PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:
Nowe zasady pomocy inwestycyjnej dla OZE z funduszy unijnych: pomoc publiczna i klastry energii
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
Szkolenie skierowane jest zarówno do beneficjentów pomocy publicznej (przedsiębiorców, jednostek publicznych itp.) jak i do projektodawców i przedstawicieli instytucji udzielających pomocy publicznej w ramach realizowanych projektów. Ponadto jest ono interesujące dla przedstawicieli samorządów, planujących wdrożenie własnych programów pomocowych skierowanych do lokalnych przedsiębiorstw. Do udziału w szkoleniu zachęcamy również wszystkie osoby, dla których odnawialne źródła energii pozostają w obszarze zainteresowań.
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.
Nowe zasady pomocy inwestycyjnej dla OZE z funduszy unijnych: pomoc publiczna i klastry energii
1. Co to jest pomoc publiczna?
a. Przepisy TFUE
b. Zawiadomienie Komisji w sprawie pojęcia pomocy państwa w rozumieniu art. 107 ust. 1 TFUE
c. Aktualne orzecznictwo dotyczące pomocy publicznej ze szczególnym uwzględnieniem energetyki,
d. Zasady dopuszczalności pomocy publicznej
e. Kiedy pomoc publiczna jest niedozwolona?
f. Efekt zachęty
g. Notyfikacja pomocy publicznej – przykłady notyfikowanych programów pomocowych
h. Pomoc indywidualna
i. Duże projekty inwestycyjne
2. Formy/rodzaje pomocy publicznej:
a. pomoc regionalna,
b. pomoc inwestycyjna a pomoc operacyjna,
c. pomoc de minimis,
d. pomoc na ochronę środowiska,
e. usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym
f. inne formy pomocy publicznej związane z energetyką
3. Unijne i krajowe regulacje dotyczące pomocy publicznej w sektorze ochrony środowiska – analiza aktualnych regulacji prawnych dotyczących pomocy publicznej na OZE:
a. Generalne Wyłączenie Blokowe (Rozporządzenie KE Nr 651/2014),
b. Wytyczne w sprawie pomocy państwa na ochronę środowiska i cele związane z energią w latach 2014 – 2020,
c. Wytyczne w sprawie pomocy regionalnej na lata 2014 – 2020,
d. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 30 marca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania regionalnej pomocy publicznej inwestycyjnej na cele z zakresu ochrony środowiska,
e. Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 23 października 2015 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej na projekty inwestycyjne w zakresie budowy lub przebudowy jednostek kogeneracji zapewniających wysokosprawną kogenerację w ramach PO IiŚ
f. Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 23 października 2015 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej na projekty inwestycyjne w zakresie budowy lub przebudowy sieci ciepłowniczej lub chłodniczej będącej częścią efektywnego energetycznie systemu ciepłowniczego i chłodniczego w ramach PO IiŚ
g. Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 9 czerwca 2016 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej na projekty inwestycyjne służące poprawie efektywności energetycznej w ramach PO IiŚ
h. Rozporządzenie Ministra Energii z dnia 23 listopada 2016 r. w sprawie udzielania pomocy publicznej na projekty inwestycyjne w zakresie budowy lub przebudowy jednostek wytwarzających energię z odnawialnych źródeł energii w ramach PO IiŚ
i. Pomoc publiczna w RPO
4. Klastry energii
a. zasady funkcjonowania, regulacje
b. Modele funkcjonowania klastrów
c. Opracowanie projektu porozumienia o ustanowieniu klastra energii
5. Źródła wsparcia OZE (w tym klastrów energii) w ramach programów operacyjnych 2014 – 2020 i ewentualnie programów krajowych
a. Zasady uzyskiwania wsparcia- pomocy inwestycyjnej na OZE w ramach POIŚ, RPO
b. Typy projektów
c. Rodzaj beneficjentów
d. Certyfikat Klastra Energii
e. Wymagane dokumenty
f. Kryteria oceny projektów
g. Koszty kwalifikowalne
h. Przygotowanie projektów, w tym nowe zasady dotyczące projektów generujących dochód
i. Kalkulator pomocy publicznej
j. Maksymalna wartość pomocy publicznej
6. Zasady kumulacji pomocy publicznej – maksymalne intensywności pomocy publicznej
7. Aukcje a pomoc publiczna
8. Inne formy wsparcia związane z OZE
a. PO IG na smart grid i rozwiązania IT
9. Realizacja projektów finansowanych OZE finansowanych z dotacji UE
a. Obowiązek dochowania wskaźników i działania zgodnie z umową
b. Kontrole projektu
c. Okres trwałości projektu – jakich działań nie można podejmować w związku z realizacją projektu w okresie jego trwałości.
O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
lub zachęcamy do skorzystania z
formularza zapytania ofertowego.
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl