycznych umiejętności, które będą mogli wykorzystać realizując projekty lub w nich uczestnicząc.

-       Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć  w codziennej pracy.

 

Szkolenie powstało by przekazać Państwu dobre i sprawdzone metody i techniki zarządzania projektami współfinansowanymi ze środków UE, które w znacznej mierze ułatwiają prowadzenie projektu, zwiększając szanse na osiągnięcie sukcesu    i założonego celu, a także pomagają w kontrolowany sposób prowadzić projekt.

Korzyści dla uczestników

Zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie opanowania metodyki PCM, identyfikacji innowacyjnych cech projektów i oceny ich powiązania z wytycznymi danego programu. Opanowanie podstawowych zasad przygotowania konkursów na projekty innowacyjne i ponadnarodowe z uwzględnieniem trybu i metodyki ich rankingowania oraz monitorowania i końcowego rozliczenia. Uzupełniającym ważnym celem tego szkolenia będzie również przekazanie wiedzy dotyczącej ryzyk na etapie projektowania, realizacji i rozliczenia projektów unijnych oraz umiejętności skutecznego przeciwdziałania tym zagrożeniom. 

Uczestnicy będą wiedzieli:
1.    W jaki sposób skutecznie wykorzystać metodykę PCM w swoim własnym projekcie.
2.    Kto jest odpowiedzialny za realizacje projektu.
3.    W jaki sposób definiować zakres projektu w oparciu o oczekiwania odbiorców.
4.    Jak skutecznie wykorzystać koncepcje i szereg technik zarządzania projektem.
5.    Jak zarządzać ryzykiem poprzez dobieranie odpowiednich narzędzi i technik zarządczych.
6.    Jak przeprowadzić i zakończyć projekt z sukcesem.
7.    Jak zastosować metodykę zarządzania projektami do realizacji własnych projektów. 

Uczestnicy będą potrafili:   
1. Inicjować, planować i organizować realizacje przedsięwzięć projektowych w oparciu o metodykę PCM.
2.    Stawiać realne i wymierne cele, aby zapewnić korzystne dla przedsiębiorstwa efekty.
3.    Opracować: zakres projektu, harmonogram jego realizacji oraz plan komunikacji i jakości.
4.    Określać i alokować wymagane zasoby ludzkie, finansowe i rzeczowe.
5.  Opracować system kontroli i monitorowania projektu.
Metodologia

Trenerzy

dr inż Martin Daliga
Zobacz specjalizację trenerską
Program szkolenia

I.       WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW. 

-        Prezentacja trenera i uczestników.

-        Omówienie głównych elementów warsztatów szkoleniowych. 

II. WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI.                   

-        Definicje projektu i programu – ćwiczenie.

-        Definiowanie podstawowych terminów  i pojęć zarządzania projektem. 

-        Przyczyny zainteresowania firm i organizacji obszarem zarządzania projektami.  

-        Kluczowe czynniki sukcesu wpływające na realizacje projektu.

-        Cykl życia projektu w kontekście opracowania oferty i realizacji zakresu. 

-        Podstawowe obowiązki kierownika projektu i członków zespołu.

-        Kodeks etyczny zespołu i kierownika projektu. 

Ćwiczenia: Opracowanie definicji zarządzania projektami przez uczestników warsztatów. 

III. ZARZĄDZANIE CYKLEM PROJEKTU 

-        Omówienie poszczególnych etapów cyklu życia projektu – PCM.  

-        Zastosowanie matrycy logicznej do planowania – ćwiczenia grupowe.

-        Dekompozycja celów projektu przy wykorzystaniu drzewa problemów – ćwiczenia indywidualne.

-        6 miar sukcesu projektu: czas, budżet, zakres, jakość, ryzyko, korzyści – ćwiczenie grupowe na podstawie studium przypadku.

-        Ocena możliwych źródeł weryfikacji skuteczności osiągniętych założeń.

-        Typy projektów.

-        Czynności koordynacyjne i kierownicze w ramach projektu.

-        Warunki wstępne efektywnego zarządzania projektem.

-        Ograniczenia dotyczące: czasu, zakresu, budżetu. 

Ćwiczenia: Opracowanie matrycy logicznej dla studium przypadku, przyporządkowanie poszczególnych: czynności, zdarzeń, decyzji do etapów cyklu PCM, opracowanie miar sukcesu projektu przy wykorzystaniu scenariusza biznesowego. 

IV. PRAKTYCZNE INICJOWANIE PROJEKTU - OBSZARY W ZARZĄDZANIU PROJEKTEM. 

-        Plan Projektu i opracowanie matrycy priorytetów – ćwiczenie grupowe.

-        Uzasadnienie biznesowe projektu – ćwiczenie grupowe.

-        Budowa skutecznego zespołu projektowego - ćwiczenie indywidualne.

-        Ustalanie wskaźników produktu - ćwiczenie grupowe.

-        Ustalanie wskaźników rezultatu - ćwiczenie grupowe.

-        Ustalanie wskaźników oddziaływania - ćwiczenie grupowe. 

Ćwiczenia: opracowanie planu projektu przy wykorzystaniu scenariusza biznesowego, podjęcie decyzji o zainicjowaniu projektu poprzez opracowanie uzasadnienia biznesowego projektu, określenie wskaźników produktu, rezultatu oraz wskaźników oddziaływania na podstawie analizy dostarczonego przez trenera studium przypadku.  

V. PRZYKŁADY W ZAKRESIE PLANOWANIA PROJEKTU - CYKL ŻYCIA PROJEKTU.  

-        Struktura podziału zadań – studia przypadku.

-       Planowanie zasobów.

-        Metody szacowania czasu trwania i kosztów zadań projektowych.

-        Diagram struktury produktów – ćwiczenia grupowe.

-        Diagram następstwa produktów – ćwiczenia grupowe.

-        Opis produktu końcowego – ćwiczenia grupowe.

-        Schemat sieciowy projektu (metoda ścieżki krytycznej).

-        Harmonogram projektu.  

Ćwiczenia: Opracowanie struktury podziału zadań na podstawie scenariusza biznesowego, Opracowanie opisu produktu końcowego i definiowanie struktury i zależności między produktami.   

VI. DEFINIOWANIE ZAKRESU PROJEKTU – POGŁĘBIENIE WIEDZY.                             

-        Znaczenie roli i funkcji sponsora – ćwiczenia grupowe.

-        Analiza interesariuszy projektu – ćwiczenie indywidualne.

-        Estymacja głównych potrzeb do realizacji zakresu projektu.

-        Metody i techniki estymacji kosztów.

-        Wykorzystanie metody SMART do ustalania celów, wymogów i podstawowych mierników – ćwiczenia. 

Ćwiczenia: Opracowanie struktury organizacyjnej dla wybranego scenariusza biznesowego, Opracowanie mapy interesariuszy w projektach, Definiowanie celów przy wykorzystaniu techniki SMART. 

VII. WYKORZYSTANIE TECHNIK ALOKACJI I ESTYMACJI WYKORZYSTANIA ZASOBÓW W PROJEKTACH.  

-        Omówienie elementów związanych z monitorowaniem i kontrolą kosztów projektu.

-        Przedstawienie głównych technik szacowania zasobów w projektach – ćwiczenia grupowe.

-        Podział kosztów w projektach i metodyki ich szacowania – ćwiczenia grupowe.

-        Przedstawienie różnych poziomów szacowania eksperckiego w kontekście potrzeb decyzyjnych.

-        Uwzględnienie ograniczeń i bilansowanie zasobów.

-        Szacowanie ryzyka i konieczność uwzględnienia działań w harmonogramie projektu. 

Ćwiczenia: Zastosowanie techniki Delfickiej do planowania budżetu na podstawie scenariusza biznesowego, Poziomy dokładności oszacowań na poszczególnych etapach cyklu życia projektu. 

VIII. PLANOWANIE PROJEKTU.                               

-        Planowanie zakresu i struktury podziału pracy projektu – ćwiczenia grupowe.

-        Definiowanie głównych kamieni milowych – ćwiczenia grupowe.

-        Opracowanie harmonogramu realizacji za pomocą techniki: PERT, CPM i Gantta.

-        Mind Mapping jako skuteczne narzędzie do tworzenia koncepcji realizacji zakresu projektu.

-        Techniki planowania kosztów projektu (od etapu próby pozyskania oferty po realizację zakresu).

-        Model potrójnego ograniczenia - ćwiczenia grupowe.

-        Stworzenie planu komunikacji, jakości i macierzy odpowiedzialności.

-        Identyfikacja podstawowych błędów i sposobów ich eliminacji w planowaniu projektu. 

Ćwiczenia: Definiowanie kamieni milowych dla przekazanych przez trenera studium przypadku, Opracowanie planu komunikacji w projekcie, Definiowanie ograniczeń w projekcie. 

IX. WYZNACZANIE PLANU BAZOWEGO I MONITOROWANIE REALIZACJI ZADAŃ ZGODNIE Z PRZYJĘTYM HARMONOGRAMEM.   

-        Znaczenie planu bazowego w kontekście monitorowania uzyskanych wyników.

-        Definiowanie i znaczenie typów planów bazowych.

-        Metoda wartości wypracowanej i ocena rentowności przedsięwzięcia.

-        Cele projektu (główne i cząstkowe), tzw. „drzewo celów”.

-        Koszty, przychody, przepływy gotówkowe

-        Przekroje i szacowanie kosztów projektów

-        Metoda Earned Value i jej zastosowanie – ćwiczenie indywidualne.

-        Orientacja na korzyści projektu.

-        Szacowanie wartości projektu. 

Ćwiczenia: Wykorzystanie metody Earned Value na podstawie studium przypadku. 

X. WPŁYW DOKONYWANYCH ZMIAN NA HARMONOGRAM PROJEKTU I ALOKACJĘ ZASOBÓW.  

-        Proces zarządzania zmianą i jego implementacja w  harmonogramie – ćwiczenia grupowe.

-        Szacowanie kosztów zmiany i jej konsekwencje na cele biznesowe przedsięwzięcia.

-        Metody gradacji i selekcji proponowanych zmian w projekcie.

-        Proces komunikacji zmiany w projekcie.

-        Aktualizacja planu bazowego i wyznaczanie nowych planów bazowych. 

Ćwiczenia: Analiza wpływu zmiany na poszczególne obszary biznesowe i ocena konsekwencji dla przekazanego przez trenera studium przypadku. 

XI. TECHNIKI MONITOROWANIA PROJEKTU. 

-        Diagnozowanie przyczyn wystąpienia odchyleń i konieczność wprowadzania aktualizacji harmonogramu.

-        Wykorzystanie harmonogramu w budowaniu pozytywnych relacji i oczekiwań z  głównymi interesariuszami projektu.

-        Kontrola kosztów i zalokowanych zasobów na różnych etapach cyklu życia projektu.

-        Ocenia końcowa uzyskanych efektów i zapewnienie właściwej komunikacji.

-        Orientacja na korzyści projektu – ćwiczenia grupowe

-        Szacowanie wartości projektu. 

Ćwiczenia: Opracowanie planu przeglądu korzyści w projekcie. 

XII. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM W PROJEKCIE.  

-        Identyfikacja czynników ryzyka.

-        Rodzaje ryzyka w projektach.

-        Kwantyfikacja ryzyka - szacowanie ryzyka.

-        Analiza ryzyka.

-        Ocena skuteczności podjętych działań. 

Ćwiczenia: Wykorzystanie rejestru ryzyka do zarządzania ryzykami w projekcie. 

XIII. REALIZACJA I ZAMKNIECIE PROJEKTU.                           

-       Akceptacja planu projektu przez sponsora projektu i klienta.

-        Struktura i organizacja zespołu projektowego.

-        Aktywne zarządzanie ryzykiem.

-        Zarządzanie zamówieniami w projekcie. 

-        Weryfikacja, raportowanie i monitorowanie zakresu projektu.

-        Zamkniecie formalne projektu. 

XIV. ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W PROJEKCIE.                   

-        Procedury oceny potrzeb projektu.

-        Określenie kryteriów kontroli zmian.

-        Wybór narzędzi i technik zapewniających realizację oczekiwań klientów.

-        Główne kryteria sukcesu – ćwiczenia.

Ćwiczenia: Wykorzystanie techniki MOSCOW do podjęcia decyzji o przyjęciu lub odrzuceniu zmiany w projekcie na podstawie studium przypadku. 

XV. PRZYCZYNY PORAŻEK PROJEKTÓW. 

XVI. PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE.  

Informacje organizacyjne

Inwestycja

Zgłoszenie

Kontakt

Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji  SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
alt

Godziny pracy biura:           Pn-Pt 08.00 - 18.00

Departament szkoleń otwartych:
tel. 690 059 155
tel. 508 393 926
tel. 577 177 547
tel. 733 544 190
tel. 570 590 060
tel. (61) 3070303
tel. (61) 8102194
tel. (61) 4152036
tel. (61) 4152810
tel. (61) 4152820

fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

info@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
 

Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług:  referencje

POLITYKA  RABATOWA

Przy zgłoszeniu 2 -4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.      
Uwagi

Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.


ponad
0
zadowolonych uczestników

0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń


Specjalista ds. Zamówień Publicznych - 3 -dniowe certyfikowane warsztaty praktyczne z uwzględnieniem nowelizacji przepisów.

20-22 maja | Kraków, Poznań lub Online
10-12 czerwca | Warszawa, Wrocław lub Online
08-10 lipca | Poznań, Kraków lub Online
Rozliczanie Projektów Unijnych oraz kwalifikowalność wydatków w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

23-24 maja | Warszawa, Gdańsk lub Online
13-14 czerwca | Kraków, Poznań lub Online
01-02 lipca | Warszawa, Wrocław lub Online
Zamówienia publiczne dla początkujących - 2 -dniowe warsztaty praktyczne. Kompendium obowiązujących przepisów z uwzględnieniem nowelizacji.

27-28 maja | Warszawa, Kraków lub Online
17-18 czerwca | Gdańsk, Poznań lub Online
11-12 lipca | Warszawa, Kraków lub Online
Rozliczanie i realizacja projektów unijnych w systemie SL2014 w Nowej Perspektywie Finansowej 2014-2020. 2-dniowe warsztaty praktyczne.

27-28 maja | Warszawa lub Online
17-18 czerwca | Wrocław lub Online
08-09 lipca | Gdańsk lub Online
Eksploatacja i utrzymanie obiektów budowlanych w praktyce. Kompendium regulacji prawnych i procedur. 2-dniowe szkolenie z omawianiem kluczowych kwestii problemowych.

27-28 maja | Kraków lub Online
17-18 czerwca | Poznań, Wrocław lub Online
04-05 lipca | Gdańsk, Warszawa lub Online
Prawo zamówień publicznych w praktyce - Kompendium obowiązujących przepisów - 3-dniowe warsztaty praktyczne w Zakopanem. Elektronizacja zamówień publicznych i nowa ustawa PZP. (Noclegi i wyżywienie w cenie szkolenia).

11 czerwca do 14 czerwca 2024 | Zakopane lub Online
27 sierpnia do 30 sierpnia 2024 | Zakopane lub Online
08 października do 11 października | Zakopane lub Online
Kierowanie zespołem - 2-dniowe warsztaty menedżerskie z elementami gry strategicznej i symulacji. [Praktyczne ćwiczenia przy pomocy kamery video].

20-21 maja | Kraków lub Online
24-25 czerwca | Warszawa lub Online
11-12 lipca | Poznań lub Online
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2024 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk