PROPOZYCJA SZKOLENIA DEDYKOWANEGO DLA PAŃSTWA PRACOWNIKÓW:
Elektronizacja i problemy w realizacji zamówień publicznych 
- poglądowy projekt szkolenia zamkniętego:
 
 
Przydatne i ciekawe szkolenie specjalistyczne dla Zamawiających, Audytorów, Kontrolujących a także Wykonawców chcących skutecznie uczestniczyć w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
Grupa docelowa:
    - pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
 
    - specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy;
 
    - przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego;
 
    - przedstawiciele administracji rządowej;
 
    - wykonawcy;
 
    - wszystkie osoby pragnące zdobyć kompleksową i aktualną wiedzę na temat funkcjonowania systemu zamówień publicznych.
 
 
Serdecznie zapraszamy do wypełnienia formularza zapytania ofertowego, aby uzyskać kompleksową ofertę: Zapytanie ofertowe
*W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia.  
Elektronizacja i problemy w realizacji zamówień publicznych
DZIEŃ I
1. ELEKTRONIZACJA – REGULACJE PRAWNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY
    - Wymagania w ustawie Pzp. dotyczące elektronizacji zamówień publicznych i rozporządzeniu w sprawie elektronizacji zamówień;
 
    - Jednolity europejski dokument zamówienia – elektronizacja;
 
    - Dostęp a bezpieczeństwo danych;
 
    - Bezpieczny podpis elektroniczny;
 
    - Szyfrowanie;
 
    - Poszczególne czynności w postępowaniu – w kontekście elektronizacji, w szczególności:
 
    - Weryfikacja siwz – realizacja wyjaśnień i zmian siwz;
 
    - Zmiana lub wycofanie elektronicznej oferty;
 
    - Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa a jawność ofert;
 
    - Otwarcie ofert – techniczne aspekty;
 
    - Badanie i ocena ofert;
 
    - Przechowywanie danych.
 
Omówienie koniecznych wymagań technicznych systemów i narzędzi do realizacji zamówień publicznych po elektronizacji.
Szczegółowe i praktyczne aspekty elektronizacji w kolejnych pozycjach programu
2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, SZACOWANIE WARTOŚCI ZAMÓWIENIA ORAZ PLANOWANIE ZAMÓWIEŃ:
    - Jak opisać ? Jak kwestionować opis ?
 
Zasady opisywania przedmiotu zamówienia – praktyczne przykłady i skuteczne mechanizmy weryfikowania nieprawidłowości;
    - Jak dzielić ? Jak kwestionować podział lub jego brak ?
 
Dzielenie zamówień na części – rekomendacje w kontekście realizacji celu zamówienia publicznego;
    - Jak szacować ? Jak kwestionować szacowanie wartości i dobór procedury?
 
Zasady ustalania wartości zamówienia – różnice uregulowań w stosunku do zakazu dzielenia i nakazu sumowania;
    - Jak planować system zamówień publicznych z uwzględnieniem możliwości jakie niesie elektronizacja.
 
3. SCHEMAT PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO od A – do Z 
    - Przejrzyste omówienie wszystkich czynności Zamawiającego i Wykonawcy przy użyciu praktycznego narzędzia audytorskiego – temat omawiany sukcesywnie w każdym punkcie realizacji niniejszego programu.
 
4. OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU :
    - Treść ogłoszenia o zamówieniu;
 
    - Zamieszczenie, publikacja;
 
    - Zmiany ogłoszenia;
 
    - Jak i czy Wykonawca ma czytać ogłoszenie i jego zmiany ?;
 
Problemy techniczne, identyfikacja błędów - praktyczne wskazówki.
DZIEŃ II
5. SPECYFIKACJA PO ZMIANACH PRZEPISÓW PZP. : 
    - Budowa siwz – cel tworzenia tego dokumentu, czytelność i obligatoryjność zapisów – elektronizacja - konieczne zapisy w siwz;
 
    - Załączniki do specyfikacji – wzory i zasady konstruowania zapisów;
 
    - Komunikacja w przetargu publicznym - weryfikacja specyfikacji w trybie pytań, zmiany siwz, zmiany ogłoszenia - elektronizacja.
 
    - Omówienie wszystkich czynności Zamawiającego i Wykonawcy przy użyciu praktycznego narzędzia audytorskiego
 
6. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU – OŚWIADCZENIA I DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
    - Zasady określania warunków – zasada proporcjonalności, uczciwej konkurencji i przejrzystości – omówienie respektowania tych zasad na konkretnych przykładach;
 
    - Tzw. warunki negatywne – przesłanki wykluczenia obligatoryjne i fakultatywne – ujęcie praktyczne;
 
    - Jednolity Europejski Dokument Zamówienia (JEDZ) - wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu – i elektronizacja w tym zakresie;
 
    - Katalog dokumentów i oświadczeń na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu – zakres, forma, zasady weryfikacji – i elektronizacja w tym zakresie;
 
    - Korzystanie z zasobów innych podmiotów – wymagane dokumenty i oświadczenia – elektronizacja w tym zakresie;
 
    - Przedkładanie i uzupełnianie dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu – zasada równego traktowania - elektronizacja w tym zakresie;
 
    - Omówienie wszystkich czynności Zamawiającego i Wykonawcy przy użyciu praktycznego narzędzia audytorskiego
 
