►Promocja miast i regionów w praktyce. Warsztaty budowania wizerunku, przygotowania strategii marketingu terytorialnego oraz skutecznego pozyskiwania turystów i inwestorów.
Promocja miast i regionów w praktyce. Warsztaty budowania wizerunku, przygotowania strategii marketingu terytorialnego oraz skutecznego pozyskiwania turystów i inwestorów.
Serdecznie zapraszamy do udziału w szkoleniu otwartym: "Promocja miast i regionów w praktyce. Warsztaty budowania wizerunku, przygotowania strategii marketingu terytorialnego oraz skutecznego pozyskiwania turystów i inwestorów". Szkolenie realizowane jest w formie interaktywnej w kameralnej grupie pozwalającej na indywidualne podejście wykładowcy do Uczestników zajęć.
Wiele miast i regionów w osobach samorządowców i administratorów zastanawia się jak pozyskać nowych inwestorów i zatrzymać tych, którzy już są obecni na lokalnym rynku, w jaki sposób zainteresować turystów, że warto odwiedzić ich region, miasto czy gminę. Te wysiłki przynoszą lub nie przynoszą satysfakcjonujących rezultatów, bywa, że koszty promocji i kreacji wizerunku miasta czy regonu są dość znaczące i nie każdy region, gminę czy obszar na to stać. Jak przygotować i sprawnie przeprowadzić kampanię promocyjną, jakie atuty, instrumenty i sposoby wykorzystać by zainteresować i przyciągnąć turystów i inwestorów, jak stworzyć spójny i atrakcyjny przekaz nie rujnując gminnych czy miejskich budżetów? O tym będziemy dyskutowali i ćwiczyli podczas warsztatu, który ma uświadomić Państwu jakie atuty i możliwości ma region, który Państwo zamieszkujecie i w jak atrakcyjny, nieszablonowy i oryginalny sposób wypromować teren, na którym zamieszkuje społeczność lokalna, która jest najlepszym ambasadorem „swojego” terytorium wobec turystów i inwestorów. Porównamy także sposoby promocji i budowania wizerunków u konkurencyjnych miast i gmin. Zapraszamy na warsztat budowania spójnej strategii kształtowania wizerunku i promocji miast i regionów.
Przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego, Dyrektorzy departamentów promocji miast i regionów, specjaliści ds. PR, specjaliści ds. Marketingu i Promocji miast i regionów, pracownicy wydziałów promocji w samorządach miast, gmin i regionów, rzecznicy prasowi instytucji publicznych oraz wszystkie osoby zainteresowane omawianą podczas szkolenia tematyką.
Cel szkolenia
-Określenie mocnych i słabych stron regionu jako wyjście do stworzenia nowej i skutecznej koncepcji promocyjnej,
-Stworzenie ścieżki promocyjnej i budowania wizerunku od pomysłu do realizacji po sprawdzenie efektów przeprowadzonych działań,
-Rozwijanie umiejętności wykorzystania instrumentów promocji w sposób spójny, jasny i selektywny dla poszczególnych grup odbiorców przekazu: turystów, inwestorów i mieszkańców
-Opracowanie briefu skutecznej strategii promocji regiony, gminy, miasta nakierowanego na poszczególne segmenty: biznes, turystyka, tubylcy
-Dokonanie analizy posiadanych zasobów finansowych, ludzkich, materiałowych w odniesieniu do zaplanowanej kampanii promocyjnej
-Wypracowanie adekwatnych do kanału promocyjnego narzędzi promocji stosowanych z sukcesami przez inne miasta, gminy, regiony, kraje – efekt skojarzeń, stereotypów i uprzedzeń.
-Pilotażowe sprawdzenie funkcjonowania zaplanowanej kampanii promocyjno-wizerunkowej regionu/terenu.
