PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:
Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS EXCEL
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
Szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o osobach, które chcą poznać praktyczne wykorzystanie kluczowychi funkcji oprogramowania MS Excel pod kątem:
- prezentowania analiz danych,
- raportowania,
- automatyzacji procesów,
- wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych w pracy zawodowej.
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
Praktyczne wykorzystanie aplikacji MS EXCEL
I. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
II. ROZPOCZYNANANIE PRACY Z MS EXCEL.
• Dopasowywanie widoków w MS Excel.
• Przegląd funkcji w MS Excelw odniesieniu do kluczowych zadań wykonywanych przez uczestników warsztatów.
• Przegląd głównych pojęć i funkcji MS Excel.
• Sposoby nawigowania między skoroszytami.
• Znaczenie kolumn i wierszy w arkuszach kalkulacyjnych.
• Przeznaczenie komórek i sposoby automatyzacji pracy użytkownika.
• Omówienie przydatnych skrótów klawiszowych dla analityka.
• Importowanie i eksportowanie danych z i do innych aplikacji.
III. WPROWADZANIE I EDYCJA DANYCH TEKSTOWYCH I LICZBOWYCH.
• Wprowadzanie i formatowanie danych w komórkach.
• Obramowanie komórek oraz ich wpływ na percepcję odbiorców naszych analiz.
• Kopiowanie i przemieszczanie danych – czyli na co należy zwrócić uwagę, aby zachować spójność i integralność danych.
• Funkcje wstawiania wierszy oraz kolumn.
• Zmiana i ukrywanie danych.
• Operacje na danych tekstowych – o czym należy pamiętać, aby możliwie jak najwcześniej wyeliminować podstawowe błędy.
• Zabezpieczenia arkuszy oraz wybranych danych przed modyfikacją hasłami.
IV. OBLICZENIA DANYCH – WYKORZYSTANIE FORMUŁ W ARKUSZU.
• Wprowadzanie formuł do arkusza oraz ich składnia.
• Zasady stosowania odwoływania do innych komórek w arkuszach.
• Wyszukiwanie właściwych formuł analitycznych oraz właściwe ich zastosowanie.
• Przykłady zastosowania wybranych formuł wspomagających analizę danych.
• Przykłady zastosowania formuł dla danych typu data i czas.
• Zamiana formuł na wartości liczbowe.
• Operacje na komórkach i unikanie wyświetlania błędów w formułach.
• Wykonywanie obliczeń dla scenariusza ćwiczeń przy wykorzystaniu funkcji: logicznych, matematycznych, tekstowych, wyszukiwania, informacyjnych, tablicowych oraz odwołań krzyżowych.
V. FORMATOWANIE DANYCH W ARKUSZU.
• Przegląd narzędzi formatowania komórek.
• Obramowanie komórek oraz ich wpływ na percepcję odbiorców naszych analiz.
• Tworzenie niestandardowych formatów dla danych liczbowych i dat.
• Sposoby edycji tekstu w komórkach.
• Zasady wprowadzania znaków specjalnych w arkuszu.
• Wprowadzanie obramowań i podkreśleń.
• Znaczenie funkcji scalania komórek.
• Przeglądu funkcji formatowania warunkowego.
• Tworzenie słownika (listy) nazw i jego praktyczne wykorzystanie.
• Zasady stosowania funkcji autofiltru.
• Operacje na oknach arkusza – blokowanie komórek.
VI. TWORZENIE WYKRESÓW I ZASADY PROJEKCJI WYBRANYCH DANYCH.
• Główne typy wykresów i zasady ich zastosowania.
• Operacje na danych źródłowych i zasady zaznaczania elementów wykresu.
• Wyznaczanie trendu liniowego oraz automatyzacja procesu prognozowania kolejnych okresów.
• Przegląd możliwości konfiguracji wykresu.
• Wybranie typu wykresu w zależności od danych źródłowych.
• Sposoby radzenia sobie z brakującymi danymi.
VII. WYKORZYSTANIE TABEL PRZESTAWNYCH W PRAKTYCE – JAK ZAOSZCZĘDZIĆ CZAS NA ANLIZĘ DANYCH.
• Znaczenie tabel przestawnych do optymalizacji swojego warsztatu analitycznego.
• Sposoby tworzenia tabel przestawnych, czyli jak krok po kroku dokonać właściwej selekcji kluczowych danych.
• Modyfikowanie tabel przestawnych i ich wpływ na uzyskiwane wyniki.
• Zmiana danych źródłowych i ich wpływ na zagregowane wyniki zawarte w tabeli przestawnej.
• Sposoby sortowania danych i właściwe ich użycie z punktu widzenia spójności danych.
• Tworzenie raportów tabeli przestawnej ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia zestawień Top Ten.
VIII. ODWOŁANIA W ARKUSZU KALKULACYJNYM – ZASADY STOSOWANIA.
• Zastosowanie poszczególnych typów odwołań w arkuszu.
• Wykorzystanie łączenia danych między arkuszami.
• Łączenie danych między plikami zewnętrznymi.
IX. DRUKOWANIE – PRZEGLĄD DOBRYCH PRAKTYK.
• Wybieranie elementów do wydrukowania.
• Podgląd podziału stron – zasady ergonomii prezentacji danych.
• Operacje typu: dodawanie, usuwanie znaków podziałów stron.
• Zasady drukowania arkuszy i obszarów nieciągłych.
• Eksportowanie danych do pliku PDF.
X. PODSUMOWANIE WARSZTATU I WNIOSKI KOŃCOWE.
• Przegląd grup dyskusyjnych w zakresie wykorzystania arkusza kalkulacyjnego.
• Pobieranie szablonów i wykorzystanie ich w swojej pracy.
• Poszukiwanie pomocy w zakresie rozwiązania określonych problemów analitycznych.
Microsoft, Microsoft Excel są zarejestrowanymi znakami handlowymi Microsoft Corportion.
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl