telefon: 61 307 03 03
tel. kom.: 508 393 926
info@szkolenia-semper.pl Kontakt
Strona główna Umiejętności osobiste Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce.

Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce.

PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:

Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce.
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:

Grupa docelowa:
  • Kadra kierownicza.
  • Specjaliści odpowiedzialni za budowanie trwałych relacji zawodowych.
  • Pracownicy mający kontakt z Klientem wewnętrznym lub zewnętrznym.
  • Pracownicy narażeni na konflikty, z którymi nie zawsze potrafią sobie skutecznie poradzić.
  • Wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem umiejętności w zakresie asertywnej komunikacji i efektywnego rozwiązywania konfliktów.
 

Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe


Poglądowy program szkolenia*:
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.

Asertywność i komunikacja interpersonalna w praktyce.
Dzień I
1.Komunikacja międzyludzka – istota, rodzaje komunikacji.

2.Model efektywnej komunikacji – relacja nadawca – odbiorca komunikatu – wzajemne zależności.

3.Typy komunikatów.

4.Strategie budowania relacji międzyludzkich kluczem do satysfakcji zawodowej i osobistej.

5.Trudne sytuacje w zespole pracowniczym czyli jakie?
  • Dynamika grupy – czym jest zespół.
  • Synergia – 2 + 2 = 5.
  • Najczęściej spotykane sytuacje trudne w zespole – przyczyny i skutki.
6.Sztuka rozwiązywania konfliktów: Mój styl rozwiązywania konfliktów. Sposoby efektywnego rozwiązywania konfliktów.

7.Emocje – wróg czy przyjaciel? Rodzaje emocji.
  • Po co nam emocje? Radzenie sobie z własnymi emocjami.
8.Asertywność nie tylko sztuką odmawiania.
  • Asertywność w kontakcie z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.

Dzień 2
1. Rodzaje zachowań interpersonalnych – omówienie zalet i wad każdego typu zachowania
  • Zachowanie agresywne
  • Zachowanie uległe
  • Zachowanie manipulacyjne
  • Zachowanie asertywne
2. Asertywność jako jeden ze sposobów zmniejszania kosztów psychicznych pracy
  • Asertywność jako narzędzie radzenia sobie z: presją, manipulacją, krytyką
  • Praktyczne wskazówki, trening umiejętności rozpoznawania prób wywierania presji i radzenia sobie z manipulacją i krytyką
  • Obrona swoich praw
  • Analiza własnych praw
3. Autodiagnoza własnego sposobu kontaktowania się z innymi– test
  • Mapa asertywności, czyli określenie poziomu asertywności w różnych sferach życia
  • W kierunku większej pewności siebie...
  • Lepsze poznanie siebie -zasoby i słabe strony
  • Analiza własnego potencjału
  • Kierunki doskonalenia siebie
  • Postawa asertywna
  • Artykułowanie swoich potrzeb
  • Wyrażanie własnego zdania
  • Wyrażanie uczuć i emocji
  • Uwzględnianie reakcji innych.

Dzień 3
1. Techniki asertywności
  • Asertywna odmowa
  • Technika „zdartej płyty” (odmawianie, egzekwowanie praw i wyrażanie życzeń)
  • Obrona własnych granic
  • Zamiana oceny na opinię
  • Radzenie sobie z krytyką (poszukiwanie krytyki, demaskowanie aluzji, „zamglanie”, uprzedzanie krytyki)
2. Asertywne komunikowanie się w sytuacjach trudnych i ekstremalnych
  • Najważniejsze zasady asertywnej komunikacji w sytuacjach ekstremalnych i konfliktowych
  • Rozwiązywanie problemów: analiza sytuacji, znajdowanie przyczyn, formułowanie problemów
  • Jak dokonywać obiektywnych sądów (zbieranie faktów, opinii oraz ich analiza)
  • Sposoby przekazywania trudnych decyzji i niepopularnych wiadomości
3. Asertywna komunikacja i budowa relacji zawodowych
  • Jak komunikować się w sposób jasny, przejrzysty, zrozumiały i asertywny.
  • Jak wykorzystać w pracy dobre strony stresu.
  • Jak budować stabile relacje zawodowe z wykorzystaniem technik asertywnej komunikacji.
4. Podsumowanie warsztatów szkoleniowych.


Dlaczego szkolenie w formule zamkniętej?
    O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
     
    Szkolenie zamknięte jest dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
     
    Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
     
    Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
     
    Przygotowując szkolenie zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
     
    W zależności od potrzeb i wymagań możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
     
    Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
     
    Podobne realia zawodowe uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
     
    Szkolenie zamknięte kończy zawsze ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy odbiorców.
     
    Warto także dodać, że ważną korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy zespołowej w codziennej pracy.

Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju


Kontakt w sprawie szkolenia zamkniętego:

W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.

Departament szkoleń zamkniętych:
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:


Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań


Godziny pracy biura: Pn-Pt 08.00 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194
tel. (61) 6 115 034
tel. 508 393 926
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300

projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl


W przypadku potrzeby przeszkolenia 1-5 pracowników zachęcamy do zapoznania się z propozycjami szkoleń otwartych:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji
Wszystkie prawa zastrzeżone © 2009-2024 SZKOLENIA-SEMPER.PL
SEMPER ul. Libelta 1a/2 61-706 Poznań
Nasze oddziały: Szkolenia Wrocław | Szkolenia Warszawa | Szkolenia Kraków | Szkolenia Zakopane | Szkolenia Poznań | Szkolenia Gdańsk
Zamów Voucher
na szkolenie
Zadaj pytanie
w sprawie szkolenia
Szkolenia online
terminy webinarów
Porady prawne
już od 100 zł