Korzyści dla uczestników
-Wypracowanie spójnej strategii promocji miasta/regionu w oparciu atuty miejsca/regionu
-Stworzenie pomysłu na skuteczną kampanię promocyjną terytorium
-Poznanie zasad opracowania briefu marketingowego, segmentów docelowych kampanii marketingowej i kanałów przekazu komunikatów promocyjnych
-Samodzielna realizacja kampanii reklamowej w oparciu o marketing terytorialny
-Dokonanie analizy ram czasowych, budżetu promocyjnego, zasobów ludzkich i materiałowych,
-Zrealizowanie pilotażu opracowanej kampanii marketingu terytorialnego/regionu/miasta.
Metodologia
Metody pracy podczas szkolenia on-line:
wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1. Wstęp -Przedstawienie trenera prowadzącego, podanie tematu i zagadnień
-Określenie celów szkoleniowych,
-Przedstawienie uczestników, zapoznanie z oczekiwaniami
-Logistyka szkolenia: czasokres, przerwy,
-Ćwiczenie wprowadzające w temat, dyskusja i podsumowanie
2. Rozwinięcie określenia: marketing terytorialny -Pojęcie marketingu terytorialnego
-Miejsce promocji w strukturach regionu
-Superprodukt, megaprodukt – określenie miasta/regionu/miejsca
-Do kogo kierujemy przekaz marketingowy, do jakich grup, segmentów – końcowi zainteresowani wizerunkiem i promocją,
-Strategia promocji miast i regionów
3. Promocja regionu jako część wchodząca w skład marketingu terytorialnego -Konkurencyjność regionów i jego wpływ na efekt końcowy kampanii
promocyjnej – czynniki konkurencyjności
-Walory regionu/miejsca
-Skuteczność działań promocyjnych , a istniejąca misja i strategia
-Marketing mix w ujęciu budowania promocji i wizerunku regionu/powiatu/województwa
-Aktualny wizerunek regionu/miasta
-Etapu kształtowania wizerunku regionu/terytorium
-Istniejące opinie, poglądy, stereotypy i uprzedzenia na temat regionu i jego atrakcyjności
-Etapy procesu promocji i budowania wizerunku
4. Kryterium funkcji jaką pełni region wobec otoczenia biznesowo-turystycznego -Narzędzia kształtowania wizerunku w odniesieniu do otoczenia
-Elementy materialne i niematerialne regionu/okolicy
-Marketing mix, a promocja regionu, elementy marketingu mix
-Marketing terytorialny, a lokalny system polityczno-gospodarczy
5. Wizerunek jako efekt podejmowanych działań promocyjnych w regionie -Istniejący w świadomości odbiorców wizerunek regionu
-Różnice pomiędzy tożsamością, a wizerunkiem
-Kształtowanie wizerunku
-Odbiorcy działań promocyjnych w regionie, a jego wizerunek w ich oczach
6. Charakterystyka grup odbiorców działań promocyjnych -Kryteria wyboru adresatów promocji
-Działania promocyjne skierowane do mieszkańców regionu
-Cele działań promocyjnych nakierowanych na turystów
-Cele działań promocyjnych nakierowanych na inwestorów, instytucje, organizacje
-Instrumenty promocyjne – kreatywność i innowacyjność w cenie! (hasło, logo, flaga, kolorystyka, idea) - „Dla każdego coś trafnego, potrzebnego i miłego”
7. Budowa kampanii promocyjnej, strategii promocji dla regionu/terenu, sposoby i kanały komunikacyjne -Zaprojektowanie założeń
-Cele strategiczne – od czego zacząć?
-Przygotowanie planu marketingowego
-Region jako marka, identyfikator, skojarzenia
-Ustalenie harmonogramu pracy i zasobów ludzkich i materiałowych
8. Badania fokusowe, panele, media i inne instrumenty głoszące: „dobra nowinę” o regionie i mieście. -Niestandardowe instrumenty, metody i sposoby promocji (nowe usługi, nowe produkty, nowe sposoby
-Pomiar rezultatów kampanii promocyjnej regionu/miasta
-Monitoring zaplanowanych i realizowanych działań cząstkowych
-Przełożenie działań i wykorzystanie instrumentów na korzyści dla mieszkańców, inwestorów i turystów w regionie
9. Część warsztatowa -Najlepsze praktyki z regionów, miast i gmin.
Metody warsztatowe: • Analizy przypadków
• Ćwiczenia w parach
• Gry zespołowe
• Dyskusje moderowane
• „Burza mózgów”
• Metody rozwiązywania problemów wykorzystane w odniesieniu do tematu
• Mini wykład
• Pytania i odpowiedzi
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Informacje organizacyjne
Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.