7. WYBÓR OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ: 
    - Dobór kryteriów oceny ofert – cel oraz zasada przejrzystości i uczciwej konkurencji;
 
    - Kryteria pozacenowe przedmiotowe, w tym kryteria jakościowe, funkcjonalne i środowiskowe;
 
    - Kryteria pozacenowe podmiotowe: kwalifikacje i doświadczenie personelu wyznaczonego do realizacji zamówienia;
 
    - Klauzule społeczne w kryteriach oceny ofert;
 
    - Badanie ofert, poprawianie, wyjaśnianie – problemy praktyczne, przykłady - elektronizacja w tym zakresie;
 
    - Otwarcie ofert – sposób, obowiązki Zamawiającego i elektronizacja w tym zakresie;
 
    - Weryfikacja rażąco niskiej ceny – etapy, zasady, obowiązki Zamawiających i Wykonawców - elektronizacja w tym zakresie;
 
    - Przesłanki odrzucenia oferty – uzupełniony katalog przesłanek w ujęciu praktycznym;
 
    - Badanie i ocena ofert i dokumentów – etapy, nowe zasady kolejność czynności - elektronizacja w tym zakresie;
 
    - Tzw. odwrócona metoda oceny ofert – art. 24aa Pzp. w ujęciu praktycznym;
 
    - Wybór najkorzystniejszej oferty – uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie – błędy i rekomendacje audytora - elektronizacja w tym zakresie;
 
    - Przesłanki unieważnienia postępowania - uzasadnienie faktyczne , prawne, dokumentowanie – błędy i rekomendacje audytora.
 
8. UMOWA, ZMIANY UMOWY, ROZWIĄZANIE, MONITOROWANIE REALIZACJI UMOWY:
    - Uprawnione zmiany umowy - uzasadnienie faktyczne, prawne, dokumentowanie;
 
    - Przesłanki rozwiązania umowy i przeprowadzenia nowego postępowania przetargowego;
 
    - Monitorowanie realizacji umowy i nadzór nad jej realizacją – sposoby, korzyści, błędy, rekomendacja audytora.
 
    - Ochrona danych osobowych – obligatoryjne zapisy w umowie.
 
    - Elektronizacja w kontekście umowy.
 
    O wyborze szkoleń zamkniętych decydują liczne korzyści:
     
     
Szkolenie zamknięte jest  dedykowane dokładnie określonej grupie odbiorców wywodzącej się z jednej  firmy, instytucji. Naszym ekspertom pozwala to na zapoznanie się ze  specyfiką Państwa pracy, kulturą organizacyjną i funkcjonującymi  modelami, np. sprzedaży, marketingu czy zarządzania.
 
     
    
Mamy możliwość przeprowadzenia szkolenia w siedzibie Państwa firmy, instytucji.
 
     
    
Dopasujemy program szkolenia do ram czasowych określonych przez Państwa.
 
     
    
Przygotowując szkolenie  zamknięte, mamy możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy potrzeb  szkoleniowych przyszłych uczestników szkolenia. Często, szczególnie przy  programach szkoleniowych dedykowanych dużej liczbie pracowników, budowa  programu szkoleniowego poprzedzona jest tzw.zogniskowanym wywiadem  grupowym (grupa fokusowa). Wszystko po to, aby szkolenie dokładnie  odpowiadało faktycznym potrzebom i oczekiwaniom uczestników.
 
     
    
W zależności od potrzeb i wymagań  możemy wykorzystać te metody treningu, które dają największe efekty i  są najbardziej odpowiednie dla danej grupy docelowej.
 
     
    
Podczas szkoleń zamkniętych uczestnicy pracują na realnych przykładach ze swojego życia zawodowego („business case”).
 
     
    
Podobne realia zawodowe  uczestników umożliwiają dodatkowo wymianę doświadczeń i uczenie się  uczestników od siebie nawzajem. Wymiana najlepszych praktyk sprzyja  wysokiej efektywności procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności.
 
     
    
Szkolenie zamknięte kończy zawsze  ewaluacja, po której nasz zespół przygotowuje dla Państwa raport . Jest  on punktem wyjścia do dalszych działań szkoleniowych dla danej grupy  odbiorców.
 
     
    
Warto także dodać, że ważną  korzyścią, wynikającą ze szkoleń zamkniętych, jest integracja  pracowników, poprawa komunikacji w firmie i jakości współpracy  zespołowej w codziennej pracy.
   
Uwaga! Szkolenia zamknięte realizujemy na terenie całego kraju
W  przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków  może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach  analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji  zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i  organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących  zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl
 lub zachęcamy do skorzystania z
 formularza zapytania ofertowego.
 
 
 
 
Zachęcamy do kontaktu telefonicznego i mailowego.
Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania:

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji  SEMPER
SZKOLENIA | KONFERENCJE | DORADZTWO
ul. Libelta 1a/2
61-706 Poznań
Godziny pracy biura:           Pn-Pt 08.00 - 18.00 
Departament szkoleń zamkniętych:
tel. (61) 8 102 194     
tel. (61) 6 115 034     
tel. 508 393 926  
fax. (61) 6 247 936
fax. (61) 2 786 300
projekty@szkolenia-semper.pl
www.szkolenia-semper.pl
 
 
