Szkolenia zamknięte w zakresie: EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI W ZESPOLE PRACOWNICZYM
Efektywna  komunikacja w zespole pracowniczym z elementami sztuki rozwiązywania  konfliktów - poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
 
 
Szkolenie   przeznaczone jest dla osób chcących udoskonalić swoje kompetencje w  zakresie pokonywania barier komunikacyjnych w zespole pracowniczym,  dobierania odpowiednich komunikatów pod kątem określonej sytuacji,  zwiększenia efektywności dobieranych komunikatów oraz rozwiązywania  konfliktów mogących mieć miejsce w czasie realizacji dowolnego procesu.
 
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.  
1.WSTĘP:
•    Uzgodnienie oczekiwań oraz form i reguł pracy; wery?kacja  doświadczenia Uczestników; otwarcie na uczenie się i współpracę;  przedstawienie celów i struktur warsztatów.
2.KOMUNIKACJA JAKO PROCES:
•    Komunikacja ? baza relacji międzyludzkich i źródło efektywnych kontaktów.
•    Co znaczy efektywna komunikacja i jak się ją kształtuje?
•    Jak radzić sobie z własnymi zahamowaniami, ograniczeniami i niekorzystnymi przyzwyczajeniami?
•    Twórcze rozwiązywanie trudnych sytuacji komunikacyjnych.
•    Mój styl rozwiązywania konfliktów.
•    Sposoby efektywnego rozwiązywania konfliktów.
•    Samoświadomość, samoregulacja, poczucie wartości własnej.
•    Zarządzanie stresem w procesach komunikacyjnych.
3.CASE STUDY:
•    Analiza przypadku.
•    Porównanie zachowań komunikacyjnych i działań dwóch Organizacji w podobnej sytuacji kryzysowej.
•    Analiza osiągniętych efektów.
4.GRA SYMULACYJNA: 
Uczestnicy szkolenia biorą udział w grze odzwierciedlającej   realną sytuację komunikacyjną. Ich zadaniem jest podjęcie decyzji, jakie  działania powinna podjąć Organizacja, jej członkowie oraz co, komu,  kiedy i jak będą oni komunikowali.
5.GRA SYMULACYJNA-DYSKUSJA 
Po zakończeniu gry Uczestnicy wraz z prowadzącym analizują  podjęte decyzje i ich skutki, dyskutują inne możliwe rozwiązania,  wyciągają wnioski.
6.NARZĘDZIA:
•    Zasada okazywania rozmówcy szacunku.
•    Zasada jasnego i rzeczowego sposobu wypowiadania się.
•    Zasada nie formułowania przedwcześnie.
•    Zasada obserwacji zachowań niewerbalnych.
7.MODEL EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI – RELACJA NADAWCA – ODBIORCA KOMUNIKATU – WZAJEMNE ZALEŻNOŚCI.
8.EMOCJE – WRÓG CZY PRZYJACIEL?
•    Rodzaje emocji. 
•    Po co nam emocje?
•    Radzenie sobie z własnymi emocjami. 
9.PODSUMOWANIE SZKOLENIA  
 
 
 
    O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
     
     ?Szkolenie zamknięte jest  dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej  firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze  specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi  modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
     
    ?Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
     
    ?Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
     
    ?Przygotowując szkolenie  zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb  szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy  programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa  programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem  grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie  odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
     
    ?W zależności od potrzeb i wymagań  możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i  są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
     
    ?Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
     
    ?Podobne realia zawodowe  uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się  uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja  wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
     
    ?Szkolenie zamknięte kończy zawsze  ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest  on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy  odbiorców.
     
    ?Warto także dodać, że ważną  korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja  pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy  zespołowej w codziennej pracy.  
 
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W  przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków  może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach  analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji  zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i  organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących  zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
 
 
 
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
ul. Żmigrodzka 41/49
60-171 Poznań

Godziny pracy biura:      Pn-Pt 07.30 - 18.00
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194     
tel. (61) 6 115 034     
tel. 508 393 926  
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
  
 
 