Harmonogram zajęć
szkolenie trwa 2 dni (łącznie 12h) i możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca dołączając do wirtualnego pokoju konferencyjnego wykorzystując urządzenie z dostępem do internetu
zajęcia odbywają się w godzinach 09.00-15.00 każdego dnia według harmonogramu:
Dzień I
Godz.09:00-10.30-szkolenie
Godz.10:30 -10.40 -przerwa
Godz. 10.40-12.00 -szkolenie
Godz.12.00-12.15 -przerwa
Godz.12:15-13.30 -szkolenie
Godz.13.30-13.40 -przerwa
Godz.13.40-15.00 -szkolenie Dzień II
Godz.09:00-10.30-szkolenie
Godz.10:30 -10.40 -przerwa
Godz. 10.40-12.00 -szkolenie
Godz.12.00-12.15 -przerwa
Godz.12:15-13.30 -szkolenie
Godz.13.30-13.40 -przerwa
Godz.13.40-15.00 -szkolenie
Dostęp do wirtualnego pokoju konferencyjnego zostanie przesłany na adres e-mail Uczestnika szkolenia na 7 dni przed terminem jego rozpoczęcia.
Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Inwestycja
1290.00zł netto (+23% VAT)
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu on-line
-materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
-renomowany certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia (w wersji elektronicznej lub papierowej)
-konsultacje poszkoleniowe
-10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte i on-line organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER.
Zgłoszenie
Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu on-line prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl).
Najważniejsze powody, dla których warto wybrać organizowane przez nas szkolenie:
1. Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER jest jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce.
2. Naszym celem jest zapewnienie Państwu elastycznych rozwiązań doradczych i dostosowanych szkoleń w celu osiągnięcia rzeczywistych rezultatów i efektów w pracy zawodowej.
3. Gwarantujemy zajęcia prowadzone przez najlepszych w kraju specjalistów.
4. Liczne referencje i opinie potwierdzają wysoką jakość naszych usług: referencje
POLITYKA RABATOWA
Przy zgłoszeniu 2 - 4 uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 10% zniżkę.
Przy zgłoszeniu 5 lub więcej uczestników nasza polityka rabatowa przewiduje 15% zniżkę.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
ponad
0
zadowolonych uczestników
0
zaangażowania
ponad
0
zrealizowanych szkoleń
"Z przyjemnością wystawiam pozytywną opinię. Polecam SEMPER ze wzgledu na profesjonalizm, terminowość i starannie wybranych wykładowców prowadzących szkolenia".
"Warsztat przeprowadzony profesjonalnie, w zupełnie innej formie, niż wszystkie inne szkolenia, w których uczestniczyłem".
"Szkolenie spełniło moje oczekiwania w 100%. Bardzo podobało mi się teoretyczne połączenie z praktyką oraz aktywizacją uczestników."
"Pozytywnie oceniam szkolenie. Osoba prowadząca bardzo pomocna, niesamowita wiedza i gotowość w rozwiązaniu przedstawionych problemów."
"Całość tematyki i sposób jest przekazywania doskonały. Prowadzący – najwyższa klasa. Fachowe szkolenie prowadzone w miłej atmosferze. Wspaniała wiedza prowadzącego."
"Szkolenie prowadzone bardzo rzetelnie, wszystkie zagadnienia omówione do wyczerpania. Bardzo dobre podejście prowadzącego."
Używamy plików "cookies" w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz do zbierania zagregowanych statystyk.
Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz tutaj