Szkolenia zamknięte w zakresie: SKUTECZNYCH METOD I TECHNIK PROWADZENIA TRUDNYCH ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI
Skuteczne metody i techniki prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami - poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
Pracownicy Urzędów i Instytucji Publicznych. Celem szkolenia jest zapoznanie przełożonych ze skutecznymi sposobami i technikami przeprowadzania z pracownikami rozmów motywujących, dyscyplinujących, wyjaśniających, oceniających i zwalniających.
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
1. Pracodawca i pracownik – prawa, obowiązki i odpowiedzialność stron stosunku pracy.
2. Czym jest trudna rozmowa i dlaczego jest „trudna”.
3. Elementy komunikacji interpersonalnej, niezbędne w przypadku trudnych rozmów.
4. Zasady przeprowadzania rozmów z pracownikami:
-zachowania niewerbalne ułatwiające i utrudniające rozmowę
-rola aktywnego słuchania
-komunikacja werbalna w trakcie trudnych rozmów
-pytania, które zachęcają do konstruktywnego dialogu
-budowanie skutecznej argumentacji, wyrażanie swojego zdania i opinii
-udzielanie informacji zwrotnej
-reagowanie na presję, manipulację, agresję, bierność.
5. Rozmowy oceniające i motywujące:
-proces oceny pracownika
-udzielanie konstruktywnej krytyki
-najczęściej popełniane błędy w procesie oceniania
-sposoby udzielania pochwał i motywacji
-pobudzanie inicjatywy i samodzielności.
6. Rozmowy dyscyplinujące:
-przyczyny złej pracy
-zasady i sposoby prowadzenia rozmowy dyscyplinującej
-informowanie o konsekwencjach
-procedura zmiany zachowań niepożądanych.
7. Komunikacja w procesie zwolnień:
-jak zgodnie z prawem rozstać się z pracownikiem
-zwolnienie jako sytuacja trudna – emocje i reakcje osób zwalnianych
-radzenie sobie ze stresem i napięciem własnym oraz zwalnianego pracownika
-struktura rozmowy końcowej ze zwalnianym pracownikiem
-reakcje pracowników na zmiany w instytucji
-reguły zachowań po rozmowie zwalniającej.
8.Przebieg rozmów z partnerem społecznym:
-przygotowanie i ustalenie procedury rozmów
-prowadzenie rozmów
-taktyki werbalne, chwyty i triki a manipulacje w rozmowach
-przełamywanie impasu, ustępowanie i uzyskiwanie ustępstw
-składanie ostatecznej propozycji
-zakończenie negocjacji i podpisanie porozumienia
9. Postrozmowy: analiza wyników.
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
?Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
?Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
?Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
?Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
?W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
?Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
?Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
?Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
?Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
ul. Żmigrodzka 41/49
60-171 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 07.30 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl